پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

یادداشت: والورده مقصر شکست های بارسلونا نیست

کد خبر : 90928  |  زمان ارسال : چهارشنبه 12 تیر 1398
او مقصر تمامی اتفاقات اخیر نیست

اختصاصی بارسانیوز- بارسلونا ارنستو والورده را به عنوان جانشین لوییس انریکه مارتینز انتخاب کرده بود. فصل جدی شروع شد. تیم والورده به زیبایی هرچه تمام تر بازی ها را برنده میشد ولی ناگهان... ناگهان نیمار از بارسلونا جدا شد و به پاریس سنت ژرمن پیوست.

بارسلونا دو بازی پشت سر هم را مقابل رقیب همیشگی در سوپرکاپ واگذار کرد. سمت چپ خط حمله به طور علنی کسی نبود که از آنجا حمله کند، سوارز هم روی فرم نبود، اوضاع واقعا بدی بود. اما ارنستو والورده توانست با درایت و مدیریت تیم را جمع و جور کند و هواداران را به تیم فعلی امیدوار سازد. عثمان دومبله و جرارد دلوفئو برای بارسلونا جذب شدند. پائولینیو هم علی رغم تمام انتقادات به بارسلونا پیوست.

 

بارسلونا لیگ را به خوبی شروع کرد و بازی ها را یکی پس از دیگری به رهبری والورده و مسی با پیروزی پشت سر میگذاشت، آنها با تیمی که عملا فقط 12 یا 13 نفر شایستگی حضور در ترکیب را داشتند توانست رئال مادرید را مقتدرانه و با نتیجه 3-0 شکست دهد و طلسم آنوئتا که مدت ها پابرجا بود را بشکند. بعد از این اتفاقات بود که فیلیپه کوتینیو در نقل و انتقالات زمستانی راهی بارسلونا شد و گرانترین خرید تاریخ بارسلونا لقب گرفت.

عده ای از هوادارن نگران فلسفه و سبک بازی بارسلونا بودند و والورده را مناسب بارسلونا نمی دیدند ولی والورده به منتقدان ثابت کرد که آنها اشتباه میکنند.

 

بارسلونا توانست با نتیجه مقتدرانه 4-1 در مجموع رفت و برگشت چلسی را به زانو درآورد و به مرحله بعد صعود کند. بارسلونا توانسته بود در لالیگا بدون شکست و مقتدرانه در صدر جدول باایستد و فاصله زیادی با دیگر رقبا ایجاد کند و حضور در فینال کوپا دل ری تقریبا قطعی به نظر میرسید. قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا آ اس رم بود، آیا قرعه ای میتوانست آسانتر از این باشد؟

 

بارسلونا بازی رفت را در نیوکمپ با نتیجه 4-1 رم را شکست داد ولی در بازی برگشت اتفاقی عجیب افتاد. تیم بارسلونا با نتیجه عجیب 3-0 از رم شکست خورد و از صعود به نیمه نهایی ناکام ماند، دلایل زیادی برای این شکست وجود داشت. عدم استراحت کافی بازیکنان برای بازی با رم، نداشتن نیمکت قوی برای تعویض و..... 

اما اینجا سوالی پیش می آید، آیا والورده بازیکنانی را همانند انریکه داشت؟ آیا او ژاوی و اینیستا را هم زمان داشت؟ آیا زمان انریکه هم سوارز این گونه در افت به سر میبرد؟ آیا والورده همانند انریکه مهره ای هجومی همانند نیمار داشت و ........

 

بعد از این شکست اتفاق عجیب دیگری افتاد،والورده و تیمش مقابل لوانته در بازی خارج از خانه با نتیجه 5-4 شکست خوردند و رکورد شکست ناپذیری لالیگا از بین رفت، ولی والورده و بازیکنان در بازی فینال کوپا دل ری سنگ تمام گذاشتند و با ارائه بازی هجومی و جذاب موفق به شکست 5-0 سویا شدند، این بازی آخرین بازی اینیستا با پیراهن بارسلونا بود.

فصل جدید آغاز شد. بارسلونا تصمیم گرفته بود نیمکتش را تقویت کند و بازیکنان جدیدی به تیم اضافه کند. اریک آبیدال و دستیارانش لنگلت، آرتور، مالکوم و آرتورو ویدال را به تیم اضافه کردند. آندره گومز و پائولینیو از بارسلونا خارج شدند، آلکاسر فروخته شد و تنها بازیکنانی که تیم نیاز داشت ماندند.

بارسلونا در اولین بازی رسمی در فصل جدید توانست سوپرکاپ را  با غلبه بر سویا کسب کند و این مسی بود که جام را بالای دستان خود برد.

بارسلونا فصل را مطابق انتظار آغاز نکرد، آنها علی رغم برد در سه بازی ابتدایی و گلباران کردن هوئسکا در باز های بعدی مقابل تیم های لالیگایی متوقف شدند. والورده با هوش بالای خود به منتقدان نشان داد بدون مسی هم بلد است کارش را انجام دهد. بارسلونا بدون مسی اینتر را در نیوکمپ شکست داد. آنها بدون مسی و درایت والورده توانستند رئال مادرید را در نیوکمپ گلباران کنند.

والورده نشان داد که مربی کاربلدی است. او با قاطعیت لیون را در لیگ قهرمانان اروپا شکست داد. همچنین والورده اولین مربی در بین مربیان بزرگ بارسلونا بود که اولین بعد از سالیان سال موفق شد تعداد بردهای بارسلونا را از رئال مادرید بیشتر کند. آنها قاطعانه حریف دیرینه خود را با نتیجه های 3-0 و 1-0 در سانتیاگو برنابئو شکست دادند. همچنین در کنار همه این ها والورده بعد از مدت ها توانست رکورد عدم برد در خارج از خانه در لیگ قهرمانان اروپا را با برد مقابل منچستریونایتد بشکند. بارسلونا موفق شد در مجموع دو دیدار رفت و برگشت منچستریونایتد را با نتیجه 4-0 شکست دهد.

آنها در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به لیورپول برخورد کردند. بارسلونا موفق شد با درایت والورده و درخشش مسی این بازی را با نتیجه 3-0 به پیروزی برساند.

شب نحس و فاجعه باری این بار در آنفیلد در انتظار بارسلونا بود.والورده دستش برای چیدن بازیکنان متفاوت و هجومی باز بود و برد 3-0 بهانه ای نداشت. بازیکنان هم به اندازه کافی استراحت داشتند و خسته نبودند. والورده اگرچه در این بازی مقصر بود ولی آیا عادلانه است اشتباهات بچگانه بازیکنان بارسلونا را نادیده بگریم. هرچهار گل لیورپول روی اشتباهات فردی بازیکنان بارسلونا به ثمر رسید، این اشتباهات تقصیر والورده نیست. گل اول و دومی که روی اشتباهات آلبایی به ثمر رسید که هیچ وقت چنین اشتباهاتی را مرتکب نمیشد، گل سوم روی اشتباه تراشتگن در سیو توپ به ثمر رسید و گل چهارم هم عدم یارگیری اوریگی  توسط بازیکنان بارسلونا و خوردن کامبکی دیگر، این اتفاقات تقصیر والورده نبود.

بارسلونا باید فینال جام حذفی را مقابل والنسیا میبرد تا شکست مقابل لیورپول را التیام بخشد. در بازی برابر والنسیا تنها مسی بازیکن بارسلونا بود. این تقصیر والورده نیست که بقیه بازیکنان وظیفه خود را به نحو احسن انجام نمیدهند، والورده مربی است که توانایی رهبری تیم بزرگی مثل بارسلونا را دارد و این عادلانه نیست که همه وقایع پیش آمده را تقصیر والورده بیندازیم.

اگر بخواهیم به عنوان یک قاضی به این ماجراها نگاه کنیم میبینیم که دور از عدالت است والورده را مقصر تمامی این اتفاقات بدانیم، درست است که او اشتباهاتی داشته است ولی ظالمانه است که او را مقصر تمامی اتفاقات پیش آمده بدانیم.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.