پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ژاوی: انریکه ماهیت بارسلونا را تغییر نداده است؛ دوست دارم در آینده از مدل بایرن مونیخ در بارسلونا استفاده شود

کد خبر : 60106  |  زمان ارسال : سه شنبه 16 آذر 1395
هافبک اسطوره‌ای بارسلونا به دفاع از سرمربی کنونی این باشگاه پرداخت.

 ژاوی هرناندز، هافبک کنونی السد قطر و سابق بارسلونا در جدیدترین مصاحبه خود مدعی شد لوئيز انریکه، سرمربی کنونی بارسا ماهیت این باشگاه را تغییر نداده است.

به گزارش AS، بسیاری معتقدند بارسا در حال از دست دادن ماهیت همیشگی‌ خود به خصوص پس از نشستن لوئيز انریکه روی نیمکت مربی‌گری این تیم است. فارغ از عملکرد عالی انریکه در نتیجه گیری، خریدهای زیاد و اغلب ناکارآمد و استفاده کمتر از لاماسیا و البته تغییراتی که در سبک بازی کاتالان‌ها به وجود آمده، از جمله دلایل منتقدین این مربی به شمار می‌رود. ژاوی اما اگرچه تاحدودی با این انتقادات موافق بود اما به حمایت از انریکه پرداخت و گفت:

بارسلونا را آنقدرها که گفته می‌شود بد نمی‌بینم. لوئيز انریکه ماهیت باشگاه را تغییر نداده است. آن‌چه در حال اتفاق افتادن است این است که او به دنبال راه‌حل‌های تازه است. چون بازی با یا بدون اینیستا متفاوت است. با یا بدون بوسکتس، با یا بدون مسی. ما باید درباره بازیکنانی چون آندره گومز و دنیس سوارز صبور باشیم چون آن‌ها باید با سبک بازی تیم هماهنگ شود و این زمان می‌برد. اگرچه واضح است که بازیکنان پرورش‌یافته در لاماسیا از این لحاظ وضعیت بهتری نسبت به خریدهای جدید دارند. به عنوان مثال، جانشین اینیستا می‌تواند سمپر یا آلنیا باشد.


ژاوی درباره اینکه دوست دارد بارسلونا در آینده چه مدلی باشد گفت:

شخصا مایلم باشگاه از مدل بایرن مونیخ استفاده کند. در استفاده از بازیکنان قدیمی تیم در سمت‌های بالایی باشگاه. حالا نه اینکه حتما باید پیکه رئيس باشد، پویول مدیرفنی و ژاوی هم سرمربی. بازیکنانی چون مسی، اینیستا، والدز و بسیاری دیگر هستند که می‌توان روی آن‌ها حساب کرد.


ژاوی در انتها درباره مشکلات مالیاتی و مشکلات مربوط به مدیربرنامه‌ها در فوتبال امروزی هم اشاره کرد و گفت:

من فکر می‌کنم خودم کارهایم را درست انجام دادم. کمپانی من ساختگی نیست. اما این یک واقعیت است که تمام ورزشکاران توسط قانون‌های مبهم در دوراهی قرار گرفته‌اند. هر کسی که قراردادش 85-15 (دستمزد، شرکت دارای حق تصویر) است مورد بازجویی قرار می‌گیرد. به بارتومئو گفتم که احتمال دارد با یک مشکل عظیم در این رابطه رو به رو شود. همان‌طور که هم اکنون بارسا با کمیته مدیربرنامه‌ها درگیر مشکلات فراوانی‌ست. خزانه داری می‌گوید باشگاه هیچ نیازی به رفتن به کمیته مدیربرنامه‌ها ندارد چون این بازیکن است که باید مالیاتش را پرداخت کند و حق و حقوق ایجنتش را نیز بپردازد. اما واقعیت چیزی کاملا متفاوت است.

 

وی ادامه داد :

مبهم بودن قوانین همه را به دردسر انداخته و باید یک بازنگری کلی در این باره صورت بگیرد. در غیر این صورت، مشکلی کاملا جدی گریبان‌گیر تمام ورزشکاران خواهد شد. ژاوی در این مصاحبه بار دیگر تاکید کرد که تاریخ فوتبال بازیکنی چون لیونل مسی به خود ندیده است و البته فاش کرد که یک سال دیگر نیز در السد توپ خواهد زد.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.