پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویژه: متن حمایتی مفصل فورلان در مورد خداحافظی مسی

کد خبر : 53379  |  زمان ارسال : پنجشنبه 10 تیر 1395

اختصاصی بارسانیوز - در راستای بیانیه های حمایتی برای بازگرداندن مسی به بازی های ملی، این بار دیگو فورلان به حمایت از مسی پرداخت.

 

دیگو فورلان در ستون هفتگی The National در یادداشتی به حمایت از لیونل مسی پرداخت و لئو را بهترین بازیکن جهان دانست. بهترین گلزن اروپا در طی دو فصل و برنده کفش طلا در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در خصوص مسی و کناره گیری او از بازی های ملی نوشت:

 

"من فکر نمی کنم که بهترین بازیکن جهان باید در سن 29 سالگی از بازی برای یکی از بهترین تیم های ملی جهان کنار بکشد. مسی کیفیت های زیادی را برای آرژانتین ارائه کرده است اما او بابت اتفاقی که رخ داد و ناکامی مجدد دیگری را در دیدار فینال کوپا آمریکا و مقابل شیلی تجربه کرد نا امید و ناراحت است. پس از سپری کردن تعطیلات و استراحتی در کنار دوستان و خانواده اش و افرادی که تنها بابت حرفه اش نیست که او را می شناسند، امیدوارم که در خصوص تصمیم خودش تجدید نظر کند.

 

او یکی از بزرگ ترین بازیکنان تاریخ فوتبال است و هنوز هم زمان زیادی برای فتح کوپا آمریکا و جام جهانی فرصت دارد. این به مانند این قضیه نیست که او برای کشوری بازی می کند که قادر به فتح عناوین قهرمانی نباشد چون آرژانتین به همراه مسی به 4 فینال ملی رسیده است که البته همه آن ها را از دست داده اند.

 

من می دانم که مسی چرا تا این حد ناراحت است. او از سوی مردم کشورش مورد انتقاد و سرزنش های زیادی قرار گرفته چون نتوانسته به کشورش برای قهرمانی کمک کند و این غیر منصفانه است. من شنیده ام که مردم آرژانتین در مورد او چه می گویند اینکه او هرگز در آرژانتین بازی نکرده است و به همین دلیل اولویتش را بارسلونا قرار می دهد آن هم تنها به این علت که در آنجا موفق تر عمل کرده است. این صحبت ها مزخرف هستند.

 

لئو سرتاسر جهان را جهت بازی برای تیم ملی کشورش سفر می کند درحالی که قاعدتا بارسلونا ترجیح می دهد که این کار صورت نگیرد و این اصلا شبیه به این نیست که او برای این کار و بازی برای کشورش به پول نیاز داشته باشد، این طور نیست؟ مردم نمی دانند که بازیکنان چگونه باید برای بازی برای کشورشان بر باشگاه های خود غلبه کنند. من از روی تجربه این را می گویم. یک مربی ممکن است که از شما بپرسد واقعا لازم است که بابت بازی برای کشور خود به سوی دیگر جهان پرواز کنی؟

 

مربی ممکن است که این را مستقیما نگوید اما با نشاندن شما بر روی نیمکت پس از بازگشت از بازی های ملی این را به شما می فهماند. اولویت سرمربی روی باشگاه است نه کشورهای بازیکنان خود. زمانی فراخواهد رسید که مسی به این ایده فکر خواهد کرد که مجددا برای آرژانتین بازی کند البته اگر او تا بحال این کار را انجام نداده باشد.

 

اگر او از بازی کردن برای آرژانتین دست بکشد اتفاقی شرم آور خواهد بود چون او هنوز هم با به ثمر رساندن 55 گل ملی در 113 بازی یک بازیکن حرفه ای و باور نکردنی است. او تنها به یک جام برای ساکت کردن منتقدانش نیاز دارد اما منتقدان نیز نیاز دارند تا به خودشان بنگرند. من درک می کنم که هر کسی نظر خود را در خصوص فوتبال دارد چون چنان ورزش محبوبی است که حتی افرادی که چیزی در موردش نمی دانند نیز اظهار نظری قوی ای می کنند.

 

بنابراین این محبوبیت است که شهرت و سرمایه را به همراه یک شیوه زندگی عظیم برای بازیکنان به ارمغان می آورد اما محبوبیت می تواند تحقیر کننده نیز باشد. این می تواند به حسادت نژادی نیز مربوط شود. این به این معنی است که یک بازیکن همواره بابت هر منطقه ای که در آن زندگی می کند مورد قضاوت قرار می گیرد و حتی برخی از افراد وجود دارند که امیدوارند که فرد مورد نظر شکست بخورد.

 

شاید آن ها متوجه نمی شوند که بازیکنان نیز به مانند آن ها در زندگی خود مشکل دارند. آن ها اعضای خانواده ای همراه با مشکلات فراوان دارند. آن ها نمی توانند در مورد مشکلات خود به صورت عمومی صحبت کنند چون اگر این کار را انجام می دانند می فهمیدند که مردم هیچ همدردی با با فوتبالیست های معروف و میلیونر نخواهند کرد.

 

لئو بازیکنی باشکوه است اما هنوز افرادی وجود دارند که نمی دانند در مورد انتقاد از مسی چه می گویند. اگر من به عنوان یک فوتبالیست از معمار یا جراحی بزرگ انتقاد کنم آن گاه باید بتوانم از چیزی که می گویم دفاع کنم و نیازمند هستم که درخصوص چیزی که می گویم اطلاعات داشته باشم اما این قاعده در مورد فوتبال از سوی مردم صدق نمی کند. هر کسی از نظر خودش بهترین است و مهم نیست که اصلا هیچ شناخت و تجربه ای از فوتبال دارد یا نه."

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.