پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

یادداشت: کام بک های درخشان تاریخ رقابت های اروپایی + ویدیو ها

کد خبر : 63461  |  زمان ارسال : چهارشنبه 18 اسفند 1395
با شب های هیجان انگیز تاریخ لیگ قهرمانان اروپا با ما همراه باشید.

اختصاصی بارسانیوز - بارسلونا در شرایطی چهارشنبه شب میزبان پاریس سن ژرمن است که باید شکست 4-0 در پارک دو پرنس را جبران نماید.

 

گوش کنید، تیم های زیادی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا کار غیرممکن از نظر خود و هوادارانشان را ممکن کردند حال چه رسد که آن تیم بارسلونایی باشد که ستاره های بزرگی را در خود می بیند و بارها در نیوکمپ حریف را مات و مبهوت کرده است.

 

گوش کنید، حتی رئال مادرید نیز در نیوکمپ در سال های اخیر با دریافت 4 و 5 گل عادت کرده پس این کار حداقل برای بارسلونا غیر ممکن نیست و با گذری به شب های هیجان انگیز لیگ قهرمانان اروپا این امید را در دل شما هواداران شعله ور تر خواهیم کرد.

 

 

رئال مادرید و دربی کانتی 1975/76

 

پس از موفقیت عصر شکوهمند برایان کلاوف در دربی کانتی، این تیم بهترین خرید خود به نام دیو مک کی را به ثبت کرد تا در لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید قرار بگیرند. دربی در دور دوم مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا ب هت تریک چارلی جورج به پیروزی 4-1 خانگی دست یافت تا عملا راهی دور بعد و در جمع 8 تیم شده باشد.

 

دربی برای بازی برگشت انقدر اطمینان داشت که هافبک این تیم آرچی جمیل در مورد بازی ببرگشت گفته است:

ما دو روز قبل از بازی برگشت خود را به مادرید رساندیم و گشت و گذاری چند ساعته در شهر داشتیم.

 

 

اما رئال مادرید بازی برگشت را با نتیجه 5-1 در حضور 120 هزار تماشاگر پیروز شد که روبرتو مارتینز سرمربی سابق اورتون دو گل ابتدایی رئال را در دقایق 3 و 51 به ثمر رسانده بود تا با گل های سانتیلانا در دقیقه 55 و پیریر در دقیقه 83 در کنار تک گل جورج در دقیقه 63 بازی وارد وقت طلایی شود که در ان جا سانتیلانا در دقیقه 99 گل صعود رئال را به ثمر رساند.

 

پارتیزان بلگراد و کیو پی آر (کوئینز پارک رنجرز) 1984/85

 

 

در فصل 1984/85 دیدار هیجان انگیز کیو پی آر و پارتیزان بلگراد در مجموع با نتیجه 6-6 خاتمه یافت. در دیدار رفت در استادیوم هایبوری لندن، تیم کیو پی آر با نتیجه 6-2 به پیروزی خانگی دست یافت. گریگوری در دقیقه 13 گل اول بازی را به ثمر رساند اما یک دقیقه بعد این گل توسط تیم صربستانی جبران شد. 10 دقیقه بعد اوضاع دقیقا عکس شد و در دقیقه 25 این بار پارتیزان گل دوم را زد تا در دقیقه 26 مجددا کار به تساوی کشیده شود تا اینکه با گل دقیقه 44 استین رود کیو پی آر با برتری به رختکن رفت. اما سه گل دیگر در نیمه دوم تقریبا صعود نماینده لندنی را مسجل کرده بود.

 

 

ولی در بازی برگشت، پارتیزان با برتری 4-0 همه را غافلگیر کرد. این بازی نیز گلی زودهنگام در دقیقه 4 داشت که نشان می دهد بارسلونا نیز برای غلبه بر پی اس جی نیاز به گلی زودهنگام دارد.

 

 

متز و بارسلونا 1984/85

 

این بار دیگر پای خود بارسلونا در میان است. در جام برندگان اروپای فصل 1984/85، متز نماینده فرانسه در کنار بارسلونا شب تاریخی را رقم زدند. در حالی که متز در دیدار فرت با نتیجه 4-2 در خانه، مغلوب بارسلونا شده بود اما در دیدار برگشت در نیوکمپ بازی را برگرداند. در دیدار رفت، بارسلونا توسط سونور بازیکن حریف روی یک گل به خودی در دقیقه 12 به گل رسید ولی در دقیقه پایامی نیمه اول کار به تساوی کشیده شد، اما بارسلونا در دومین دقیقه از نیمه دوم توسط برند شوستر پیش افتاد تا در ادامهب ا دو گل دیگر از کالدر و کاراسکو قبل از گل دقیقه 87 روهر بارسلونا به پیروزی ارزشمندی دست یابد.

 

 

اما در دیدار برگشت و در یک بازی غیر منتظره، متز پس از دریافت گل اول بازی توسط کاراسکو در دقیقه 33، در دقایق 38 و 39 دو گل پیاپی را به ثمر رساند تا تمرکز بارسلونا برهم بخورد. متز در ادامه در دقیقه 65 با زدن گل سوم و دقیقه 85 با به ثمر رساندن گل چهارم جواز صعود و حذف بارسلونا را امضا کرد.

 

 

 

بایر اردینگن و دینامو درسن 1985/86

 

در جنگ آلمان غربی و شرقی درون مستطیل سبز، در یک چهارم نهایی جام برندگان اروپا، در بازی رفت، نماینده شرق در بازی رفت با 2 گل در خانه پیروز شد اما دنیای فوتبال در بازی برگشت، یکی از هیجان انگیز ترین بازی های تاریخ خود را مشاهده نمود.

 

در بازی برگشت بایر اردینگن به عنوان نماینده آلمان غربی با نتیجه قاطع 7-3 در دیداری که 10 گل در پی داشت پیروز شد تا در مجموع با برتری 7-5 راهی چهار تیم نهایی در مرحله نیمه نهایی گردد. در حالی که دینامو در دقیقه 1 در بازی برگشت گل زده بود و در مجموع بازی 3-0 شد، دقیقه 13 کار به تساوی کشید ولی دو گل دیگر از دینامو در دقایق 36 و 41 برتری 3-1 در نیمه اول و مجموع 5-1 را برای نماینده شرق به ارمغان اورد.

 

 

اما این پایان کار نبود و در نیمه دومی هیجان انگیز و باورنکردنی، نماینده غرب با زدن 6 گل دنیای فوتبال را به حیرت واداشت. بنابراین بارسلونا می تواند به نیمه دوم مقابل پی اس جی نیز امیدوار بماند.

 

بایر لورکوزن و اسپانیول فینال جام یوفا 1987/88

 

با بازگشت به فینال های رفت و برگشتی لیگ قهرمانان، به دیدار جذاب بایر لورکوزن و اسپانیول خواهیم پرداخت که در فصل مذکور، کاتالونیایی ها به عنوان همشهری آبی اناری ها توانستند در بازی رفت با نتیجه 3-0 به پیروزی دست یابند ولی انتهای این داستان برایشان با خوشی به پایان نرسید.

 

 

در بازی رفت، اسپانیول با به ثمر رساندن 3 گل بین دقایق 45 تا 56 با غافلگیر کردن حریف آلمانی در انتهای نیمه اول و ابتدای نیمه دوم گام بلندی را برای قهرمانی برداشت ولی داستان در بازی برگشت دقیقا عکس شد.

 

در بازی برگشت، لورکوزن تا دقیقه 57 بازی برای زدن گل اول منتظر ماند تا اینکه گوتز و چا بوم کان در دقایق 63 و 81 برتری 3-0 را نصیب آلمانی ها کردند تا سرنوشت بازی به ضربات پنالتی کشیده شد تا نماینده آلمان با برتری 3-2 در پنالتی ها همانند فینال رویایی لیورپول و میلان به قهرمانی ماندگاری دست یافته باشد. لورکوزن همچنان تنها تیم آلمانی است که به قهرمانی اروپا دست یافته اما هرگز بوندسلیگا را فتح نکرده است.

 

اودنسه و رئال مادرید 1994/95

 

رئال مادرید اینجا برای اولین بار بود که پس از برتری در بازی رفت خارج از خانه در رقابت های اروپایی، موفق به صعود نشد. پس از پیروزی 3-2 رئال مادرید در مقابل تیم دانمارکی اودنسه در این کشور، کار تقریبا در برنابئو تمام شده به نظر می رسید.

 

 

در بازی رفت، میشل لادروپ با گل دقیقه 90 برتری لرزشمندی را برای رئال مادرید به ارمغان آورد اما در بازی برگشت این نماینده دانمارک بود که با گل پدرسن در دقیقه 67 امیدوار شد تا اینکه بیسگارد با گل دقیقه 90 و جبران گل لادروپ در بازی رفت، طعم تلخ حذف را به رئال چشاند. اما اودنسه درنهایت توسط پارما قهرمان آن دوره لیگ قهرمانان حذف شد.

 

آژاکس و پانایتینایکوس 1995/96

 

77 هزار هوادار یونانی پس از برتری 1-0 تیمشان در بازی رفت مرحله نیمه نهایی در هلند استادیوم المپیک آتن را به جهنمی برای آژاکس تبدیل کردند اما گل زودهنگام یاری لیتمان آتن را به سکوت فروبرد.

 

تیم جوان لوئیس فن خال پس از آن کاملا کنترل بازی را در گیج بودن بازیکنان پانایتینایکوس در اختیار گرفت و با دو گل انتهای بازی لیتمانن و وردین ووتر موفق شد تا به اولین تیمی تبدیل شود که شکست در بازی خانگی را در دوره لیگ قهرمانان اروپا جبران کرده است. اما درنهایت شاگردان فن خال، در دیدار فینال مغلوب یوونتوس شدند.

 

دپورتیوو لاکرونیا و میلان 2003/04

 

پس از پیروزی 4-1 در سن سیرو، میلان در گالیسیا فرو ریخت. با گل های والتر پاندیانی، خوان کارلوس والرون و آلبرت و فران، دپورتیوو با برتری 4-0 در بازی برگشت با مجموع 5-4 راهی دور بعد شد تا مربی اسپانیول به نام خاویر اورتا به عهدی که قبل از بازی بسته بود عمل کند تا به معبد کاتولیک در سانتیاگو د کامپوستلا برود.

 

 

موناکو و رئال مادرید 2003/04

 

در همان فصل 2003/04 که پر از شگفتی نظیر قهرمانی مورینیو با پورتو بود، دیدار بزرگ دیگری بین رئال مادرید و موناکو هیجان داشت. در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، رئال پس از برتری 4-2 مقابل موناکو در دیدار رفت در برنابئو، در فرانسه غافلگیر شد.

 

 

زمانی که رئال، فرناندو مورینتس را به موناکو قرض می داد، فکر می کردند که می توانند او را با دریافت پول قابل توجهی در تابستان منتقل کنند ولی نمی دانستند که این تصمیم می تواند منجر به حذفشان گردد

 

 

مورینتس پس از به ثمر رساندن یک گل در برنابئو، در بازی برگشت نیز او با ضربه سر دروازه کاسیاس را گشود  تا در کنار 2 گل لودویک ژولی، موناکو با برتری 3-1 در دیدار برگشت در مجموع با حساب 5-5 و به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف راهی نیمه نهایی گردد تا در فینال مقابل پورتو قرار بگیرند.

 

اینتر میلان و بایرن مونیخ 2010/11

 

در دیداری مهیج از لیگ قهرمانان فصل 2010/11، اینتر بایرن مونیخ را از پیش رو برداشت. پس از اینکه اینتر بایرن را در فینال سال 2010 شکست داد و قهرمان اروپا شد، در فصل بعد نیز دو تیم مقابل یکدیگر قرار گرفتند تا اینتر دومین تیمی گردد که که پس از شکست در بازی خانگی موفق به جبران آن گردد.

 

 

در بازی رفت، ماریو گومز در وقت های اضافه گل برتری بایرن را به ثمر رساند اما در دیدار برگشت علی رغم اینکه توماس مولر قبل از پایان نیمه اول و در دقیقه 31 پس از گل گومز در دقیقه 21، برتری 2-1 را برای بایرن با تک گل اینتر در دقیقه 4 توسط اتوئو به ارمغان اورد، اینتری ها در نیمه دوم با گل های اشنایدر و گوران پاندف به لطف گل زده در خانه حریف راهی یک چهارم نهایی شدند.

 

اما اینتر در دور بعد در مجموع با نتیجه عجیب 7-3 مغلوب شالکه نماینده دیگر آلمان شد تا حذف تلخی را بابت شکست سنگین 5-2 در سن سیرو تجربه کرده باشد.

 

چلسی و ناپولی 2011/12

 

در فصل قهرمانی آبی های لندن در 2011/12 با هدایت روبرتو دی متئو، چلسی در شرایطی در فصلی خاطره انگیز با مربی موقت خود به قهرمانی اروپا دست یافت که قبل از گذر از بارسلونا در دیدار هیجان انگیز در مرحله نیمه نهایی در نیوکمپ و فینال مقابل بایرن در آلیانز آرنا، در یک هشتم نهایی از سد ناپولی گذشته بود.

 

چلسی پس از شکست 3-1 در زمین ناپولی علی رغم جلو افتادن با گل ماتا در دقیقه 27، با دریافت دو گل از لاوتزی و یک گل از کاوانی در استمفورد بریج پذیرای این تیم ایتالیایی بود که توانست پس از جبران این نتیجه در وقت های اضافه جواز صعود را کسب کند.

 

 

در دیداری که دروگبا و تری در دقایق 28 و 47 چلسی را پیش انداختند، اینلر در دقیقه 55 یکی از گل ها را جبران کرد تا فرانک لمپارد از روی نقطه پنالتی در دقیقه 75 نتیجه بازی رفت را تکرار کند تا بازی به وقت های اضافه برود که ایوانوویچ در دقیقه 105 چلسی را راهی یک چهارم نهایی و دیدار مقابل بنفیکا کرد. 

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.