پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

نتایج یک تحقیق علمی : تاثیر مسی 2 برابر رونالدو است !

کد خبر : 92842  |  زمان ارسال : سه شنبه 29 مرداد 1398
وقتی مسی در زمین بازی میکند احتمال زدن گل بیشتر میشود

اختصاصی بارسا نیوز - یک گروه تحقیقاتی بلژیکی در دانشگاه  کی یو لون , مدلی ایجاد کردند که ارزش یک بازیکن برای یک تیم را بر اساس عملکرد آن بازیکن میسنجد .

 

این مدل نه تنها به آمار گل و پاس گل بلکه چیزهای دیگری را نیز در نظر میگیرد .

 

پروفسور جسی دیویس یکی از طراحان این مدل است و میگوید :

ارزش یک بازیکن معمولا با تعداد گل و پاس گل مشخص میشود اما گل یک رویداد نادر است و در مدل ما هر حرکتی از بازیکن مشاهده میشود مانند شوت , پاس , دریبل  تکل و  مقدار آن ها محاسبه میشود .

 

این مدل بر اساس داده های آماری لیگ های اروپایی بین فصل های 2013/14 تا 2017/18 ایجاد شده است و طبق نتایج محاسبات انجام شده , لیونل مسی دو برابر رونالدو برای تیمش تاثیرگذار بوده است .

 

 

بر اساس نتیجه هرگاه مسی در مسابقه برای بارسلونا به میدان میرود آمار گل های زده بارسلونا در آن بازی به طور میانگین 1.21 گل بیشتر است درحالی که وقتی رونالدو برای تیمش بازی میکند میانگین گل های رئال مادرید تنها 0.61 گل بیشتر در هر مسابقه است .

 

در همین حال تام دکروس یک دانشجوی دکترا که با این تحقیقات همکاری میکند نیز گفت :

در فصل های اول تاثیر مسی و رونالدو بسیار نزدیک هم بود اما مسی از فصل 2015/16 بسیار تاثیرگذارتر از رونالدو ظاهر شده است .

 

ما همچنین بازیکنانی را دیدیم که شرایط متفاوتی دارد مثلا اقدامات زیادی انجام میدهند که ارزش زیادی ندارد مثلا پوگبا چنین بازیکنی است .

 

یا بازیکنانی داریم که لمس توپ پایینی دارند اما تاثیر زیادی بر بازی میگذارند که معمولا مهاجم هستند و میتوان به هری کین , محمد صلاح و رونالدو اشاره کرد . مسی اما استثنایی است زیرا تاثیر او بسیار بالاتر است و هر اقدام او ارزش بالایی دارد .

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.