پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویژه: ۵۰ بازیکن برتر تاریخ باشگاه بارسلونا؛ (11-20)

کد خبر : 55856  |  زمان ارسال : جمعه 12 شهریور 1395
در ادامه بررسی 50 بازیکن برتر تاریخ بارسلونا نوبت به نفرات 11 تا 20 رسیده است.

اختصاصی بارسانیوز - در تحقق شعار "بارسلونا، فراتر از باشگاه"، در طول 117 سال از تاریخ باشگاه بارسلونا، بازیکنان بزرگ زیادی افتخارات بی نظیر و تکرار نشدنی را رقم زدند که Sportsmail به معرفی آنان پرداخت.

 

طی گزارشی که دیلی میل آن را پوشش داد، در لیست زیر به بررسی شماره های 11 الی 20 خواهیم پرداخت.

 

20- خاویر ماسکرانو (2010 تاکنون)

 

او در 284 بازی برای بارسلونا تاکنون موفق به ثمر رساندن گلی نشده است که می توان ان را به قد کوتاهش و شرکت نکردن در ضربات ارسالی ربط داد. درست است که او قد کوتاهی دارد و بیشتر مناسب بازی در پست هافبک دفاعی است اما او به عنوان یک مدافع مرکزی، موفق به فتح لیگ قهرمانان اروپا شده است. او یکی از کلیدی ترین عناصر بارسلونا در کسب افتخارات آبی اناری ها در 6 فصل اخیر به شمار می رود اگرچه که در سال 2014 و در جام جهانی برزیل نشان داد که بهترین پست بازی برای او در پست هافبک می باشد.

 

خاویر ماسکرانو-JAVIER MASCHERANO

 

19- سرخیو بوسکتس (2008 تاکنون)

 

به نظر می رسد که بارسلونا با جدایی بوسکتس دچار مشکل بزرگی گردد و کل تیم فقدان عنصر بزرگی را احساس کند. واقعا به ندرت می توان بازیکنی را یافت که تا این حد برای یک باشگاه جایگاه ویژه ای داشته باشد که بوسکتس یکی از آن هاست. او به مدت 8 فصل است که دست نیافتنی است و از زمان ورود به تیم تحت سرمربیگری پپ گواردیولا، کسی نتوانسته است جایگاه او را به خطر بیاندازد و همچنان در حال ادامه دادن مسیر باشکوه خود می باشد. او تاکنون 12 گل را برای بارسلونا در 388 بازی به ثمر رسانده است.

 

سرخیو بوسکتس-SERGIO BUSQUETS

 

18- سزار رودریگز (1942-55)

 

ریولوی پیر در خصوص او می گوید: "اگر او هم اکنون در کنار مسی و اینیستا بازی می کرد، در هر فصل 50 گل به ثمر می رساند." قاعدتا این گفته برای او کاملا صحیح است بازیکنی که 232 گل را در 351 بازی برای بارسلونا به ثمر رساند.

 

سزار متولد 1920 در لیون فرانسه، در سال 1955 در بارسلونا درگذشت. او در فصل 1948/49 با به ثمر رساندن 27 گل در 24 بازی لیگ اسپانیا جایزه پیچیچی را تصاحب کرد. او که برای هفت فصل پیاپی بهترین گلزن باشگاه بارسلونا بود همچنین سه مرتبه نیز به مقام دوم بهترین گلزن لیگ اسپانیا دست یافت. او نیز در کنار باسورا، مورنو، کوبالا و مانچن در فتح پنج قهرمانی فصل 1951/52 حضور داشت.

 

سزار رودریگز-CESAR RODRIGUEZ

 

سزار با سخت کوشی زیاد لقب تندخو گرفت و روی گل زدن از روی ضربات کرنر با ضربه سر مهارت داشت. او همچنین مهارت خاصی روی ضربات خود با هر دو پا داشت و از قدرت دریبل زنی خوبی نیز برخوردار بود. طرفداران بارسلونا او را با گل های حساسی که در بازی های بزرگ به ثمر می رساند می شناختند او در سال 1963 به عنوان مربی در بارسلونا فعالیت کرد ولی توفیقی نداشت.

 

او به مدت 60 سال بهترین گلزن باشگاه بارسلونا در بازی های رسمی بود تا اینکه لیونل مسی رکورد او را شکست. او در دوره بین سال های 1939 تا 40 و 1942 الی 1955 در بارسلونا توپ زد که حاصل آن 301 گل در 433 بازی بود. او در طول این دوران به 2 عنوان قهرمانی لاتین کاپ، 5 عنوان قهرمانی لیگ، سه قهرمانی جام حذفی و دو عنوان قهرمانی Eva Duarte Cups دست یافت.

 

17- لوئیز سوارز (1954-61)

 

به عنوان یکی از بزرگ ترین فوتبالیست های اسپانیا که در سال 1935 در لاکرونیا متولد شد، لوئیز به یکی از ستاره های بارسلونا در اواخر دهه ششم از تاسیس باشگاه بارسلونا و قرن بیست تبدیل شد اما او نیز تنها 7 سال در بارسلونا توپ زد. او از دپورتیوو لاکرونیا به بارسلونا پیوست و در میانه میدان بازی می کرد ولی مهارت های شگفت انگیز او در کار با توپ و شوت های دیدنی اش، همه چیزهای لازم مورد نیاز هر فوتبالیست جهت تبدیل شدن به یک مهاجم توانمند و گلزن را داشت که برای بارسلونا 114 گل را در 216 بازی به ثمر رساند.

 

لوئیز سوارز-LUIS SUAREZ

 

مهارت های او به حدی بالا بود که گروهی از هواداران بارسلونا حامی او بودند و دودستگی در بین هواداران بابت شکل گیری کوبالا فن ها و سوارز فن ها به وجود آمد و هلنیو هررا نیز در طول دوران هدایت بارسلونا به صورت منظم از او بهره می برد.

 

سوارز موفق شد تا در سال 1961 عنوان توپ طلا را تصاحب نماید ولی در زمانی که باشگاه مجددا دچار شرایط نامناسب اقتصادی شد، لوئیز سوارز با 25 میلیون پزوتا راهی باشگاه اینتر میلان ایتالیا گشت. سوارز در طول دوران حضور خود در ایتالیا به دو قهرمانی اروپا و سایر عناوین قهرمانی داخلی به همراه اینتر میلان دست یافت. افتخارات او در بارسلونا به صورت زیر است.

 

2 عنوان قهرمانی لیگ (1958/59، 59/60)

2 قهرمانی Fairs Cups در فصل (1957/58، 59/60)

2 قهرمانی جام حذفی یا کوپا دل ری (1956/57، 58/59)

 

16- ویکتور والدز (2002-14)

 

ویکتور والدس-VICTOR VALDES

 

پاریس نقطه عطف زندگی ویکتور بود و زندگی حرفه ای او را تغییر داد. فینال لیگ قهرمانان 2006 در پاریس در مقابل آرسنال که آبی اناری ها به عنوان قهرمانی دست یافتند و عملکرد برجسته او به گونه ای بود که تصور می شد اخرین بازی اش برای بارسلونا خواهد بود و او توانست پس از ان به مدت 8 سال دروازبان اصلی آبی اناری ها باشد و به تمامی افتخارات ممکن باشگاهی دست یابد.

 

15- کارلس پویول (1999-2014)

 

در مورد این پسربچه جنگ جو در خط دفاعی بارسلونا چه بگوییم؟ پسر بچه ای که با موهای خاص خود، وحشتی برای تمامی مهاجمان بود. زمانی که او در لاماسیا پرورش می یافت واقعا می شد روزهای پرافتخاری را برای او با فتح 21 عنوان قهرمانی تصور کرد.

 

کارلس پویول-VICTOR VALDES

 

14- نیمار (2013 تاکنون)

 

با به ثمر رساندن 85 گل در 141 بازی در بارسلونا و فتح دو عنوان قهرمانی لالیگا و یک قهرمانی لیگ قهرمانان او هنوز هم با روحیه خود در آغاز مسیر پرافتخار خود می باشد و آمارهای برای او فعلا کوچک خواهند بود. با تمدید قرارداد 5 ساله اش، تصور نمی شود که او صرفا در این 5 سال در بارسلونا باقی بماند و قاعدتا می توان تا انتهای این 5 سال، او را در جمع 5 بازیکن برتر بارسلونا قرار داد.

 

نیمار-NEYMAR

 

13- لوئیز سوارز (2014 تاکنون)

 

88 گل در 99 بازی برای بارسلونا در طی دو فصل، کامل ترین دلیل برای اثبات شاهکار او در بارسلونا است. شاید نتوان بابت دو فصل حضور در بارسلونا او را بالاتر از بازیکنان بزرگی چون روماریو، رونالدو و سایر مهاجمان بزرگ بارسلونا تصور کرد اما گلزی های خارق العاده او همچنان در حال افزایش است.

 

لوئیز سوارز-LUIS SUAREZ

 

او نیز تازه در ابتدای راه باشکوه خود در بارسلونا قرار دارد و به فکر امصای قرارداد جدید خود می باشد که هم اکنون در کنار مسی و نیمار، آتشین ترین مثلث تهاجمی جهان را به بار می رساند. او فصل گذشته با به ثمر رساندن 53 گل در 59 بازی فصل، برنده کفش طلای اروپا شده است.

 

12- پپ گواردیولا (1990-2001)

 

او 12 گل را در 366 بازی برای بارسلونا به ثمر رساند. او را بوسکتس اوریجینال می نامند که بابت دوران مربی گری باشکوه خود، در کنار فتح 6 عنوان قهرمانی لالیگا در دوران بازی، در زمره ماندگارترین افراد تاریخ باشگاه بارسلونا است. او همچنین در تیم برنده اولین عنوان قهرمانی اروپایی بارسلونا در سال 1992 حضور داشت و فاتح مدال طلای المپیک بارسلون نیز شد.

 

پپ گواردیولا-PEP GUARDIOLA

 

11- رونالد کومان (1989-95)

 

با 88 گل در 264 بازی، او نیز یکی از بزرگ ترین بازیکنان تاریخ باشگاه بارسلونا به شمار می رود که در جمع 3 هلندی بزرگ باشگاه نیز در کنار یوهان کرایوف قرار دارد. از بین گل های بی شماری که به ثمر رسانده، هیچ گلی با ضربه آزاد دیدنی او در سال 1992 قابل مقایسه نیست.

 

رونالد کومان-RONALD KOEMAN

 

فتح نکردن هیچ جام اروپایی معتبری توسط بارسلونا، برای این باشگاه فقدان بزرگی بود که رونالد کومان ان را به ارمغان آورد. او که سه سال قبل از فتح لیگ قهرمانان اروپا به بارسلونا پیوسته بودف موفق شده بود تا در اولین بازی خود به عنوان یک مدافع میانی، در جریان برتری 8-0 پیش فصل بارسلونا، هت تریک نماید.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.