پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

پزشک لیونل مسی از روش هایش می گوید

کد خبر : 50439  |  زمان ارسال : شنبه 11 اردیبهشت 1395

 بی شک فوتبال برای بازیکنان، باشگاه ها و مربیان بیش از زمین تمرین و زمین مسابقه است. امروزه فوتبال در تمام لحظات زندگی بازیکنان در جریان است. از تغذیه و خواب گرفته تا دارو و مکمل و غیره.  و نکته کلیدی و تمایز آفرین همینجا است.

به نقل از grup14، یک مصاحبه جالب با پزشک لیونل مسی انجام شده است و او از راز های درمانی لیونل مسی گفته است. دکتر گیلیانو پوزر پزشک مسی است.

 

روش شما چیست؟

 

می شود اینگونه گفت که عملی کردن یک مکانیسم که شامل گسترش دانش در مورد قدرت عضلات ورزشکاران است. از روی این می توان روش درمان فرد را پیدا کرد که برای هرکس مختص به خود او است. اما همیشه بر روی تغذیه سالم استوار است.

تغذیه سالم چیست؟

 

می توان در 5 گروه متفاوت آن ها را جای داد که من آن را سوپر بنزین صدا می کنم. آب، روغن زیتون با کیفیت بالا، غلات، میوه های تازه طبیعی و سبزیجات. هیچ کدام از این ها نباید با موادی چون آفت کش و از این قبیل مخلوط شده باشند چراکه آسیب زیادی به بدن می رسانند. میوه های خشک هم خوب هستند.

از چه چیز هایی باید دوری کرد؟

 

شکر. این بدترین چیز برای عضلات است. البته آرد تصفیه شده نیز بسیار مضر است.

نمک؟

 

فقط به مقدار کم. چراکه برای عضلات و کل بدن نیاز است.

گوشت؟

 

به مقدار لازم. البته نه به روشی که بعضی از آرژانتینی ها و اروگوئه ای ها آن را طبخ می کنند چون بدن در هضم آن مشکل خواهد داشت.

در کنار تغذیه مناسب، شما از چه روشی استفاده می کنید؟

 

این روش ها از هر مریض به مریض دیگر متفاوت است. از درمان های طبیعی، کمی درمان با دارو و با کمک از حرکت شناسی بدن. اما مهترین نکته پیدا کردن علت درد است. اگر قسمت خاصی از بدن مریض درد داشته باشد، احتیاجی نیست شما دارو تجویز کنید. نخست باید علت آسیب دیدن پیدا کنید. مثبت کردن جو و حالت روانی تاثیر بسیار زیاد دارد.

من فکر می کنم در محیطی چون فوتبال وقتی شما از روش ها نامتعارف استفاده می کنید، همه به شما با تعجب نگاه می کنند.

 

بله شاید. در ابتدا برای بسیاری از بازیکنان درک کردن چنین شرایطی سخت است اما پس از سه هفته اثر این درمان ها را خواهند دید. من همیشه می گویم باید ذهن باز باشد و برای همین است که این جمله را بر  دیوار اتاقم نوشته ام:" ذهن انسان مانند چتر نجات است، وقتی عمل می کند که آن را باز کنید." من برای همین حرف نمی زنم. به خاطر اینکه اگر روش های درمان را در اختیار خبرنگاران بگذارم، بازیکنان اعتمادشان را از دست می دهند. من نیاز دارم روحیه و شخصیت هر فرد را کاملا بشناسم و این در ظرف 5 دقیقه حاصل نمی شود.

اینکه فاش شد شما با مسی کار می کنید، چه تاثیری در زندگیتان گذاشته است؟

 

بسیار زیاد. زندگی من به کلی تغییر کرده است مخصوصا در 3 ماه ابتدایی. چون تلفن مدام زنگی می خورد و از هر گوشه دنیا یک خبرنگار ظاهر می شد.

آیا مریض هایتان درباره این روش ها شک کرده اند و آن ها را مسخره خوانده اند؟

 

خیر. اما چیز هایی در مورد شغلم شنیده ام. مردم با ذهن باز از افراد معمولی این روش ها را بهتر درک می کنند. من از مریض هایم در خواست نمی کنم که فست فود نخورند اما شما می توانید ببینید مریض های جوان من کمتر از این قبیل چیز های می خورند. این قبیل مواد سبب آسیب می شود.

علم ژنتیک در مصدومیت می تواند کمک کند؟

 

اگر مصدومیت ها در اثر برخورد و کشیدگی در جریان بازی باشد، زیاد کارایی ندارد. اما اگر آسیب در اعضا زوج بدن اتفاق بیفتند می توان کار هایی انجام داد.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.