پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آبی-اناریها و چهار مشکل بزرگ

کد خبر : 25204  |  زمان ارسال : شنبه 10 آبان 1393

آبی-اناریها هر چند می دانند که تا 15 ماه آینده نمی توانند هیچ بازیکنی را جذب کنند اما در فصل جابجایی تابستانی نتوانستند نقاط ضعف خود را پوشش دهند. در گزارشی می خواهیم به چهار مشکل بزرگ بارسلونا در شرایط کنونی و آینده نظر بیندازیم.

باشگاه بارسلونا دوران بسیار سختی را پشت سر می گذارد. این تیم در ال کلاسیکو نمایش ضعیفی داشت  و با نتیجه سه بر یک برابر رئال مادرید تن به شکست داد تا برای همگان ثابت شود که آبی-اناریها با وجود شروع بسیار خوبی که در آغاز رقابت های لیگا داشتند در شرایط خوبی به سر نمی برند و به زودی در بحران فرو خواهند رفت.

بارسلونا فصل قبل با هدایت خراردو مارتینو نتوانست در هیچ جامی به قهرمانی برسد. یکی از دلایل اصلی ناکامی آبی-اناریها ضعف بازیکنان این تیم در خط دفاعی بود. خط دفاع بارسلونا بعد از خداحافظی کارلوس پویول آن اقتدار همیشگی خود را از دست داده بود و اشتباهات مرگبار پیکه و بارترا جوان باعث شد تا بارسلونا گل های زیادی دریافت کند و درخشش لیونل مسی و نیمار هم نتواند این تیم را نجات دهد.

انتظار می رفت آبی-اناریها در فصل جابجایی تابستانی مدافعان بسیار خوب و قابل اعتمادی را جذب کنند اما این تیم برخلاف نظر همگان به دنبال تقویت خط حمله خود بود و برای جذب بازیکن بزرگی چون لوئیس سوآرس رقم نجومی را به لیورپول پرداخت کرد. فدارسیون بین المللی فوتبال فیفا باشگاه بارسلونا را به علت رعایت نکردن قوانین جذب بازیکنان جوان دو سال از فعالیت در فصل جابجایی محروم کرد البته فیفا بعد از درخواست رسیدگی آبی-اناریها این فرصت را به آنها داد تا در فصل جابجایی تابستانی قبلی به جذب بازیکن بپردازند اما محرومیت آبی-اناریها تا 15 ماه آینده ادامه دارد و این تیم نمی تواند بازیکنان جدیدی در این زمان  جذب کند. نکته جالب اینکه بارسلونا با آنکه می دانست با این محرومیت سنگین روبرو شده است اما در فصل جابجایی تابستانی نتوانست نقاط ضعف خود را پوشش دهد و بازیکنانی را که به آن نیاز داشت جذب کند. سران این باشگاه بیشتر به دنبال بازار گرمی بودند و در حالیکه در خط حمله پویا بودند لوئیس سوآرس اروگوئه ای را جذب کردند این در حالی است که در خط دفاعی نتوانستند جانشینی شایسته برای کارلوس پویول انتخاب کنند.

بارسلونا در فصل قبل هیچ جامی را به دست نیاورد و این نشان می دهد که این تیم مشکلاتی داشته است. آبی-اناریها تا 15 ماه آینده نمی تواند هیچ بازیکنی را جذب کنند. محرومیت آنها تا ماه ژآنویه 2016 ادامه خواهد یافت. اما آیا این تیم به بازیکنان جدیدی نیاز ندارد؟ در گزارشی می خواهیم به مهمترین چالش های آبی-اناریها در 15 ماه آینده اشاره های داشته باشیم.

1- خط دفاعی پاشنه آشیل بارسلونا

4 كوارث ستحاصر برشلونة على مدار 15 شهراً - كرة القدم - الدوري الإسباني

بارسلونا در فصل جاری رقابت های لیگا شروع بسیار خوبی داشت و توانست در 8 دیدار دروازه خود را بسته نگه دارد اما این به خاطر عملکرد بسیار خوب خط دفاعی این تیم نبود بلکه دو دلیل داشت. نخست اینکه آبی-اناریها خوب محک نخوردند و دوم اینکه این تیم در خط دروازه دروازبانی مطمئن چون کلودیو براوو داشت. خط دفاعی بارسلونا دو محک جدی خورد که هر دو بار شکست خورده شد نخست در دیدار برابر پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا که سه گل دریافت کرد و دیگر در دیدارب برابر رئال مادرید که شب پر اشتباهی را پشت سرگذاشت و با نتیجه سه بر یک بازی را واگذار کرد.

در این 15 ماه بارسلونا با چهار چالش بزرگ روبرو خواهد شد بهتر است که بگویم با چهار مشکل بسیار بزرگ که مهمترین آن ضعف در خط دفاعی است. جرارد پیکه دیگر آن مدافع باهوش و با تمرکز دوران گواردیولا نیست. او از زمانی که زندگی متاهلی خود را شروع کرده است به کلی از روزهای اوجش فاصله گرفته و از تمرکز لازم برخوردار نیست. همین باعث شده تا اشتباهات بسیار مرگباری داشته باشد و در خط دفاعی آبی-اناریها مهره ای غیر قابل اعتماد باشد. او در دیدار برابر رئال مادرید هم مقصر اصلی شکست بارسلونا بود چرا که پنالتی بچگانه ای را به حریف تقدیم کرد و باعث شد تا رئال در خانه بازی را به تساوی کشاند و شرایط برای آبی-اناریها بسیار سخت شود.

بارسلونا در فصل جابجایی تابستانی جرمی ماتئو را از والنسیا جذب کرد اما این مدافع فرانسوی هم نشان داده است که اصلا قابل اعتماد نیست. و نه سرعت خوبی دارد و نه از تکنیک لازم برخوردار است. هر چند ماتئو قد بلندی دارد اما در توپ های هوایی ضعیف عمل می کند و به خاطر سن زیادی که دارد نمی تواند 90 دقیقه تیمش را همراهی کند. الان همه منتظر فرمالن کاپیتان سابق آرسنال هستند تا خط دفاعی آبی-اناریها را نجات دهد. این بازیکن از لیگ جزیره به آبی-اناریها پیوست و می تواند مهره خوبی برای خط دفاعی این تیم باشد اما تا الان به شرایط بازی نرسیده است. وقتی این بازیکن بلژیکی به بارسلونا پیوست نمی توانست به علت آسیب دیدگی به میدان رود. این باشگاه اسپانیایی اعلام کرد که غیبت فرمالن دو یا سه هفته ای خواهد بود اما الان سه ماه است که نتوانسته برای بارسلونا به میدان رود. این بازیکن بلژیکی فصل قبل هم در بسیاری از بازیهای آرسنال به علت آسیب دیدگی به میدان نرفت و به نظر می رسد که حتی در صورت رسیدن به شرایط بازی برای وفق یافتن به محیط جدید و بازگشت به روزهای اوج به زمان زیادی نیاز خواهد داشت و این الان برای بارسلونا اصلا خوب نیست. بنابرین می تواند گفت که آبی-اناریها در خط دفاعی اصلا شرایط خوبی ندارند و سخت است که این تیم در دو سال آینده جامی را به دست آورد.

2- آلوس پا به سن گذاشته و عملکرد ضعیف آلبا

4 كوارث ستحاصر برشلونة على مدار 15 شهراً - كرة القدم - الدوري الإسباني

دنی آلوس جناح راست برزیلی آبی-اناریها چند سالی است که در این تیم بازی می کند. او قدرت هجومی بسیار بالایی دارد و بارها با حرکات انفجاری خود تیم را در موقعیت گلزنی قرار داده است. آلوس در کارهای دفاعی هم نمایش خوبی داشته است اما نباید فراموش کنیم که او الان 32 سال سن دارد و دیگر از آن کارایی لازم برخوردار نیست تا جایکه نه می تواند در کارهای هجومی به خوبی شرکت کند و نه در کارهای دفاعی خوب ظاهر شود. تابستان آینده قرارداد او با بارسلونا به پایان می رسد و بعید به نظر می رسد که آبی-اناریها قرارداد او را تمدید کند این در حالی است که آنها در فصل جابجایی تابستانی جانشینی شایسته برای او پیدا نکردند.

بارسلونا در فصل جابجایی تابستانی با داگلاس برزیلی برای جانشینی آلوس قرارداد امضا کرد اما این بازیکن برزیلی نتوانسته در فرصت های که برای او به دست آمده خوب کار کند و نه در دفاع و نه حمله نشان از یک بال راست خوب نداده است.

در جناح راست بارسلونا هم یوردی آلبا بازی می کند. این بازیکن در بیشتر بازیهای بارسلونا در فصل جاری بازی کرده اما در ال کلاسیکو شاهد حضور او در میدان نبودیم و انریکه به ماتئو اعتماد کرد. آلبا در کارهای دفاعی عملکرد خوبی ندارد و در این فصل نشان داده که در کارهای هجومی هم از قدرت لازم برخوردار نیست. بنابرین می توان نتیجه گرفت که آبی-اناریها در دو بال راست و چپ خود مشکل دارند.

3- خط هافبک و ریسک نگه داشتن ژاوی

4 كوارث ستحاصر برشلونة على مدار 15 شهراً - كرة القدم - الدوري الإسباني

ژاوی از بازیکنانی بود که خبرهای درباره جدایی او از آبی-اناریها در فصل جابجایی تابستانی به گوش رسید اما آبی-اناریها ترجیح دادند که این هافبک باتجربه را حفظ کنند. به نظر می رسید که آبی-اناریها در نفروختن ژآوی اشتباه کردند چرا که اسطوره آبی-اناریها ذهن انریکه سرمربی تیم را مشوش کرده است چرا که او از یک طرف می داند که ژآوی چه بازیکن باارزشی برتی بارسلونا بوده و از طرف دیگر هم می داند که او دیگر از روزهای اوج فاصله گرفته و به بازیکنی معمولی تبدیل شده است. انریکه گاهی اوقات ترجیح می دهد که از ژآوی در ترکیب اصلی استفاده کند به این امید که اسطوره بارسلونا به روزهای خوب خود برگردد اما این تصمیم او اشتباه بود و بهترین مثال حضور او در ال کلاسیکو بود که تصمیم کاملا اشتباهی بود.

بهتر است که انریکه در خط هافبک از راکتیچ، بوسکتس و اینیستا استفاده کند و از ژآوی به عنوان ذخیره ای برای راکتیچ بهره گیرد.

4- بارسلونا و بحران زیبا در خط حمله

4 كوارث ستحاصر برشلونة على مدار 15 شهراً - كرة القدم - الدوري الإسباني

آبی-اناریها در خط حمله شرایط بسیار خوبی دارند. نیمار و لیونل مسی در دوران اوج خود به سر می برند و از هماهنگی بسیار خوبی برخوردار هستند. لوئیس سوارس هم که به این تیم پیوسته است. بنابرین مثلث خطرناک آبی-اناریها در سال های آینده کاملا مشخص است. اما بزرگترین چالش آبی-اناریها در خط حمله بازی دادن به منیر الحدادی و ساندرو است. این دو بازیکن هم نشان داده اند که توانایی حضور در ترکیب اصلی بارسلونا را دارند و با توجه به ضعف پدرو در فصل جاری می توانند فرصت حضور در میدان را پیدا کنند.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.