پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

بررسی ویژه: بارسلونا با گواردیولا بهتر بود یا با انریکه؟

کد خبر : 51572  |  زمان ارسال : دوشنبه 3 خرداد 1395

اختصاصی / در ادامه قصد بررسی کردن مقاله تلگراف در خصوص مقایسه عملکرد گواردیولا و لوئیس انریکه را داریم.

 

بارسلونا موفق به فتح دو عنوان داخلی در فصل جاری شد اما با این حال هنوز هم کمی بابت از دست دادن لیگ قهرمانان اروپا ناراحت است. چنین استاندارد بالای انگیزه ای در تیم بارسلونا با وجود قهرمانی در لالیگا و کوپا دل ری، بیانگر استانداردهای بالای باشگاه بارسلونا و بازیکنان موجود در آن می باشد، بازیکنانی که هم اکنون با دیدن دو تیم از شهر مادرید در فینال لیگ قهرمانان بابت حضور نداشتن در آن نا امید هستند.

 

بارسلونا در اولین فصل حضور انریکه روی نیمکت خود موفق به فتح سه گانه شد و به همین دلیل چنین انتظاری از بارسلونا در فصل جاری نیز می رفت. آن ها در فتح دومین قهرمانی پیاپی در لالیگا به همراه انریکه، علی رغم اینکه با اختلاف پیش بودند اما درنهایت با تزلزل در مسیر خود، تکلیف را به روز پایانی کشاندند که در نهایت موفق به فتح آن شدند. در کوپا دل ری نیز بارسلونا باتوجه به کنار رفتن دو تیم شهر مادرید، در دیدار فینال مقابل سویا قرار گرفت و در دیداری نزدیک و دشوار موفق به فتح آن نیز شد.

 

اما این انتظارات برای باشگاه بارسلونا جدید است؟

Pep Guardiola

هر دو سرمربی مورد بررسی بارسلونا در این مقاله یعنی پپ گواردیولا و لوئیس انریکه در اولین فصل هدایت بارسلونا به فتح سه گانه رسیدند اما هم اکنون اگر انتظار بیشتری از تیم انریکه نسبت به تیم گواردیولا می رود شاید به دلیل این است که بسیاری از مردم تیم کنونی انریکه را بهتر و با تجربه تر از شاگردان پپ می دانند که در ادامه این ادعا را بررسی خواهیم کرد؟

 

تعداد جام های قهرمانی

 

بارسلونای پپ گواردیولا یکی از موفق ترین دوره های باشگاه بارسلونا را در اولین فصل حضور خود بابت کسب قهرمانی های لیگ، جام ها داخلی و لیگ قهرمانان اروپا قبل از کسب عنوان قهرمانی جام باشگاه های جهان و سوپر کاپ اروپا رقم زد و فصل را با کسب 6 عنوان قهرمانی به پایان رساند. در سه فصل بعد نیز او چهار جام بزرگ دیگر را به همراه قهرمانی های سوپر کاپ به قفسه افتخارات خود اضافه کرد تا در مجموع 14 عنوان قهرمانی را برای بارسلونا به ثبت رسانده باشد.

pep vs enrique trophies

انریکه نیز تاکنون از مجموع 7 جام ممکن، موفق به فتح 5 عنوان قهرمانی شده است و این رکورد هنوز هم از نظر کلی نسبت به پپ قابل توجه است هرچند که پپ گواردیولا برای مدیریت تیم خود با چالش های بیشتری نسبت به انریکه مواجه بود و دو برابر تعداد سال های حضور انریکه روی نیمکت بارسلوناف هدایت تیم را برعهده داشت.

 

از نظر میانگین جام کسب شده در هر فصل، فعلا انریکه با 2.5 جام در هر فصل، بالاتر از گواردیولا با میانگین 1.75 می باشد.

 

عملکرد از لحاظ نتیجه گیری

 

بارسلونای پپ گواردیولا 116 بازی از 152 بازی خود را در یک دوره چهار ساله پیروز شد که نرخ پیروزی 76.3 برای آبی اناری ها به ثبت رساند. اما برای تیم انریکه 59 برد از 76 بازی با درصد پیروزی 77.6 درصد ثبت شده است. از این نظر، هر دو سرمربی عملکرد فوق العاده ای را در لالیگا به ثبت رسانده اند و تنها تفاوت، ماندگاری بیشتر این نرخ پیروزی برای تیم پپ گواردیولا در طول چهار سال یعنی دو برابر تعداد سال های حضور انریکه روی نیمکت بارسلونا می باشد.

 

گل ها

pep vs enrique - goals

مثلث مسی، سوارز و نیمار احتمالا بهترین مثلث تهاجمی تاریخ فوتبال است به صورتی که به هیچ وجه نمی توان مثلث های تهاجمی گواردیولا را با MSN، مقایسه کرد. برای هر دو سرمربی، مسی عضوی جدایی ناپذیر از تیم بارسلونا بود در حالی که هم اکنون مسی بیشتر از قبل، از سوی سوارز و نیمار حمایت می شود.

 

همچنین در فاز دفاعی نیز، عملکرد تیم انریکه محکم تر و مستحکم تر از عملکرد خط دفاعی پپ گواردیولا است که می توان به راحتی این ادعا را پذیرفت.

 

کیفیت ستاره ها

 

برخی بازیکنان در هر دو دوره در تیم بارسلونا باقی مانده اند اما تیم پپ سهم بیشتری در تیم ملی اسپانیا داشت که در همان دوران تیم ملی اسپانیا، قهرمانی های زیادی را کسب کرد. در حالی که در آن دوران، پدرو و داوید ویا و ساموئل اتوئو بازیکنان موفقی در تیم بارسلونا بودند اما به هیج وجه در حد و اندازه های سوارز و نیمار ظاهر نشدند.

 

سبک بازی

 

پس از سال ها سلطه و شکل دادن آینده فوتبال بارسلونا به سبک تیکی تاکا توسط پپ گواردیولا، این دیدگاه در نظر مردم کسل کننده و تکراری بود. برای مقایسه در این زمینه بهتر است که میانگین درصد مالکیت توپ تیم های این دو سرمربی را به مقایسه بکشیم.

 

تیم گواردیولا با میانگین مالکیت توپ  در 69.2 چهار فصل، نسبت به تیم انریکه که تاکنون میانگین 68.6 را به ثبت رسانده، عملکرد بهتری داشته است. اما با این حال تیم لوئیز انریکه نیز تیم های مقابل خود را در یک سوم زمین حریف تحت فشار قرار می دهد و این اختلاف جزئی قابل چشم پوشی است.

 

خلق موقعیت

Lionel Messi

در دو فصل گذشته تیم انریکه با وجود مسی، نیمار و سوارز بیشترین موقعیت گل را خلق کرده است. هر سه آن ها در فصل جاری بیش از 110 موقعیت را برای هم تیمی های خود ایجاد کرده اند که پس از آن ها راکیتیچ با 68 شانسی که ایجاد کرده در رتبه چهارم قرار دارد.

 

بین سال های 2008 تا 2012 ژاوی مرد خلاق تیم پپ گواردیولا بود و بیشترین تعداد موقعیت گل را خلق کرده بود و پس از او مسی، دنی آلوز و اینیستا بیشترین تعداد موقعیت های گلزنی را خلق کرده بودند.

 

نتیجه گیری کلی

 

انتخاب یکی از این دو به عنوان سرمربی برتر، به این معنی است که یکی از آن ها را باید به عنوان بازنده معرفی نمود که با توجه به لذت بردن هواداران بارسلونا از بازی هر دو تیم این کار کمی ناعادلانه و دشوار خواهد بود. با این حال چیزی که هم اکنون معلوم است، این است که تیم انریکه می تواند با ادامه ثبات خود و رهایی از محرومیت نقل و انتقالاتی جهت تقویت تیم خود، با ادامه موفقیت هایی که در این دوره کوتاه رقم زده است، بتواند پرافتخارترین تیم تاریخ بارسلونا را حتی بالاتر از تیم پپ گواردیولا بسازد و تنها باید منتظر ماند و دید که سرانجام انریکه در بارسلونا چه خواهد شد.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.