پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

اريک آبيدال هم تصميم به بازنشستگي گرفت

کد خبر : 27491  |  زمان ارسال : پنجشنبه 27 آذر 1393

مدافع سابق تیم ملی فرانسه و تیم بارسلونا فردا رسما اعلام بازنشستگی می کند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از آتن ، اریک آبیدال 35 ساله دیروز در آخرین دیدار دوران بازیگریش تیم المپیاکو را در برتری 2 - 0 برابر پانیونیو در لیگ یونان همراهی کرد و از این تیم جدا شد.


میشل مربی اسپانیایی تیم المپیاکو اعلام کرد این آخرین بازی آبیدال در این تیم بود و او فردا در کنفرانس خبری رسما اعلام بازنشستگی خواهد کرد.


آبیدال که پس از غلبه بر بیماری سرطان کبد و عمل جراحی پیوند این عضو به میادین فوتبال بازگشت ، قصد داشت پس از جدایی از المپیاکو حداقل یک نیم فصل برای بارسلونا به میدان برود اما به نظر می رسد اعلام بازنشستگی تیری آنری مهاجم کهنه کار فرانسوی روی تصمیم او تاثیر گذاشته است.


میشل به نووا تی وی یونان گفت :« اریک دو ماه قبل در مورد جدایی از المپیاکو تصمیم قطعی خود را گرفته بود. من از اینکه مربی او بودم به خود افتخار می کنم.تصمیم شخصی او بالاتر از هر مساله ای در داخل میدان فوتبال است.»


آبیدال در تابستان با قرارداد 2 ساله به المپیاکو پیوست و وی پس از بازنشستگی به باشگاه بارسلونا بازمی گردد تا در آکادمی لاماسیا - کمپ جوانان باشگاه بارسلونا - سمتی را بر عهده بگیرد.


آبیدال در سال 2013 پس از 6 سال و به علت تمدید نشدن قراردادش از بارسلونا جدا شد.وی در 67 بازی ملی برای تیم فرانسه به میدان رفت و با این تیم نایب قهرمان جام جهانی 2006 شد.


آبیدال همچنین در تیم های موناکو (دو دوره) ، لیل و المپیک لیون فرانسه نیز به میدان رفته است.وی در دوران بازیگریش در 435 بازی به میدان رفت و 5 گل به ثمر رساند.


3 قهرمانی لیگ یک و سوپرجام فرانسه ، 4 قهرمانی لیگای اسپانیا ، 2 جام حذفی و 3 سوپرجام اسپانیا ، قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سال های 2009 و 2011 ، دو قهرمانی سوپرجام اروپا و جام باشگاه های جهان از دیگر عنوان های کارنامه پربار این مدافع سیاهپوست است.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.