پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

اينيستا پادشاه الكلاسيكو، سه نكته از رويارويى بارسلونا و رئال مادريد

کد خبر : 43621  |  زمان ارسال : دوشنبه 2 آذر 1394

ديدار شنبه شب الكلاسيكو در حقيقت با تداوم درخشش زوج نيمار و سوارز در نبود مسى و همچنين عملكرد فوق العاده اينيستا و روبرتو به نمايش اقتدار كاتالان ها در سانتياگو برنابئو بدل گشت.

 

پيروزى 4:0 بارسلونا در مقابل رئال مادريد در الكلاسيكوى شنبه شب يك پيروزى شش امتيازى براى كاتالان ها محسوب مى گردد، با اين پيروزى مقتدرانه حال بارسلونا بعد از گذشت تنها دوازده هفته از رقابت هاى لاليگا با شش امتياز برترى نسبت به رقيب ديرينه خود رئال مادريد، ‌به تنهايى صدر جدول رقابت ها را از آن خود نموده است. لوئيز انريكه سرمربى بارسلونا بى ترديد چنين نمايش بى نظيرى را مديون درخشش و عملكرد فوق العاده لوئيز سوارز، نيمار و آندرس اينيستا مى باشد كه با گل زنى هاى خود علاوه بر رساندن بارسلونا به يك پيروزى مقتدرانه در خانه حريف، همانند چند بازى گذشته عدم حضور ليونل مسى در ميدان را نيز به طرز فوق العاده اى پوشش دادند، به طورى كه حتى حضور اين سوپراستار آرژانتينى از دقيقه 56 ديدار نيز چندان به چشم نيامد.

 

رافائل بنتيز سرمربى رئال مادريد كه شنبه شب اولين الكلاسيكوى خود را تجربه مى نمود با تاكتيك هاى اشتباه خود نقشى مهم در رقم خوردن چنين شكست رسوا كننده اى داشت و بعد از خوآنده راموس، مانوئل پيگرينى، ژوزه مورينيو و كارلو آنجلوتى به پنجمين سرمربى متوالى مادريدى ها بدل گشت كه در اولين حضور خود در الكلاسيكو به عنوان سرمربى، شكست را پذيرا مى شوند. اين شكست خانگى سنگين در حالى براى پايتخت نشينان رقم خورد كه اين تيم تا پيش از ديدار شنبه با شكست نخوردن در بيست و دو ديدار متوالى خانگى خود از رقابت هاى لاليگا و با بر جا گذاشتن نسبت گل هاى زده به خورده 74:14 ، آمارى فوق العاده از خود بر جاى گذاشته بودند. اميلو بوتراگوئنو بازيكن سابق رئال مادريد بعد از اين شكست اعلام نمود:"امروز همه چيز اشتباه به پيش رفت."، اما سه نكته ذيل از اين ديدار قابل برداشت است:

 

يك- چه تيمى به مسى نياز دارد.....

.... اگر آن تيم از حضور زوج لوئيز سوارز و نيمار در تركيب خود بهره مند باشد؟ غيبت ليونل مسى كه تا كنون چهار مرتبه عنوان برترين بازيكن سال فوتبال جهان را به خود اختصاص داده بيش از همه قدرت و تاثيرگذارى بالاى نيمار و لوئيز سوارز در خط حمله بارسلونا را به اثبات رسانده است. اين دو ستاره آمريكاى لاتين تا قبل از ديدار الكلاسيكو در هفده گل متوالى بارسلونا مشاركتى مستقيم داشتند و در ديدار مقابل رئال مادريد نيز به روند گل زنى خود ادامه دادند تا اينكه اينيستا موفق به باز نمودن دروازه كيلور ناواس سنگربان مادريدى ها بدون مشاركت اين دو بازيكن گرديد.

 

در اين بازى ابتدا سوارز و نيمار با گل زنى خود در نيمه اول بارسلونا را با دو گل به پيش انداختند و در نيمه دوم نيز اينيستا و سوارز با به ثمر رساندن دو گل ديگر، پيروزى مقتدرانه اى را براى بارسا رقم زدند. زوج سوارز و نيمار با سه گلى كه در اين ديدار به ثمر رساندند آمار گل زنى خود در ديدارهاى اين فصل بارسلونا را به بيست و نه رساندند. در رقابت هاى باشگاهى اروپا تنها زوج روبرت لواندوفسكى و توماس مولر از بايرن مونيخ با به ثمر رساند سى و هفت گل، آمار بهترى نسبت به زوج تهاجمى بارسا از خود بر جاى گذاشته اند.

 

دو-خط ميانى..... كدام خط ميانى؟

اينكه رافائل بنيتز در ديدار مقابل بارسلونا چه تركيبى براى خط ميانى خود در نظر گرفته است، به احتمال فراوان براى هميشه همانند يك راز باقى خواهد ماند. بر روى كاغذ چيدمان رئال مادريد در اين ديدار 2-4-4 به نظر مى رسيد، اما تاثير خاصى از هيچ كدام از هافبك هاى ميانى رئال مادريد در جريان بازى ديده نشد. رافا بنيتز خود نيز بعد از پايان بازى با بيان جمله "چيدمان من براى اين بازى اشتباه بود" به اشتباه تاكتيكى خود در اين ديدار اعتراف نمود. لوكا مودريچ به عنوان تنها بازيكن شماره شش تيم وظيفه بستن راه هاى نفوذ حريف را بر عهده داشت كه به تنهايى در انجام وظيفه خود موفق نبود، تونى كروس نيز براى متوقف نمودن استراتژيست هاى بارسلونا كارى از پيش نبرد تا يكى از ضعيف ترين عملكردهاى اين هافبك آلمانى در پيراهن مادريدى ها رقم خورد، رودريگوئز ديگر هافبك رئال مادريد نيز همانند ديگر هافبك هاى تيم چندان نقش پررنگى در اين ديدار نداشت به طورى كه بنيتز حتى مجبور به تعويض وى گرديد. عملكرد گرت بيل و كريستيانو رونالدو نيز كه به طور مرتب محل بازى خود در پست هاى هافبك تهاجمى سمت چپ و مهاجم هدف را تعويض مى نمودند نيز در اين ديدار هرگز قابل قبول نبود.

 

ايسكو كه به جاى رودريگوئز وارد ميدان گرديد، تا حدودى بهتر از ساير هم تيمى هاى خود در ديدار شنبه شب ظاهر شد، اما وى در اواخر بازى كنترل خود را از دست داد و با انجام يك خطاى بى مورد بر روى نيمار در دقيقه 84 مسابقه از زمين اخراج گرديد. در اين ديدار مى توان مدعى شد كه عدم حضور كازميرو كه از سوى بنيتز بر روى نيمكت ذخيره ها نشانده شده بود، در تركيب مادريدى ها كاملا مشخص بود. در واقع انفعال مادريدى ها در اين رويارويى سبب گرديد تا كاتالان ها بتوانند به خوبى برنامه هاى تهاجمى خود را در سانتياگو برنابئو به اجرا گذارند. اينيستا در اين باره معتقد است:"ما اجازه نداديم مادريدى ها در اين ديدار تاكتيك هاى خود را به اجرا درآورند."

 

اينيستا خود با به ثمر رساندن گلى تماشايى در ديدار شنبه شب به سمبل پيروزى مقتدرانه بارسلونا بدل گشت. در حقيقت نتيجه ال كلاسيكو در نبردهاى ميانه ميدان رقم خورد كه اينيستا با خلاقيت خود چنين دوئل هايى را به طور كامل به نفع بارسلونا رقم زد و به پادشاه ال كلاسيكو بدل گشت. اين ستاره اسپانيايى با گل زنى و عملكرد خود نقشى پررنگ در پيروزى بارسلونا داشت و هنگام خروج از ميدان به شدت مورد تشويق هواداران مادريدى قرار گرفت، اتفاق بعيدى كه تا كنون براى تعداد بسيار محدودى از بزرگان بارسلونا از جمله ليونل مسى و رونالدينيو در سانتياگو برنابئو روى داده است.

 

سه- سرجی روبرتو!

اين ستاره بيست و سه ساله با پيراهن شماره بيست بارسلونا ديگر بازيكنى ناشناخته در جمع ستاره هاى اين تيم محسوب نمى گردد و توانسته دراين فصل با عملكرد فوق العاده خود بيشترين دقايق حضور در ميدان را به خود اختصاص دهد. اين هافبك خوش استعداد ديدار شنبه شب را به نمايشى بزرگ براى درخشش خود بدل نمود و با پاس زيباى خود به لوئيز سوارز در صحنه گل اول بارسلونا، ضمن خارج كردن دفاع رئال مادريد از جريان بازى، لوئيز سوارز را در موقعيت گل زنى قرار داد و به نوعى خاطره ژاوى هرناندز را براى هواداران بارسلونا زنده نمود. روبرتو در صحنه هاى ديگر بازى نيز بسيار خوش درخشيد و با آنكه بازيكنى قدرتمند و سريع محسوب نمى گردد، نشان داد كه به عنوان يك هافبك تاكتيك پذير از پتانسيل بسيار بالايى براى كمك به تيم برخوردار است.

 

به قلم Florian Bogner از وب سايت Eurosport

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.