پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

یادداشت: 19 بازیکنی که لقب مسی جدید گرفتند؛ از مسی ایرانی تا مسی برفی!

کد خبر : 57134  |  زمان ارسال : سه شنبه 13 مهر 1395
در ادامه به بررسی 19 بازیکنی خواهیم پرداخت که با لقب گرفتن به عنوان مسی جدید دوران حرفه ای خود را می گذرانند.

اختصاصی بارسانیوز - بی شک دنیای فوتبال تحت سلطه ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا قرار گرفته است که پس از ظهور به عنوان پدیده فوتبال جهان، علاوه بر خود، ستاره های جدید دیگری را به نام خود به دنیای فوتبال بابت مهارت های فنی فوتبالی نظیر دریبلینگ، شوت و غیره معرفی کرد که در ادامه به بررسی 19 بازیکنی خواهیم پرداخت که در کشور خود یا قرار بود به مسی جدید تبدیل شوند و یا در ادامه خود را برای مسی شدن به چالش خواهند کشید.

 

نکته جالب توجه در مورد مسی های جدید دنیای فوتبال، حضور سردار آزمون مهاجم جوان تیم ملی ایران است که میرور به بررسی او نیز پرداخته است.

 

کاراموکو قادر دمبله (مسی ساحل عاجی)

 

نوجوان شگفت انگیز 13 ساله باشگاه سلتیک اسکاتلند به نام کاراموکو قادر دمبله، در حال حاضر زیاد با مسی مقایسه می شود و گمانه زنی ها درخصوص او از هم اکنون آغاز شده است. او به عنوان ستاره ساحل عاجی از قاره سیاه، شب گذشته بر این احساس با بازی کردن در تیم زیر 20 ساله های سلتیک دامن زد و در کنار بازیکنانی توپ زد که 7 سال از او بزرگتر بودند.

 

کاراموکو قادر دمبله -Karamoko Kader Dembele

 

به هر حال، دمبله تنها مسی جدید دنیای فوتبال نیست و او در لیستی طولانی از ستاره های فوتبال قرار گرفته که بابت سنت روزنامه نگاران و رسانه ها، لقب جدید را از بزرگ ترین فوتبالیست حال حاضر جهان گرفته است.

 

مکسی رومرو (مسی آرژانتینی)

 

قاعدتا شما به بازیکنی در قلب خط دفاعی لقب مارادونا و یا مسی نمی دهید چون مقایسه ای افتضاح است. از این رو تمامی بازیکنانی که در فاز تهاجمی فوق العاده هستند به عنوان مسی جدید لقب می گیرند که یکی دیگر از آنان مکسی می باشد که سال گذشته با آرسنال برای پیوستن به جمع توپچی های لندن درارتباط بود.

 

مکسی رومرو-Maxi Romero

 

این بازیکن جوان آرژانتین باشگاه ولزسارزفیلد هم اکنون به عنوان مسی جدید ملقب شده و قطعا اگر شما به عنوان بازیکنی نوجوان و جوان در فاز تهاجمی فوق العاده هستید در معرض خطر و فشار مقایسه شدن با بزرگ ترین بازیکنان فوتبال قرار دارید که مکسی رومرو هم اکنون به ویژه بابت آرژانتینی بودنش به عنوان مسی جدید دنیای فوتبال شناخته می شود.

 

خوان مانوئل ایتوربه (مسی پاراگوئه ای)

 

ایتوربه متولد بوینس آیرس آرژانتین است اما در فوتبال کشور پاراگوئه رشد کرد و توانست با دریبل های برق آسای خود، نام و نشانی را برای خودش دست و پا کند. او با انتقال به پورتو و سپس انتقال قرضی به ریورپلاته آرژانتین، برای فصل 2013/14 با انتقال قرضی به هلاس ورونا رفت و توانست با بازی های درخشان خود، در سری آ بدرخشد تا در تابستان 2014 به رم بپیوندد.

 

خوان مانوئل ایتوربه-Juan Manuel Iturbe

 

او علی رغم نامیده شدن به مسی پاراگوئه ای، به عنوان یک وینگر چپ و مهاجم، در 16 سالگی توسط دیگو مارادونا برای تمرین با تیم اصلی برای اماده سازی جام جهانی 2010 فراخوانده شد. او پس از حضور در رم، در تابستان جاری به صورت قرضی راهی بونموث شده است.

 

کلودیو نانکوفیل (مسی برفی)

 

کلودیو گابریل نانکوفیل با نام مستعار مسی برفی، زمانی نام و آوازه اش بر زبان ها جاری شد که در سال 2013 برای به خدمت گرفتنش رقابت تنگاتنگی شکل گرفت. این ستاره 8 ساله برای باشگاه کوچک باریلوچه در کشور آرژانتین بازی می کند که در رشته کوه های برفی Andes lends Nancufil واقع است.

 

کلودیو نانکوفیل-Claudio Nancufil

 

نانکوفیل دارای مهارت های دریبل زنی شگفت انگیزی است و به خوبی توپ را روی پای چپ خود کنترل می کند و به گردش در می آورد و سن پایین و کوچکی قامت او، خیلی بیشتر او را به مسی جدید شباهت داده است. خانواده او همچنان در حال مذاکره برای انتقال به بهترین باشگاه های اروپایی هستند اما تاکنون هیچ چیزی مشخص نشده است.

 

رایان گالد (بچه مسی)

 

جوان مستعد اسکاتلندی باشگاه دادندی یونایتد نیز مورد علاقه بسیاری از باشگاه های بزرگ اروپایی قرار داشت تا اینکه درنهایت به اسپورتینگ لیسبون منتقل شد جایی که به بچه مسی ملقب شده است. او باتوجه به قد خود از قامت موردنیاز و همچنین توانایی های لازم نظیر دریبلینگ برای مقایسه شدن با مسی برخوردار است که به همین دلیل چنین لقبی را به او داده اند.

 

رایان گالد-Ryan Gauld

 

تاکفوزا کوبو (اولین مسی ژاپنی)

 

شاید کوبو بتواند تاثیراتی فراتر از سایر مسی های جدید در آینده فوتبال بگذارد و حتی فراتر از آن چیزی که بتوانید تصورش را کنید چون او توسط بارسلونا جذب شده اما در محرومیت نقل و انتقالاتی به خدمت گرفته شده است. بنابراین در دوره ای که بارسلونا از پول لازم برای خرید ستاره هایی چون پوگبا برخوردار نیست احتمالا بهترین کار به خدمت گرفتن ستاره های جوانی برای تبدیل شدن به بزرگ ترین بازیکنان دنیای فوتبال می باشد.

 

تاکفوزا کوبو -Takefusa Kubo

 

در واقع آکادمی باشگاه بارسلونا نیز توسط فیفا از ورود بازیکنان جدید محروم شده است و از بازی دادن به بازیکنان زیر 18 ساله ای که عضو اتحادیه اروپا نیستند محروم می باشد اما او در کنار بازیکنان دیگری چون بن لیدرمن 14 ساله آمریکایی، بابی آدکانیه 16 ساله نیجریه ای در حال گام برداشتن برای رسیدن به نیوکمپ است.

 

سردار آزمون (مسی ایرانی)

 

سردار 21 ساله فوتبال ایران که هم اکنون در تیم روستوف و در لیگ قهرمانان اروپا توپ می زند، هنوز هم می تواند قابلیت هایی فراتز از سطح فعلی خود را به نمایش بگذارد حتی اگر روبین کازان او را به روستوف قرض داده باشد.

 

سردار آزمون-Sardar Azmoun

 

سردار آزمون هم اکنون با بازی کردن در ترکیب ثابت تیم ملی ایران جایگاه ویژه ای در فوتبال آسیا دارد و می تواند با درخشش در تیم روستوف روسیه و درخشش در لیگ قهرمانان اروپا، گام های بزرگ تری را در مسیر حرفه ای خود بردارد.

 

لونزو اینساین (مسی ایتالیایی)

 

او به خوبی دریبل می زند و با بازی سریع خود در کنار قد و قامت کوتاهش به مسی جدید ملقب شد اما نه در حال حاضر که در 24 سالگی به سر می برد و با آسیب دیدگی نیز در آغاز فصل جاری مواجه گردید. او هم اکنون نیاز به گلزنی های بیشتری دارد و می تواند از فرصت حضور در لیگ قهرمانان اروپا به همراه ناپولی بهره ببرد.

 

لورنزو اینساین-Lorenzo Insigne

 

لی مینگ (مسی چینی)

 

خب قاعدتا پیدا کردن یک مسی در کشوری که بیش از 1 میلیارد جمعیت دارد دشوارتر از پیدا کردن آن در اسکاتلند است و از این رو لی مینگ خوش شانس است که در چنین کشوری به مسی جدید ملقب شده است. این نابغه 15 ساله فوتبال چین برای باشگاه چنگ یانگ بازی می کند و به شدت زیر نظر قرار دارد.

 

لی مینگ-Li Ming

 

کریستین آتسو (مسی آفریقایی)

 

مسی آفریقایی دنیای فوتبال پس از عملکردی ناموفق در چلسی هم اکنون در بورنموث بازی می کند. احتمالا این لقب برای او به این دلیل انتخاب شد که خیلی زود در جام جهانی بازی کرد. او به هیچ وجه این لقب را با نمایش هایش شایسته خود جلوه نداد.

 

کریستین آتسو-Christian Atsu

 

زک گیلسنان (مسی استرالیایی ایرلندی)

 

باشگاه بارسلونا این دورگه را در سن 9 سالگی به خدمت گرفت که واجد شرایط برای بازی کردن در تیم ملی انگلستان نیز است و بنابراین می توان او را به مانند عدنان یانوزای در آینده بر سر سه راهی بزرگی برای انتخاب یک کشور تصور کرد.

 

Zak Gilsenan-زک گیلسنان

زک گیلسنان -Zak Gilsenan

 

آلان ژاگوئف (مسی روسی)

 

یک ستاره بزرگ فوتبالی در روسیه که قدرت بزرگ مالی تیم های روسی او را علی رغم داشتن پیشنهادهایی از اروپا در این کشور نگه داشته است. او بدون شک فوتبالیستی خوب است اما بعید است که دیگر به سطح لیونل مسی برسد. او هنوز در خارج از روسیه آزمایش نشده اما در یورو 2012 بازیکنی موثر بود.

 

Alan Dzagoev-آلان ژاگوئف

 

ولید سلیمان (مسی مصری)

 

ولید شاید هم اکنون باتوجه به 31 سال سن از بودن در این لیست رنج می برد و اگر اینگونه باشد شاید بتوانیم آرین روبن و وسلی اشنایدر را نیز در لیست قرار دهیم اما به هر حال ولید به عنوان یک هافبک تهاجمی با قد کوتاهش و سرعت فوق العاده به مسی مصری ملقب شده بود اما بعید به نظر می رسد که بتواند خواب افتخارات لئو را هم ببیند.

 

ولید سلیمان-Walid Soliman

 

مارکو روژاس (مسی کیوی)

 

آیا کریس وود ستاره نیوزلندی لسترسیتی بزرگ ترین فوتبالیست کشور نیوزلند است؟ نه، چون در کشوری که فوتبال ارزش خاصی ندارد مارکو روژاس به عنوان مسی جدید ملقب شده است. آیا مارکوی 24 ساله که به صورت قرضی در FC Thun با انتقال قرضی از اشتوتگارت توپ می زند، شایسته این لقب است؟

 

مارکو روژاس-Marco Rojas

 

یوآنیس فتفاتزیدیس (مسی یونانی)

 

به مانند خیلی از گزینه های بالا، یوآنیس بابت قد و قامت کوتاه، سرعت بالا و دریبل زدن هایش در یونان به مسی جدید ملقب گشت. او پس از کمک به تیم ملی کشورش برای رسیدن به یورو 2012 با گل هایش، پس از آن تقریبا بر روی نیمکت نشست. او پس از حضور در المپیاکوس راهی سری آ ایتالیا شد  و به جنوا پیوست ولی در سال 2015 به کیه وو قرض داده شد و در سال 2015 نیز به الاهلی پیوست. او در ماه گذشته میلادی نیز تصادف شدیدی کرد که جان سالم به در برد. او هم اکنون 25 ساله است.

 

Ioannis Fetfatzidis

 

ماریو گوتزه (مسی آلمانی)

 

ستاره تیم ملی آلمان در جام جهانی 2014 برزیل، گل قهرمانی کشورش را در مقابل یاران مسی به ثمر رساند. درست است که او در سطح مسی نیست اما در مقایسه با سایر ستاره های لیست موجود که سن و سال خودش را دارند در سیاره دیگری به سر می برد و بازیکن قابل تری می باشد. گوتزه در تیم گواردیولا شرایط مناسبی در بایرن مونیخ نداشت و افت کرد.

 

ماریو گوتزه-Mario Gotze

 

خوزه آنخل پوزو (مینی مسی)

 

منچستر سیتی با هزینه های عظیمی که در چند سال اخیر صورت داده، نوجوانان مستعد زیادی را در خود پرورش داده است که اسپانیایی ها سهم عمده ای در آن دارند که یکی از آن ها پوزو می باشد. او قبل از ترک سیتی در تابستان جاری و پیوستن به آلمریا، چند بازی را در لیگ جزیره انجام داده بود که به مینی مسی ملقب یافته بود. او هم اکنون 20 سال سن دارد.

 

Jose Angel Pozo-خوزه آنخل پوزو

 

دیوید گونزالز (مسی غیرلیگی)

 

فارغ التحصیل لاماسیا، که در رقابت های قهرمانی زیر 17 ساله های اروپا در تیم ملی اسپانیا در کنار دخیا در سال 2007 بازی کرد، نتوانست پیشرفت کند و کسی که به عنوان مسی غیر لیگی ملقب بود در تیم Macclesfield Town توپ می زد.

 

دیوید گونزالز-David Gonzalez

 

او که در کنار بویان کرکیچ از جمله بازیکنان آینده دار بارسلونا محسوب می شد، درنهایت نتوانست آینده روشنی را برای خود رقم بزند.

 

مازینهو (مسی سیاه)

 

هضم کردن چنین لقبی برای مازینهوی برزیلی که در لیگ های دسته های پایین این کشور بازی می کند دشوار است اما به هر حال او این لقب را دارد.

 

مازینهو-Mazinho

 

اوسوالدو (مسی شمال شرقی)

 

مرد سائوپائولویی با قد و قامت کوتاه خود در کنار سرعت انفجاری و قدرت دریبلینگ، به مسی شمال شرقی معروف شد. او که در حال حاضر در لیگ عربستان سعودی بازی می کند قاعدتا برای تبدیل شدن به مسی شانسی ندارد و نخواهد داشت.

 

اوسوالدو-Osvaldo

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.