پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

پاسخ جامع و آماری کارشناس اسکای در خصوص کیفیت نیمار؛ نیمار از مسی رنج می برد !

کد خبر : 57975  |  زمان ارسال : دوشنبه 3 آبان 1395
گیلم بالاگ کارشناس بخش اسپانیایی اسکای اسپورتس به این سوال پاسخ داد: آیا نیمار می تواند در بارسلونا به سطح مسی برسد؟

اختصاصی بارسانیوز – طبق گزارش اسکای اسپورتس، به نظر می رسد که گیلم بالاگ از نقش فعلی نیمار در بارسلونا در تعجب است و اعتقاد دارد که پتانسیل های این ستاره برزیلی بسیار بیشتر از آن است که زیر سایه مسی و سوارز محو گردد.

 

گیلم بالاگ-نیمار

 

از این رو گیلم بالاگ در صحبت هایی جالب با ارائه آمار و ارقام به صحبت در این خصوص پرداخت و بیان کرد:

 

نیمار قرارداد 5 ساله جدید خود را روز جمعه با بارسلونا امضا کرد اما هفته گذشته به ما ثابت شد که او به مانند مسی و سوارز از وضعیت کنونی خود لذت نمی برد. اشتباه برداشت نکنید چون منظورم روی موفقیت های فردی است به صورتی که مسی با بازگشتش مجددا به ستاره تیمش با هت تریک مقابل منچستر سیتی و گل پیروزی بخش مقابل والنسیا تبدیل شد و لوئیس سوارز نیز کفش طلای را در روز پنجشنبه تصاحب کرد.

 

اما در حالی که نیمار در بارسلونا به دیدن موفقیت های انفرادی هم تیمی هایش عادت و با آن رشد کرده است نباید اهمیت خود را در بارسلونا دست کم بگیرد. این ستاره برزیلی 100 بازی را در لالیگا در بازی روز شنبه مقابل والنسیا به نام خود ثبت کرد که به تیمش کمک نمود تا پیروزی دراماتیکی را در برابر والنسیا جشن بگیرند.

 

عملکرد نیمار در بارسلونا

 

او 59 گل به ثمر رسانده و 30 پاس گل نیز به هم تیمی هایش داده است و این امار در مقایسه با مسی و سوارز نسبتا در حد متوسط به نظر می رسد که با نگاه به جزئیات آماری او یک الگوی رو به بهبود دیده می شود. با ترکیب لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا، بهره وری نیمار در هر سال از زمان ورودش به بارسلونا در سال 2013 رشد داشته است. او به صورت میانگین هر 64 دقیقه یک گل یا پاس گل دارد در حالی که این آمار در اولین فصل حضورش در بارسلونا هر 105 دقیقه یک گل یا پاس گل بود.

 

نیمار در این مدت در نقش مثلث تهاجمی بارسلونا اغلب نقش حمایتی را برای گلزنی مسی و سوارز و سایرین ایفا کرده است به صورتی که او در فصل گذشته بیشتر از مسی و سوارز موقعیت گل خلق کرده بود و این داستان در فصل جاری نیز صادق است.

 

اما هم اکنون با نگاه به آمار می بینیم که نیمار علی رغم بالاتر بودن نسبت به مسی و نیمار در ایجاد موقعیت های گلزنی برای هم تیمی هایش، متوسط شوت به سمت دروازه در هر بازی خود را از 2.6 در فصل اول به 3.7 در فصل جاری افزایش داده است.

 

عملکرد آماری نیمار در بارسلونا

 

بعد از این ها، نوبت به دریبلینگ می رسد. نیمار در برتری 5-1 فصل جاری مقابل لگانس به بازی نمایشی و برهم زدن اعصاب بازیکنان حریف متهم شد. او همچنین در بازی مقابل بولیوی نیز حریف خود را عصبی نمود. اما با این حال نیمار اصرار دارد که رویکرد خود را تغییر ندهد چون حمایت لوئیز انریکه را دراختیار دارد. انریکه در پاسخ به بازی نمایشی تحقیر کننده نیمار گفت که:

 

نیمار سبک بازی خودش را دارد. من فکر می کنم که نگرش او به زیبایی فوتبال کمک می کند.

 

آیا واقعا اینطور است؟ گیلم در ادامه به این سوال اینگونه پاسخ می دهد:

 

نیمار بیشترین دریبل موفق در لالیگا را دارد و با نرخ شوت میانگین خود در هر بازی نیز، هم اکنون دربالاترین سطح خود در بارسلونا به سر می برد. این امارها نشان می دهند که نیمار تا چه اندازه رشد کرده است اما سوال اصلی این است که آیا او در موثرترین فرم خود به مانند مسی قرار دارد؟

 

نیمار در فصل گذشته در دوران مصدومیت مسی تعدادی از بهترین نمایش های خود را در بارسلونا به اجرا گذاشت. غیبت مسی به نیمار اجازه می دهد تا مسئولیت های بیشتری را بپذیرد تا نقشش در تیم با ایجاد موقعیت های گل بیشتر و به ثمر رساندن گل های بیشتر بارز تر گردد. او از غیبت مسی و این شیوه بازی در بارسلونا لذت می برد.

 

وصعیت نیمار با مسی و بدون مسی در بارسلونا

 

در واقع در 16 بازی لالیگایی نیمار در غیاب مسی، نیمار هم تعداد گل های بیشتری به ثمر رسانده است و هم پاس گل و هم موقعیت های بیشتری را روی دروازه حریف خلق کرده است. همچنین میانگین دریبل و شوت های بیشتر در هر بازی که نشان از رشد او در هر فصل می دهد.

 

به هر حال نیمار یاد گرفتن از مسی را دوست دارد و صحبت های او خبر از وجود داشتن رابطه ای صمیمانه بین آن ها می دهد اما این امار و ارقام ها نشان می دهند که نیمار نمی تواند با وضع موجود در بارسلونا حداکثر توان فوتبالی خود را ارائه دهد. نیمار قرارداد جدید خود را با بارسلونا امضا کرد اما شاید دیر یا زود خارج شدن از زیر سایه مسی را مدنظر قرار دهد.

 

نیمار-لیونل مسی

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.