پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

یادگار انریکه؛ زندانیان فراری از لاماسیا !

کد خبر : 67316  |  زمان ارسال : پنجشنبه 1 تیر 1396
انریکه در کنار خاطرات زیبای ماندگار، نقص های مقطعی را نیز برجای گذاشت.

اختصاصی بارسانیوز - با روندی از فتح سه گانه در نخستین فصل تا اتمام با کوپا دل ری، کسی منکر توانایی ها و روزهای خوب انریکه برای بارسلونا نیست اما چیزی که امروز بحث زیادی را برجای گذاشته فرار ستاره های آکادمی بارسلونا می باشد.

 

سلطنت انریکه برای هیچ کس جز لاماسیا نگران کننده نبود جایی که توسط پپ گواردیولا به فوق العاده ترین شکل ممکن البته با ظهوری نسلی شاید تکرار نشدنی بهره برداری شد توسط انریکه قرض داده شد.

 

 

باوجود اینکه لاماسیا با تولید ستاره های بزرگی چون اینیستا، پیکه، بوسکتس، پویول، مسی و سایرین به عنوان منبع تولید بازیکن در جهان شناخته می شد اما هم اکنون تنها توسط سرجی روبرتو، تیم اصلی را تغذیه کرده است.

 

جاناتان دوس سانتوس

 

هافبک میانی – جدا شده در سال 2014 و انتقال به ویارئال

 

 

سخت است که بتوان انریکه را بابت جاناتان سرزنش کرد چون جاناتان هرگز به اندازه کافی بازیکنی فنی و با مهارت نبود      

 

کریستین تیو

 

وینگر – جدا شده در سال 2014 و انتقال به پورتو

 

 

کریستین تیو نیز با وجود ستاره ای چون نیمار در پست بازی خود از بارسلونا جدا شد تا با انجام بازی به نیمکت نشینی دچار نگردد. او از آن زمان به بعد همچنان در تلاش است تا با جلب نظر آبی اناری ها به بارسلونا بازگردد.

 

مارتین مونتویا

 

دفاع راست – جدا شده در سال 2015 و انتقال به اینتر میلان

 

 

او در اولین فصل حضور در تیم اصلی به عنوان جانشین تعویضی دنی آلوز به کار گرفته شد ولی تا انتهای فصل روی نیمکت نشست حتی باوجود اینکه دنی تا اواسط ماه مارس خوب بازی نمی کرد بازهم دنی در ترکیب ثابتب ود و به مونتویا بازی نمی رسید تا اینکه او نیز راه خروج را درپیش گرفت.

 

آداما ترائوره

 

وینگر – جدا شده در سال 2015 و انتقال به استون ویلا

 

 

او بازیکن با استعدادی بود اما انریکه تصمیم نگرفت از ترائوره در اولین فصل حضورش استفاده کند و در ادامه نیز نشان نداد که او در برنامه های آینده نیز جایی خواهد داشت که درنهایت این بی تفاوتی باعث شد تا استون ویلا او را به خدمت بگیرد

 

الکس گریمالدو

 

دفاع چپ – جدا شده در سال 2016 و انتقال به بنفیکا

 

 

شاید درخصوص او گناهی نابخشودنی رخ داده باشد چون او در 17 سالگی در تیم بی بارسلونا شگفت انگیز کار کرد به صورتی که همه از حضور او در تیم اصلی اطمینان داشتند اما اینگونه نشد. اپرچه که مصدومیت های او نیز تاثیرگذار بود اما اما او به فرصت بازی نیاز داشت ولی بی توجهی انریکه وبی میلی او باعث شد تا سرنوشت خروج برای او نیز تکرار شود. انریکه در عوض جرمی متئو را به خدمت گرفت درحالی که شاید گریمالدو در کنار جوردی آلبا نیاز تیم را تامین می کرد.

 

 سرجی سمپر

 

هافبک دفاعی – جدا شده در سال 2016 و انتقال قرضی به گرانادا

 

 

واقعا با وجود بوسکتس به عنوان هافبک دفاعی بارسلونا جای بازی برایتان وجود دارد؟ این را درکنار حضور ماسکرانو درنظر بگیرید. سرجی سمپر مناسب بارسلونا بود که با قدرت بازیسازی از عمق و و بازی خوانی فقط باتوجه به جثه در کارهای دفاعی خوب نبود و همین تناقض پست بازی با وضعیت فیزیکی اش باعت بی تفاوتی انریکه شد.

 

وضعیت برای سمپر وقتی وخیم تر شد که انریکه از جرارد گامپوی غول پیکر استفاده کرد و این منجر به خروج قرضی اش به گرانادا شد. اما او با همین وضعیت تحت هدایت والورده شانس بازی در بارسلونا را خواهد داشت؟

 

مونیر الحدادی

 

مهاجم – جدا شده از بارسلونا در سال 2016 و انتقال قرضی به والنسیا

 

 

شاید مونیر در کنار روبرتو تنها کسی بود که اعتماد انریکه را به دست آورد. او از ابتدا اعتماد انریکه را جلب کرد و حتی در اولین بازی خود گل زد ودر دوران محرومیت سوارز مرتب بازی می کرد اما با اضافه شدن سوارز به مثلث تهاجمی بارسلونا، مدت زمان بازی او نیز بسیار افت کرد ولی با این حال لوچو از او حمایت می کرد.

 

او در فصل 2015/16 بیشتر در کوپا دل ری بازی کرد و گل های خوبی به ثمر می رساند از جمله گلش در سن مامس به بیلبائو و لیگ قهرمانان اروپا ولی درنهایت در تابستان 2016 در جریان خرید گومز و آلکاسر از والنسیا به صورت قرضی راهی والنسیا شد.

 

آیا لوچو باید او را به پاکو ترجیح می داد؟

 

ساندرو رامیرز

 

مهاجم – جدا شده در سال 2016 و انتقال به مالاگا

 

ساندرو مهاجمی مناسب با سبک بازی مستقیم انریکه بودولی به هیچ وجه مورد علاقه انریکه قرار نگرفت. او به سختی در فصل سه گانه 2014/15 فرصت بازی به دست می آورد.

 

 

او در فصل دوم در مدت مصدومیت مسی به صورت متناوب در سمت راست بازی می کرد و زمانی که مسی خوب شد شما دیگر ساندرو را نمی دیدید و درنهایتدرحالی که بارسلونا در تابستان 2016 نیاز به مهاجم داشت، او را به مالاگا فروخت تا او و مونیر فدای آلکاسر شوند.

 

بارسلونا 32 میلیون یورو برای پاکو آلکاسر پرداخت کرد و شاید او کاملا در سطح رامیرز قرار داشت چون پاکو هرگز بیشتر از 13 گل را دریک فصل لالیگا به ثمر نرسانده بود ولی ساندرو در فصل سپری شده لالیگا 14 گل برای مالاگا به ثمر رساند.

 

و شاید این ماجرایی بود که در تصمیم جوردی امبولا برای جدایی از بارسلونا تاثیر بارزی داشت.

 

آیا این ستاره های لاماسیا واقعا درحد اسطوره های فعلی بارسلونا بودند یا عملکرد بد خرید های تابستان 2016 چنین دیدی را نسبت به انریکه درست کرده است؟

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.