پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

حرف حساب : داستان کوپا دل ری / آنچه بر بارسلونا گذشت !

کد خبر : 36903  |  زمان ارسال : یکشنبه 14 تیر 1394

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های نویسندگان بارسا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان بارسا نیوز می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

 

............................

 

مقاله قبلی با موضوع جمع بندی و داستان لالیگای 2014/15 مطرح شد و در این مقاله موضوع جمع بندی جام حذفی اسپانیا ملقب به کوپا دل ری هست ... کوپا دل ری امسال رو بارسلونا قهرمان شد ( کلا همه جا امسال بارسلونا قهرمان شد  ) که آقای گل رقابت ها هم نیمار به همراه آس پاس با 7 گل شدند !

 


 


طبق قرعه کشی بارسلونا در اولین دوئل خود در کوپا دل ری باید به مصاف تیم گم نام هوئسکا می رفت و بارسلونا موفق شد نتیجه ای بسیار خوب در بازی رفت در زمین این تیم کسب کند تا در بازی برگشت دیداری بسیار آسان داشته باشد !

 

جام برای بارسا با گل ایوان راکیتیچ شروع شد که از روی ضربه ایستگاهی بدست آمد سپس اینیستا و پدرو و رافینیا چهار گل بارسا را زدند و بارسا چهار بر صفر بازی را پیروز شد ! چند هفته بعد در نیوکمپ با ترکیبی که اکثریت بازیکنای ذخیره و بارسای ب بودند بارسا به میدان رفت و به نتیجه ی بسیار درخشان 8 - 1 رسید که در این بازی ماسیپ هم دروازبان بود و اولین بازی رسمی خودشو برای تیم اصلی انجام می داد !

 

هشت گل زدیم که سه تای آنها را پدرو به ثمر رساند و هت تریک کرد و اینیستا و سرخی روبرتو و آداما و ساندرو و آدریانو هرکدام یک گل به ثمر رساندند تا در مجموع با نتیجه ی فوق العاده ی 12 - 1 به مرحله بعدی صعود کنیم و البته آمادگی بازیکنان بارسای ب و تعویضی های خود را نیز نشان دهیم .

 



در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف الچه ای رفتیم که خیلی بی آزار بود برایمان ! بازی رفت را در یک شب حیاتی با درخشش مثلث هجومی پنج بر صفر بردیم و خیال خود را از بابت صعود در همین بازی اول همانند مرحله قبلی مشخص راحت کردیم ... دبل نیمار و تک گل جوردی آلبا و مسی و سوارز را در این بازی شاهد بودیم که لازم به ذکر است گل مسی پنالتی بود و خود او دو گل دیگر تیم را ساخت ...

 

در بازی برگشت با ترکیبی کاملا متفاوت به میدان رفتیم ! ترکیبی که بازیکنان ذخیره و بارسای ب را شامل می شد و پدرو و تراشتگن معروف ترین افراد آن بازی بودند که تراشتگن هیچ کاری در آن بازی نکرد و تنها 90 دقیقه ایستاده شامل بازی های هم تیمی هایش بود و الچه بسیار بی آزار بود و البته روحیه ی آنها نیز در حد صفر بود !

 

در این بازی سرخی روبرتو و پدرو و آدریانو و متئو گلزنی کردند ! متئو ضربه ایستگاهی بسیار بسیار زیبایی زد و پدرو نیز پنالتی گل زد و البته جالب است که بدانید داگلاس اولین پاس گل خودش را نیز در این بازی برای آدریانو داد !

 



با توجه به قرعه ی بدی که امسال به تیم ها خورده بود رئال و اتلتیکو در مرحله یک هشتم نهایی با هم جدال کردند و اتلتیکو موفق شد رئال را حذف کند و حریف بارسا در مرحله یک چهارم نهایی شد تا یه جورایی فینال زود رس اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی شکل گیرد !

 

در شب سخت نیوکمپ که دیگو سیمئونه تیمش را تنها برای صفر صفر فرستاده بود و نود دقیقه حمله نکردند توانستیم با تک گل مسی از روی نقطه پنالتی اتلتیکو را شکست دهیم ! در این شب لوئیز سوارز هنوز به اوج خود نرسیده بود و یادمان هست که پاس فوق العاده ی ایوان را در یک قدمی دروازه اتلتیکو به آسمان کوبید مگرنه این شب اینقدر نباید طولانی و سخت می شد ! بارسلونا جوری بازی را برد که دیگو سیمئونه فرصت بسیاری برای بازگشت به کوپا داشته باشد اما انریکه برنامه ای جدید برای تیمش چید و منتظر بازی برگشت و درست کردن جهنمی در مادرید برای سیمئونه و یارانش بود !

 



آن شب فرا رسید اما خیلی زود دیدیم که شوت تورس در دقیقه اول بازی به تیر دروازه مارک برخورد کرد و گل اول به ثمر رسید و یک دقیقه ای همه چیز مساوی شده بود و واقعا جو سنگینی بر کالدرون حاکم شده بود ! اتلتیکو طمع کرد و باز هم حمله کرد تا در یک ضدحمله توپ به کینگ لئو رسید !

 

مسی با هنرنمایی توپ را از بین پاهای ماریو سوارز رد کرد و سپس توپ را به لوئیز سوارز رساند سپس سوارز یک پاس بسیار خوب به نیمار و نیماری که موقعیت خودشو خیلی عالی تبدیل به گل کرد تا سکوت ویسنته کالدرون شکل گیرد ! اتلتیکو با توجه به این نتیجه نیازمند زدن سه گل بود که کار آسانی نبود ...

 

اما داور خیلی خوب می تونست به این تیم کمک کنه و سد راهی که ماسکرانو بیرون از محوطه انجام داد رو داور داخل محوطه در نظر گرفت تا پنالتی به سود اتلتیکو مادرید رقم بخورد ! سپس رائول گارسیا توپ را گل کرد و بازی حساس تر از قبل شد ! اتلتیکو مدام حمله می کرد و بارسا منتظر موقعیت مناسب برای ضربه زدن به اتلتیکو از راه ضدحمله بود ! در یک صحنه مسی توپ را در بهترین حالت گرفت و استارت زد به سوی دروازه ی اتلتیکو و با یک پاس قطری فوق العاده جوردی آلبا را صاحب توپ کرد و آلبا توپ را به نیماری که در مقابل اوبلاک بود سپرد و سپس نیمار با یک حرکت زیبا اوبلاک را از پیش رو برداشت و دروازه خالی را گل کرد تا دیگر اتلتیکو کاملا ناامید شود !

 

اما این پایان کار نبود و از روی نقطه قوت اتلتیکو که کرنرها بود بارسا توانست گل بزند ! بوسکتس روی توپ ارسال شده اثری گذاشت و باعث شد تا میراندا توپ را به درون دروازه خودی بزند و بارسلونا 3 - 2 جلو افتاد و دیگر کار تمام شده بود و نیمه دوم را کاملا کنترل کردیم و پیروز خارج شدیم و یه جورایی دیگه همه اولین جام رو برای بارسلونا همین کوپا دل ری می دونستند !


 


در مرحله نیمه نهایی به مصاف ویارئال سرسخت باید می رفتیم ! ویارئالی که در ال مادریگال حریفی قدر بود برایمان و با گل دقایق پایانی ساندرو موفق به پیروزی شده بودیم و در نیوکمپ بسیار اذیتمان کرده بود و با درخشش مسی و رافینیا موفق به برد سخت 3 - 2 شده بودیم ...

 

در بازی اول با گل لیونل مسی در نیمه اول پیش افتادیم اما در نیمه دوم شوت از راه دور بازیکنان ویارئال و اشتباه بسیار بد مارک تراشتگن کار یک بر یک شد تا ترس و استرس در دل هواداران و لوئیز انریکه بیفتد اما زود بارسلونا موفق شد با استفاده از آشفتگی ای که سوارز در خط دفاعی حریف بوجود اورد توسط اینیستا به گل برسه و همچنان نتیجه ی دو بر یک خطرناک بود تا بر روی یک کرنر جرارد پیکه گلزنی کرد و سه بر یک شد و انریکه به این نتیجه رضایت داشت !

 

در بازی برگشت ویارئالی ها خیلی ایمان داشتند که می تونن بارسا رو دو هیچ ببرن اما لیونل مسی در ال مادریگال با یک پاس فوق العاده نیمار را تک به تک کرد و نیمار یک ضربه ی منطقی به توپ زد و بارسا یک بر صفر پیش افتاد و خیال همه راحت شد اما این کافی نبود !

 

ویارئال توسط دوس سانتوس کار را تساوی کرد و نیمه ی اول بازی یک بر یک تمام شد تا ویارئال همچنان اندکی شانس داشته باشد ! اما نیمه دوم لوئیز سوارز و نیمار هر کدام یک گل دیگر نیز به ثمر رساندند تا نتیجه ی نیوکمپ تکرار شود و قاطعانه با نتیجه ی 6 - 2 به فینال صعود کنیم !

 



و بازی فینال که در نیوکمپی برگزار شد که نصف آبی اناری بود و نصف قرمز سفید ... بازی با سوپرگل لیونل مسی شروع شد !

 

گلی که مطمئنا همه اونو به طور کامل به یاد داریم ! دریبل های پشت سر هم مسی که در نهایتا با پرش سوارز از روی توپ مسی همراه شد و توپ رفت به گوشه ی دروازه بیلبائو ! درخشش مسی در بازی تمامی نداشت و گل دوم هم با یک دوی ایوان با مسی و پاس ایوان در نهایت به سوارز آغاز شد که لوئیزیتو یک پاس بسیار خوب را به نیمار داد تا نیمار دروازه خالی را گل کند و هم اختلاف دو گل را بوجود بیاورد و هم خودش را هفت گله و آقای گل رقابت ها کند !

 

در نیمه دوم نیز مسی با استفاده از غفلت بازیکنان بیلبائو یک گل دیگر نیز به ثمر رساند ! هرچند که ویلیامز یکی از گل های خورده را جبران کرد اما کافی نبود و این بارسا بود که کوپا دل ری را با گل مسی تمام کرد و البته قهرمانی ! دومین جام فصل نیز اینگونه برایمان بدست آمد ...

 


 

مقاله ی دیگری از همین نویسنده : داستان لالیگا 2014/15

 

.................................

 

با تشکر از آقای امید احسانی نویسنده ی مقاله
 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.