پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

مصاحبه جالب اینیستا ؛ در آرزوی بازنشستگی در بارسلونا + زندگی نامه !

کد خبر : 54584  |  زمان ارسال : جمعه 8 مرداد 1395

اختصاصی بارسانیوز - آندرس اینیستا بازیکن اسپانیایی محبوب آبی اناری ها و محصول آکادمی باشگاه بارسلونا در مصاحبه ای اختصاصی با مارکا و اسپورت به سوالات متنوعی پاسخ داد.

 

آندرس اینیستا لوخان در روستای کوچک Fuentealbilla در آلباسته اسپانیا در تاریخ 11 می 1984 متولد شد. او فوتبال خود را از سن 8 سالگی در تیم شهر آلباسته آغاز کرد و با ارائه بازی های قابل قبول و گذر از سد تست های برگزار شده به تیم نوجوانان راه یافت تا اینکه در 12 سالگی با جدا کردن سطح بازی خود از جوانان هم سن و سال ، توجه باشگاه بارسلونا را به خود جلب کرد تا با عقد قرارداد با باشگاه بارسلونا وارد لاماسیا شود.

 

زمانی که 15 ساله بود و برای رده های سنی جوانان بارسلونا توپ می زد برای تمرین در تیم اصلی فراخوانده شد اما اگرچه به بازی گرفته نشد ولی پس از دو فصل بازی در بارسلونای B سرانجام در فصل 2002/03 اولین بازی خود را برای بارسلونا تحت هدایت لوئیس فن خال در تاریخ 21 دسامبر 2002 مقابل مایورکا در رقابت های لالیگا انجام داد. او در همان سال اولین بازی خود در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را نیز مقابل بروژ بلژیک برگزار کرد.

 

آندرس اینیستا-Andres Iniesta

 

آندرس در دو فصل 2002/03 و 2003/04 برای هر دو تیم B و اصلی بارسلونا بازی کرد تا اینکه در نهایت در فصل 2004/05 به صورت رسمی به عنوان بازیکن تیم اصلی بارسلونا معرفی شد و موفق شد به عنوان قهرمانی لالیگا دست یابد. اگرچه که عضو ترکیب اصلی فرانک ریکارد نبود اما در نیمه دوم دیدارها به بازی گرفته می شد.

 

در 17 می 2006 او در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل آرسنال در استادو فرانس بازی کرد و زمانی از روی نیمکت وارد بازی شد که آبی اناری ها نتیجه بازی را 1-0 عقب بودند در دیداری که بارسلونا با به ثمر رساندن 2 گل و بازگشت به بازی عنوان قهرمانی اروپا را پس از سال ها تصاحب کرد تا دومین عنوان قهرمانی اروپایی خود را کسب کرده باشد.

 

آندرس اینیستا-Iniesta

 

اما بی شک یکی از بهترین خاطرات مرد کوتاه قامت دوست داشتنی نیوکمپ گل رویایی او به چلسی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان 2006 است که حکم صعود بارسلونا به فینال لیگ قهرمانان را در اولین سال هدایت آبی اناری ها توسط گواردیولا امضا کرد و گل دقیقه 93 اینیستا باعث شد تا بارسلونا با تساوی 1-1 به لطف تساوی بدون گل در نیوکمپ راهی دیدار نهایی مقابل منچستر یونایتد شود تا سومین عنوان قهرمانی اروپای بارسلونا و دومی قهرمانی اینیستا در لیگ قهرمانان به دست آید. در فینال 27 می لیگ قهرمانان مقابل منچستر یونایتد، اینبار اینیستا از ابتدا در ترکیب قرار داشت و موفق شد تا پاس گل اول بازی را به ساموئل اتوئو بدهد. 

 

او با ادامه درخشش های خود در سال 2011 به عنوان یکی از سه نامزد دریافت توپ طلای فیفا در کنار دو هم تیمی خود به نام های ژاوی و مسی معرفی شد و پس از لئو به عنوان دومین بازیکن برتر جهان معرفی شد و او تا آن لحظه 5 عنوان قهرمانی لالیگا را در کنار سه قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در کارنامه خود داشت. اینیستا علی رغم اینکه گلزنی ماهر نبوده است و به صورت میانگین در هر 10 دیدار یک گل را در بیش از 450 بازی باشگاهی خود به ثمر رسانده، اما عضوی کلیدی از طراحی حملات بارسلونا به شمار می رود ولی با این وجود، اینیستا گل های حساسی چون گل فینال جام جهانی مقابل هلند را به ثمر رسانده است.

 

آندرس اینیستا-Iniesta

 

اما او در فصل 2011/12 به عنوان برترین بازیکن اروپا بالاتر از مسی و کریستیانو رونالدو انتخاب شد. حاصل کار اینیستا فتح 8 عنوان قهرمانی لالیگا، 4 جام حذفی اسپانیا، 6 سوپر جام اروپا، 4 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، سه قهرمانی سوپر کاپ اروپا و 3 قهرمانی جام باشگاه های جهان بوده است.

 

رده ملی

 

او در رده ملی نیز به همراه اسپانیا پرافتخار است. او قبل از افتخار آفرینی های پیاپی به همراه اسپانیا، در رده های سنی زیر 16 و زیر 19 سال اسپانیا بازی کرد و موفق شد تا اولین بازی ملی خود را مقابل روسیه در 27 می 2006 به عنوان بازیکنی تعویضی انجام دهد. فتح دو عنوان قهرمانی یورو 2008 و 2012 در کنار قهرمانی جام جهانی 2010 از اینیستا بازیکنی بزرگ و پرافتخار ساخته است. 

 

اما آندرس اینیستای قصه ما با وجود نا امیدی از رقابت های یورو 2016 به دنبال آماده شدن جهت رقم زدن یک فصل رویایی دیگر به همراه آبی اناری ها است تا به 31 عنوان قهرمانی خود اضافه نماید و در گفت و گویی اختصاصی با مارکا درخصوص آینده فوتبالی خود بیان کرد:

 

آندرس اینیستا-Iniesta

 

چه انتظاری از بازی در فصل آینده برای بارسلونا داری؟

 

اول از همه امیدوار هستم که سالم بمانم و مطمئن هستم که فصل 2016/17 نیز یکی دیگر از فصل های رضایت بخش خواهد شد. من امیدوارم که در بارسلونا بازنشسته گردم و این آرزوی من است. بنابراین برای تحقق این امر من باید سال به سال پیش بروم و ببینم که چه احساسی دارم نه به این خاطر که من قصد بازی کردن در جای دیگر را داشته باشم.

 

بارسلونا 8 عنوان قهرمانی از 12 قهرمانی اخیر لالیگا را فتح کرده است، در این خصوص چه نظری داری؟

 

این واقعیتی مثبت است که به من می گوید ما همه کار را به خوبی انجام می دهیم و امیدوارم که بتوانیم چنین سطحی را حفظ نماییم و به حفظ بردها و قهرمانی های خود در آینده نزدیک ادامه دهیم.

 

برای توپ طلا چه کسی را انتخاب میکنی؟

 

بازیکنان زیادی برای دریافت آن وجود دارند اما انتخاب من لیونل مسی است. اما از سوی دیگر از سایر نامزدها نیز به مانند لوئیز سوارز و نیمار که از هم تیمی های من باشند، شادمان خواهم شد.

 

آندرس اینیستا-لیونل مسی

 

کمتر از یک ماه تا آغاز لالیگا زمان باقی مانده است و آیا لالیگا مهم ترین رقابت در مسابقات از منظر بازیکنان می باشد؟

 

لیگ قهرمانان معتبرترین تورنومنت برای هر باشگاهی است اما بازی های داخلی مهم تر هستند. هدف ما این است که تا جایی که می توانیم قهرمانی های زیادی را به دست آوریم. در طی سالیان گذشته ما قهرمانی های با ارزش مختلفی را به دست آورده ایم.

 

چگونه فصل جدید را به عنوان پرافتخارترین بازیکن اسپانیایی با 31 عنوان قهرمانی آغاز می کنی؟

 

مهم نیست که چه تعداد قهرمانی به دست آورده ام. من هنوز به پیشرفت خود امیدوار هستم. قبل از آغاز هر فصل من می دانم که فراز و نشیب هایی خواهیم داشت. من واقعا از بازی کردن در فصل گذشته لذت بردم و هدفم ادامه دادن همان روند است.

 

آیا اینیستا همچنان از دوران حرفه ای خود لذت می برد؟

 

کاملا، من حتما لذت می برم و حتی در حال حاضر بیشتر از گذشته چونکه تجارب اخیر باعث می شود با لحظات دشوار با دیدی مثبت برخورد کنید.

 

آندرس اینیستا-Andrés Iniesta

 

آندره گومز، رافینیا، دنیس سوارز، راکیتیچ، بوسکتس، آردا توران و سرجی روبرتو  در موقعیت و پست بازی شما در تیم حضور دارند. این به تو انگیزه می دهد یا نگرانت می کند؟

 

من به صورت کلی نگران نیستم چون این رقابت برای تیم مفید است. من انگیزه دارم که کار خود را به خوبی انجام دهم تا جایگاه خود را در تیم تثبیت کنم که سایر بچه ها نیز اینگونه هستند. اگر همه ما در بالاترین کیفیت قرار داشته باشیم بارسلونا می تواند گل های زیادی به ثمر برساند.

 

درخصوص ورود آندره گومز و دنیس سوارز به بارسلونا چه نظری داری؟

 

آن ها نقاط مشترک زیادی دارند، جوان و با استعداد هستند و تشنه موفقیت می باشند و قصد دارند که زندگی حرفه ای خود را ارتقا بخشند. آندره گومز کمک زیادی به تیم خواهد کرد. او به ما و سبک بازی ما میخورد و واقعا مناسب بارسلونا است. او کیفیت فوق العاده ای دارد و خرید بزرگی بود.

 

در مورد وضعیت حقوقی مسی چه نظری داری؟

 

هیچ کس دوست ندارد که این همه حرف و حدیث را ببیند و واقعا وضعیت نگران کننده ای است. لئو هر سال ما را شگفت زده کرده است و او به این روند خود ادامه خواهد داد. او شماره یک است. حفظ چنین سطحی برای هر سال باور نکردنی است و او توانسته این کار را انجام دهد و همچنان ادامه خواهد داد.

 

آندرس اینیستا-پپ گواردیولا

 

موفقیت پپ گواردیولا در منچستر سیتی رخ می دهد؟

 

اگر یک چیز به عنوان مشخصه موفقیت های گواردیولا به عنوان مربی وجود داشته باشد آن تیم ها و بازیکنانش هستند که باید از تفکرات او تحت تاثیر قرار بگیرند. در این مورد، منچستر سیتی به آسانی او را به رسمیت خواهد شناخت.

 

بارسلونا هم اکنون به دنبال خرید یک مهاجم است. اگر مهاجم بودی در چنین شرایطی به بارسلونا می آمدی؟

 

این وضعیت جوانب مثبت و منفی دارد. ممکن است این انتقال چالش دشواری به نظر برسد چون ستاره های بزرگی در تیم در بخش تهاجمی حضور دارند اما با این حال پیشنهاد بارسلونا همواره فریبنده و جذاب است.

 

آیا رقابت با مسی، نیمار و سوارز ترسناک است؟

 

این غیر قابل انکار است. مهاجمان ورودی به بارسلونا باید در ذهن خود اینگونه بیاندیشند که برای آینده موثر واقع خواهند شد و می توانند مهارت های ارزشمند خود را به تیم اضافه کنند تا بارسلونا قوی تر از قبل گردد.

 

نظرت در مورد انتصاب لوپتگی به سمت هدایت تیم ملی اسپانیا چیست؟

 

اولا من قصد دارم تا برای او آرزوی موفقیت نمایم و بهترین ها را برای او در شغل جدیدش می خواهم. من امیدوارم که او بتواند ما را برای رسیدن مجدد به اهداف ملی مان هدایت کند. این واقعیت که او در مربیگری در رده جوانان موفق بوده است ارزشمند می باشد و به ویژه تجربه او به عنوان یک بازیکن و مربی باشگاهی که همه این ها دید خوبی را نسبت به او در نگاه اول به وجود آورده است.   

 

گل اینیستا در فینال جام جهانی

 

آیا پیامی برای سرمربی سابق اسپانیا داری؟

 

چیزهای زیادی برای گفتن به او وجود ندارد. دوران تصدی او به عنوان سرمربی اسپانیا همواره از موفق ترین دوره های اسپانیا بوده است. پس از فتح جام جهانی و یورو 2012 میراث های او همواره زنده باقی خواهند ماند.

 

آیا از درگیری لفظی بین دلبوسکه و کاسیاس شگفت زده شده بودی؟

 

در ابتدا متعجب شدم اما دیدیم که چگونه ماجرای به وجود آمده بین آن ها به سرعت حل و فصل شد. آن ها برای سال ها از یکدیگر شناخت داشتند و احترام متقابل بین آن ها وجود دارد.

 

بیش از یک ماه است که از ناکامی در یورو 2016 و حذف مقابل ایتالیا علی رغم آغاز خوب می گذرد. آیا هنوز هم بابت حذف عصبی هستی؟

 

ما رقابت را به خوبی آغاز کردیم اما بابت شکست مقابل یک تیم بسیار خوب مدت حضور ما در یورو کوتاه شد. در فوتبال، اگر زمانی که فرصت دارید خوب بازی نکنید شکست می خورید. وضعیت سختی بابت عملکرد نا امید کننده ما بود ولی هم اکنون زمان متمرکز شدن بر روی آینده است.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.