پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویژه: وصف هیجان انگیز گواردیولا از مسی ؛ لئو را از دست نمی دهم !

کد خبر : 67149  |  زمان ارسال : شنبه 27 خرداد 1396
پپ گواردیولا در یک مصاحبه رادیویی از مسی تمجید کرد.

اختصاصی بارسانیوز پپ گواردیولا سرمربی فعلی منچستر سیتی و مرد بزرگ تاریخ باشگاه بارسلونا در مصاحبه امروز خود با ایستگاه رادیویی کاتالونیایی ال ماتی مسی را بهترین ورزشکار تاریخ نامید.

 

پپ گواردیولا در مورد لیونل مسی شاگرد سابق خود که نقشی کلیدی در موفقیت های دوره 4 ساله اش داشت بیان کرد:

لئو ممتاز است، یک نابغه. مسی یکی از بزرگ ترین ورزشکاران طول تاریخ است. باز هم می گویم که ورزشکار نه فقط به عنوان یک فوتبالیست. لئو سنگینی وزن مسئولیت پذیری تیم ملی آرژانتین را روی شانه اش تحمل می کند. در واقع بزرگ ترین مزیت داشتن مسی در تیم شما این است که 10 بازیکن دیگر حس خوب داشتن مسی را دارند چون می دانند که او دیر یا زود کار خودش را انجام خواهد داد. حتی من هم به عنوان یک مربی روی او برنامه ریزی می کردم که توپ را به مسی بدهیم تا او کار خودش را انجام دهد و اینگونه است که به گل خواهیم رسید و فقط بهترین بازیکن تاریخ می تواند چنین حسی را در شما ایجاد کند.

 

 

پپ در ادامه از دشواری این کار خبر داد و گفت:

شما می دانید که تحمل سنگینی این فشار و برآمدن از پس آن چقدر دشوار است؟ می دانید که انجام بازی هر 3 روز یکبار به صورتی که در هر بازی نیز انتظار می رود که 3 گل بزنید و 3 پاس گل دهید چقدر دشوار است؟ هر 3  روز این انتظار از شما می رود و این انتظاری بی رحمانه است.

 

هیچ انسانی بجز او قادر به انجام این کار نیست. بنابراین بزرگ ترین جنبه مسی کارهای استثنایی اش نیست که درون زمین انجام می دهد بلکه آسان کردن کارهایی است که کسی نمی تواند انجامش دهد. هیچ کس. یوهان کرایوف نیز گفته بود که سخت ترین چیز این است که کارهای ساده را به درستی انجام دهید. در واقع در آموزش لاماسیا کنترل بد توپ یا پاس بد وجود ندارد بلکه در حین آموزش دادن از بچه ها می خواهند که به ساده بازی کردن و ساده ترین کار ممکن در پاس یا کنترل توپ ادامه دهند.

 

من به هیچ وجه در حال گفتن این قضیه به بچه ها نیستم که 3 بازیکن را دریبل دهید و گل بزنید یا در مورد سایر کارهایی که مسی انجام می دهد چون مسی یک دهه است که این کارها را انجام می دهد. بهترین نکته آموزشی برای بچه ها در مورد مسی این است که به کارهای ساده ای از مسی بنگرند که بهتر از هرکسی آن ها را انجام می دهد.

 

به همین خاطر من نمی خواهم که بازی های بارسلونا را برای دیدن از دست دهم چون فکر می کنم زمانی که مسی در حال بازی کردن است ممکن است مهارتی تکرار نشدنی رااز دست بدهیم. پس ما نمی توانیم بازی های مسی را از دست بدهیم.

 

 

پپ گواردیولا در ادامه ابراز خوشبختی کرد که در دوره ای قرار دارد که بازی های او را تماشا می کند و گفت:

ما از تماشای بازی او خیلی خوش شانس هستیم. هر سال فکر می کنید که او دارد بهتر می شود. تیتو یک بار جمله بزرگی را در مورد مسی گفت: "مسی مانند دانش آموزی است که به کلاس درس می آید و از درس معلم خسته می شود چون همه چیز را می داند."

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.