پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

لوئیز سوارز و رنسانس در پست مهاجم هدف

کد خبر : 32141  |  زمان ارسال : یکشنبه 9 فروردین 1394

تاکتیک بازی بدون مهاجم واقعی و يا با مهاجم كاذب برای اولین بار در بارسلونا، در سال های گذشته کشف و مورد استفاده قرار گرفت و حال این پست در همين باشگاه با حضور لوئیز سوارز شاهد رنسانس و انقلابی شده است.


لوئیز سوارز نقشی تعیین کننده در پیروزی بارسلونا در ال کلاسیکو داشته است. در واقع سوارز مهره میانی El Tridente (لقب مثلث تهاجمی خطرناک کاتالان ها) در دیدار مقابل رئال مادرید، خاطره ای خوش از خود در ذهن هواداران بارسلونا بر جای گذاشت.

 

 مهاجمی که در جام جهانی برزیل در رویارویی اروگوئه مقابل ایتالیا با گاز گرفتن جورجو کیه لینی مدافع حریف جنجال ساز شده بود، این روزها با درخشش خود همه توجهات را به خود جلب نموده و با عملکرد خوب خود درستی تصمیم سران بارسا را برای خرید او به اثبات رسانده است. سران کاتالان ها با پرداخت هشتاد میلیون یورو به لیورپول در تابستان 2014، لحظه ای در جذب لوئیز سوارز با وجود در نظر گرفته شدن محرومیت چهار ماهه از سوی فیفا برای این مهاجم جنجال آفرین، درنگ نکردند و همه انتقادات در این زمینه را پذیرا شدند.

 

لوئیز انریکه سرمربی بارسلونا پس از پیروزی مقابل رئال مادرید در خصوص سوارز و گلی که وی به ثمر رساند گفت:"این نوع گل ها را تنها بازیکنان خاصی می توانند به ثمر رسانند و به همین علت ما برای خرید سوارز با وجود قیمت بالای او لحظه ای درنگ نکردیم." سوارز اما اظهار نظری خاشعانه در زمینه درخشش خود داشته:"من برای تیم بسیار خوشحال هستم، چون این پیروزی برای ما بسیار مهم بوده است."حال بارسلونا با چهار امتیاز اختلاف نسبت به رقیب بزرک خود صدر جدول لالیگا را به خود اختصاص داده و از شرایط بسیار خوبی برای فتح این رقابت ها برخوردار شده است.

 

در بازی رفت ال کلاسیکو لوئیز سوارز بعد از پایان دوران محرومیت خود برای اولین بار در ترکیب بارسلونا قرار گرفت، در آن دیدار او موفق به ارسال یک پاس گل برای هم تیمی های خود شد، اما نتوانست از شکست کاتالان ها مقابل رقیب دیرینه خود جلوگیری نماید. در آن زمان این طور به نظر می رسید که دوران اوج و اقتدار بارسلونا به پایان رسیده است، چون این تیم در سال 2014 به هیچ عنوان بزرگی دست پیدا نکرده بود و از بارسلونایی که با فلسفه بازی و تیکی تاکای خود برای سال ها جهان فوتبال را مسحور خود نموده بود، سایه ای بیش باقی نمانده بود.

 

حتی لیونل مسی نیز در این دوران از روزهای خوب و دوران اوج خود دور شده بود، این ابر ستاره آرژانتینی حتی در ابتدای سال 2015 با لوئیز انریکه سرمربی خود درگیری مختصری پیدا نموده و حتی لوئیز انریکه او را برای چند بازی نیمکت نشین کرده بود. در آن روزها بارسلونا هرگز شرایط بهینه ای را تجربه نمی نمود، در جدول رده بندی لالیگا رئال مادرید را جلوتر از خود می دید و علاوه بر آن شایعات زیادی در مطبوعات اروپایی در زمینه احتمال ترک بارسلونا توسط لیونل مسی منتشر شده بود.

 

اما حال وضعیت بارسلونا بسیار متفاوت شده که بی تردید از نقش لوئیز سوارز در این زمینه نمی توان به آسانی چشم پوشی نمود. این مهاجم اروگوئه ای با 81 کیلوگرم وزن و 1.81 سانتی متر قد از لحاظ بازی فیزیکی و قدرت بدنی کیفیتی مطلوب به فاز تهاجمی کاتالان ها در کنار مسی و نیمار افزوده است.

 

منطقه فعالیت نیمار و مسی کمی عقب تر از لوئیز سوارز تعیین شده و حرکت در کناره ها نیز به عهده آنها قرار داده شده است، در حالی که سوارز پست مهاجم واقعی و هدف را در اختیار دارد و وظیفه اصلی گل زنی بر عهده او است. مسی و نیمار نیز علاوه بر وظایف خود، در برخی از زمان ها در پست مهاجم کاذب ظاهر می شوند. پیش از این در بارسلونا برای اولین بار تاکتیک استفاده از مهاجم کاذب مورد استفاده قرار گرفت، اما حال به نظر می رسد که این تاکتیک در این باشگاه با وجود حضور لوئیز سوارز بار دیگر به گذشته و تاریخ پیوسته باشد.

 

لوئیز انریکه در تمجید از سوارز می گوید:"سوارز نه تنها مهاجم هدفی کلاسیک نیست، بلکه به خوبی می تواند در کارهای تیمی و قراردادن هم تیمی های خود در موقعیت گل مشارکت داشته باشد." در این فصل تنها سوارز با درخشش خود باعث اوج گیری مجدد بارسلونا نشده است، بلکه ایوان راکیتیچ نیز در حال حاضر غیر قابل چشم پوشی به نظر می رسد، این هافبک کروات با آندراس اینیستا و سرخیو بوسکتس مثلثی مقتدر در میانه میدان کاتالان ها به وجود آورده است.

 

در ال کلاسیکو همچنین کلودیو براوو سنگربان بارسلونا که در تابستان گذشته از رئال سوسیه داد به بارسا پیوسته نیز عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشت، روی نیمکت ذخیره ها نیز مارک تراستگن دروازه بان جوان آلمانی وجود دارد که در دیدار مقابل منچسترسیتی از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا ضربه پنالتی سرخیو آگوئرو را مهار نمود.

 

بارسلونا در این مقطع از فصل نه تنها از مهاجمی کلاسیک و کار بلد در ترکیب خود بهره مند است، بلکه در پست دروازه بانی نیز شرایط این تیم نسبت به فصل گذشته بسیار بهبود یافته است. این دو موضوع دو دلیل مهم دیگر است که اثبات می نماید دوران درخشان و سرشار از موفقیت بارسلونا هنوز به پایان نرسیده است.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.