پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

یادداشت: سیتی در رویای آبی اناری؛ ارتش منچستر سیتی یا مینی بارسلونا؟

کد خبر : 57750  |  زمان ارسال : چهارشنبه 28 مهر 1395
بارسلونا در مقابل منچستر سیتی تحت هدایت پپ گواردیولا قرار خواهد گرفت که بارسلونایی های زیادی را در خود می بیند.

اختصاصی بارسانیوز - بارسلونا به لطف تصمیم ارزشمند بابت ارایه سبک تیکی تاکا هم اکنون علاوه بر اینکه دارای سبک منحصر بفرد و شناخته شده ای در دنیای فوتبال است، فارغ التحصیلان خود را نیز به این سو و ان سو فرستاده تا روش بازی بارسلونا به مرور زمان همه گیر گردد روش و سیستمی که همه آن را با بارسلونای پپ گواردیولا می شناسند که سبکی اصلاح شده از یوهان کرایوف افسانه ایست.

 

پپ گواردیولا امیدوار است تا بتواند در منچستر سیتی نیز انقلابی بزرگ به مانند دوران چهار ساله خود در بارسلونا به راه بیاندازد و این تیم را به قدرتمند ترین تیم جهان تبدیل کند تیمی که برای تحقق این رویا باید ورژن اصلی خود را با دراختیار داشتن عده ای از عناصر اصلی صورت دهد.

 

پپ گواردیولا-دومنیک تورنت-میکل ارتتا

میکل آرتتا، دومنیک تورنت و پپ گواردیولا

 

چطور؟ این داستان را در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد.

 

هم اکنون بیشتر از اینکه بازیکنان بارسلونا در تیم منچستر سیتی حضور داشته باشند، تفکرات بارسلونات که در این تیم بابت کادر فنی آبی اناری سیتی رسوخ کرده که در ادامه به بررسی آنان خواهیم پرداخت، مهره های نابی و باتفکری که گواردیولا با خود به همه جا می برد.

 

اولین آن ها فران سوریانو است که به عنوان معاون باشگاه بارسلونا فعالیت می کرد. او در سال 2003 در مسیر حمایت از خوان لاپورتا با پشتوانه تجربه تجاری اش وارد باشگاه بارسلونا شد و یکی از اصلی ترین تصمیم گیرندگان در منصوب شدن پپ گواردیولا به عنوان سرمربی تیم اصلی بارسلونا در سال 2008 به شمار می رود که باعث شد تا بارسلونا بدهکاری 73 میلیون یورویی خود را به سود و درآمد 88 میلیون یورویی تبدیل نماید.

 

فران سوریانو-Ferran Soriano

 

او در حال حاضر به عنوان مدیر باشگاه منچستر سیتی فعالیت می کند که باعث شده تا سیتی در حال حاضر برای اولین بار از زمان خریده شدن توسط شیخ منصور، در رتبه ششمین باشگاه ثروتمند جهان قرار بگیرد. قابل توجه ترین دستاورد سوریانو علاوه بر مهیا ساختن تیم کنونی، احداث مدارس فوتبال سیتی در استرالیا، آمریکا و ژاپن بوده است. سوریانو در زمانی وارد باشگاه منچستر سیتی شد که مدتی بعد باشگاه به صورت رسمی ضرر 100 میلیون پوندی خود را علنا اعلام کرده بود.

 

تکسیکی (چیکی) بگیریستین دومین نفر است. مدیر فنی سابق باشگاه بارسلونا که در سال 1992 به همراه تیم رویایی یوهان کرایوف به اولین قهرمانی بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا دست یافت یکی دیگر از برجسته ترین اشخاص در منصوب نمودن گواردیولا به عنوان سرمربی تیم اصلی بارسلونا بوده است.

 

او در جذب بازیکنان موردنیاز بارسلونا نیز مباشرت می کرد به صورتی که ورود دنی آلوز و اریک ابیدال از فعالیت های او به شمار می رود. او در حال حاضر مدیر باشگاه منچستر سیتی است و به دنبال سوریانو در سال 2012 به باشگاه سیتی ملحق شد تا در برنامه تبدیل DNA  سیتی به بارسلونا مشارکت کند.

 

چیکی بگیریستین-Txiki Begiristain

 

او در سیتی نیز در بخش نقل و انتقالات مشارکت می کرد به صورتی که به عنوان کلیدی قفل گشا در جذب فرناندینیو، الوارو نگردو، مانگالا و ویلفرد بونی وارد عمل شد. او همچنین مسئولیت رشد و توسعه آکادمی باشگاه منچستر سیتی را نیز برعهده دارد که در این مدت تنها کلچی هیناچو توانسته است تا به تیم اصلی راه یابد.

 

قطعا بگریستین یکی از عناصر کلیدی در باشگاه منچستر سیتی و ورود گواردیولا به شمار می رود چون این دو دوستی بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند به صورتی که حتی پپ هم بازی بودن با او در تیم رویایی را عاملی برای انتخاب سیتی برای مربیگری توصیف کرد.

 

چیکی بگیریستین-Txiki Begiristain

 

میکل آرتتا عضوی دیگر از کادر سیتی به شمار می رود. بازیکن خط میانی بارسلونا با گواردیولا در لاماسیا هم بازی بود ولی پس از ناکامی در پیوستن به تیم اصلی راهی رنجرز و رئال سوسیه داد و سپس اورتون شد و البته ارسنال جایی که 150 بازی را برای توپچی های لندن انجام داد تا اینکه در اوایل سال جاری اعلام بازنشستگی کرد.

 

میکل در حال حاضر به عنوان مربی در کنار پپ فعالیت می کند و در تابستان جاری به کادر مربیگری پپ معرفی شد به صورتی که آرتتا اعتراف کرد که برای همکاری با پپ، درخواست مائوریسیو پوچتینو دیگر دوست صمیمی خود را رد کرده است.

 

میکل آرتتا-Mikel Arteta

 

آرتتا پس از پذیرفتن پیشنهاد مربیگری در سیتی گفت:

 

فرصت پیوستن به کادر فنی پپ گواردیولا و تیم او یک فرصت شگفت انگیز بود و من برای این سفر فوق العاده هیجان زده هستم.

 

دومنیک تورنت به عنوان دستیار سرمربی در بارسلونا فعالیت کرده است. نوه بازیکن افسانه ای بارسلونا، دوران مربیگری خود را از لاس پالماس و جیرونا آغاز کرد تا اینکه دستیاری پپ گواردیولا و تیتو ویلانووا در تیم B بارسلونا را پذیرفت و در ادامه نیز به همراه پپ به بایرن و منچستر سیتی رفت.

 

دومنیک تورنت-Domenec Torrent

 

او هم اکنون نیز در تیم سیتی دستیار پپ گواردیولاست و یکی از چهار دستیار اصلی پپ می باشد. او معمولا پس از پپ روی نیمکت دیده می شود و اخیرا وعده شامی را با پپ و میکل آرتتا صرف کرده است!

 

کارلس پلانچارت آنالیزور ویدیویی پپ در بارسلونا همچنان در کنار پپ گواردیولاست. او امید پپ قبل از هر بازی بابت تجزیه و تحلیل بازی حریفان است که در حال حاضر ویظه تحلیل مسایل انالیزی را برعهده دارد. نقش مشابهی در سیتی دارد با این تفاوت که هم اکنون وظیفه اجرایی ان را نیز برعهده دارد و مسئول تفهیم نکات تاکتیکی به بازیکنان جدید الورود است.

 

کارلس پلانچارت-Carles Planchart

 

کارلس درخصوص پپ گفته است:

 

پپ همیشه دوست دارد تا کل بازی را ببیند و ما بلافاصله پس از بازی، فیلم بازی را برای او ارسال می کنیم. او دوست دارد تا تجزیه و تحلیل خود را نیز از بازی داشته باشد.

کارلس پلانچارت-Carles Planchart

 

لورنزو بوناونتورا مربی آمادگی جسمانی سابق بارسلونا نیز در سرنوشت گواردیولا باقی مانده است. یکی از بهترین تصمیم های گواردیولا در انتخاب کادر فنی تیم خود در سال 2008 برگزیدن بوناونتورا بود که به رایکارد نیز کمک می کرد.

 

لورنزو بوناونتورا-Lorenzo Buenaventura

 

او در حال حاضر نیز مربی آمادگی جسمانی سیتی است به صورتی که کوین دی بروین جلسات تمرینی گواردیولا را پرفشار توصیف نموده که عامل زنده ماندن بازیکنان وجود بوناونتوراست. گواردیولا به دستور بوناونتورا سس گوجه فرنگی و استفاده از نوشابه های گازدار را از لیست سیتی حذف نمود تا آن جا که سمیر نصری به دلیل اضافه وزن به صورت قرضی از سیتی جدا گشت. واضح است که پپ تا چه حد به مربی بدنساز خود اعتماد دارد.

 

رودولفو بورل دیگر کمک مربی پپ گواردیولاست که اولین مربی لیونل مسی در بارسلونا محسوب می شود. او همچنین عامل رشد اینیستا و سسک فابرگاس نیز می باشد که در طول دوران حضورش در نیوکمپ فردی بسیار تاثیرگذار در تیم های پایه بود. ولی او به انگلستان رفت تا با رافائل بنیتز در لیورپول کار کند تا اینکه در سال 2014 به عنوان مدیر فنی اکادمی به باشگاه سیتی پیوست.

 

رودولفو بورل-Rodolfo Borrell

 

او در حال حاضر دستیار گواردیولاست که توسط سوریانو و بگیریستین به سیتی آمد تا پس از ورود گواردیولا به عنوان یکی از 4 دستیار پپ منصوب گردد. رابطه پپ و بورل تا حدی صمیمانه است که پپ اعتراف کرده در زمان گرفتن مدرک مربیگری از مشاوره های بورل استفاده می کرده است.

 

مانل استیارته رئیس و مدیر بخش روابط عمومی بین المللی سابق باشگاه بارسلونا نیز هم اکنون در منچستر سیتی حضور دارد. او به عنوان یکی از بزرگ ترین بازیکنان تاریخ چوگان محسوب می شود کسی که در شش دوره رقابت های المپیک حضور داشته است و همزمان با انتصاب گواردویلا در سال 2008 به بارسلونا پیوست و با پپ به بایرن مونیخ نیز رفت.

 

مانل استیارته-Manel Estiarte

 

او در بسیاری از بازی های المپیک حضور داشته به صورتی که پپ دلیل ورود او به باشگاه را اینگونه توصیف کرد که:

 

من دوست دارم تا از تاثیرات او از سایر ورزش ها بهره ببرم و او به ما کمک خواهد کرد.

 

او هم اکنون در سیتی مسئول پشتیبانی از بازیکنان منچستر سیتی است و به احتمال زیاد محرم ترین اسرار گواردیولا را در سینه حفظ می کند و بر روی بخش پشتیبانی از بازیکنان متمرکز است. او نیز یکی از کلیدی ترین عناصر پپ در موفقیت هایش به شمار می رود.

 

پزشکان

 

دکتر رامون کوگات که به عنوان مشاور در بارسلونا فعالیت می کرد که همراه با پپ به کادر پزشکی منچستر سیتی پیوسته است که دکتر ادواردو مائوری نیز حضور دارد. دکتر ادواردو مائوری اما هرگز در بارسلونا فعالیت نداشته است و سابقه بازی در تیم رقیب همشهری بارسلونا یعنی اسپانیول را دارد که در ماه گذشته به عنوان پزشک باشگاه منچستر سیتی منصوب گشت.

 

رامون کوگات-Dr Ramon Cugat

 

 بازیکنان

 

کلودیو براوو نیز یکی دیگر از بارسلونایی های حاضر در سیتیاما به عنوان بازیکن است. هرچند که او هرگز سابقه همکاری با پپ را نداشته اما در طی دو فصل حضور در بارسلونا با فتح تمامی عناوین قهرمانی پس از ناکامی پپ در جذب تراشتگن به سیتی پیوست.

 

کلودیو براوو-Claudio Bravo

 

گواردیولا پس از ورود به بارسلونا نیاز به یک دروازبان توانمند در بازی با پا را احساس کرد که حاصل آن خروج جو هارت باتجربه از سیتی بود تا براوو شیلیایی جای او را پر نماید. گواردیولا در تازه ترین اظهار نظر اعتراف کرد که تراشتگن هدف اصلی او بوده است.

 

یحیی توره دیگر بازیکن سابق بارسلوناست که چندین فصل است در سیتی و قبل از حضور پپ توپ می زند که به نظر می رسد مجددا به سرنوشتی مشابه با دوران همکاری اول خود با پپ در بارسلونا مواجه شده است. او پس از 12 ماه پس از فتح لیگ قهرمانان 2009 با 24 میلیون پوند پس از ناکارآمد بودن در سیستم گواردیولا راهی منچستر سیتی شد.

 

یحیی توره-Yaya Toure

 

بازی های خوب او در طی 6 سال باعث شد تا توره به عنوان یکی از بزرگان سیتی لقب بگیرد ولی به نظر می رسد که باید از سیتی جدا شود. پس از درگیری های لفظی دیمیتری سلوک مدیر برنامه هایش با گواردیولا، پپ اعلام کرده است که تا زمانی که دیمیتری عذرخواهی نکندف توره فرصت بازی به دست نخواهد آورد. این اتفاق پس از خط خوردن نام توره از لیست اروپایی سیتی توسط گواردیولا رخ داد.

 

نولیتو در سال 2008 در تیم B بارسلونا حضور داشت و توانست اولین بازی خود در تیم اصلی را در سال 2010 زیرنظر گواردیولا انجام داد و پس از آن راهی بنفیکا شد. او در تابستان می توانست به بارسلونا بپیوندد چون انریکه به او علاقه مند بود ولی درنهایت با تعلل بارسلونا با 14 میلیون پوند از سلتاویگو به بارسلونا پیوست تا نولیتو در مورد دلیل پیوستنش به سیتی بگوید:

 

حقیقت این است که من از کار کردن با پپ در بارسلونا لذت بردم حتی اگر زمان زیادی را بازی نکرده باشم. این یکی از دلایل من برای پیوستن به سیتی است اما نه تنها دلیل.

 

نولیتو-Nolito

 

اما آخرین بازیکنی که به بررسی ان خواهیم پرداخت کسی است که راه کاملا برعکسی را پیموده است. دنیس سوارز بازیکنی است که پس از اینکه منچستر سیتی بارسلونا را در جذب او شکست داد و در سال 2011 از سلتاویگو به سیتی پیوست راهی بارسلونا شد.

 

دنیس در سال 2013 با 1.6 میلیون یورو توسط بارسلونا از سیتی خریداری شد اما این مبلغ می تواند به میزان 800 هزار یورو افزایش یابد درصورتی که دنیس مقابل سیتی تیم سابق خود بازی کند. 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.