پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

تزلزل از چه زمانی آغاز شد ؟

زمان ارسال : دوشنبه 6 شهریور 1396
بارسلونایی که تمام دنیا آن را به سبب برد های پی در پی میشناختند در طی چند سال اخیر افول کرده است. دیگر آن شادابی را ندارد و رنگ لاماسیا در حال کم رنگ شدن است. اما سوالات زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه از چه زمانی این فاجعه شروع شد ؟ چرا ؟
پاسخ این سوالات در کمال تعجب ساده و کوتاه هستند : جدایی دو مرد از کاتالونیا، ضعف مدیریتی وکمبود دروازبانی با ثبات
1 – جدا شدن کارلس پویول و ژاوی هرناندز :
رهبر تیم بارسلونا و ثابت نگه دارنده خط دفاعی. با رفتن کارلس پویول نه تنها پیکه زوج دفاعی خود را از دست داد و بارسلونا در دفاع مشکلی اساسی پیدا کرد که تا همین امروز هم گریبان گیر بارسلونا شده است، بلکه رهبری را از دست داد که تیم را به سمت مقصد اصلی خود هدایت میکرد. بازو بند پرچم کاتالونیا بر بازویش خودنمایی میکرد و ارق او به تیم و همچنین اقتدار او را نمایان میساخت. بازیکنان از او روحیه میگرفتند و با او معنی بارسلونا و کاتالونیایی بودن را می فهمیدند. به طور کلی او بخشی از بارسلونا بود و با رفتن او حتی با وجود بازیکنانی مانند مسی، اینیستا، ژاوی و بوسکتس تیم بارسلونا باز هم سردرگم بود و هنوز هم سردرگم است.
مهندس خلاق ! شاید همه او را با این اسم میشناسند. پاس های بلند و کوتاه بی نظیر، موقعیت سازی های فوق العاده و دید خارق العاده ای که در زمین داشت مطمعنا هیچ هافبکی تا همین امروز هم ندارد.اگر چه در هافبک های جهان بینظیر بود و حتی اینیستا هم جرئت رقابت با او را نداشت اما به صورت عجیبی آرام و بی حاشیه بود. همین ویژگی هایش باعث نجیب بودن این مرد اسپانیایی شد. کسی که پیدا کردن جانشین برایش غیر ممکن است! حتی اینیستا هم در روز های آخر خود به سر می برد و اصلا قابل مقایسه با ژاوی نیست. با رفتن او شماره 6 بارسلونا شاید تا همیشه خالی بماند.
رفتن این دو مرد نه تنها باعث فلج شدن خط دفاعی و هافبکی بارسلونا شد، بلکه بارسلونا را از داشتن رهبر بی نصیب کرد. تا این لحظه جانشین مناسبی برای آن ها نه تنها در لاماسیا بلکه در کل دنیا پیدا نشده است !
2 – ضعف مدیریتی :
این فاجعه از سال 2012 شروع شد. نام لامسیا برای دنیا نا آشنا تر شد تا اینکه امروز حتی بازیکنی، به طور معمول، در سطح تیاگو آلکانترا هم تولید نمیشود. اما این را باید از ضعف مدیریتی دانست؛ چرا که با استخدام نیروهایی که عقاید ضد لاماسیایی داشتند به بارسلونا ضربه شدیدی وارد کردند. سرمربی هایی که به استخدام در آمده اند توجه چندانی به لامسیا نداشته اند. مدیریت بیشتر استعدادهای ناب بلوگرانا را، بدون بند بازخرید یا به صورت قرضی، به تیم های خارجی فرستاد و پس از مدت اندکی آن ها را با رقم های نجومی خریداری کرد. این یعنی ضربه زدن به اقتصاد و پایه یک باشگاه. از استعداد هایی که پتانسیل حضور در بارسلونا را داشتند اما به علت بی لیاقتی اعضای هیئت مدیره در سیر پیشرفت خود درجا زدند میتوان آلن هالیلوویچ، مونیر الحدادی، مارتین مونتویا، جوردی امبولا، سرجی سامپر، دنیس سوارز، رافینیا آلکانتارا، سرخیو روبرتو، کاکورلا و... . همچنین با خریدن بازیکنانی که کاملا سبک متفاوتی با بارسلونا دارند میدان را از بازیکنانی که لیاقت فیکس بودن را داشتند گرفتند. اعضای هیئت مدیره که در راس آن ها بارتومئو قرار دارد تا سال 2021 عضو بارسلونا هستند.
3 – از تاسیس باشگاه بارسلونا تا به امروز بارسلونا حتی در زمان های اوج خود در پست دروازبانی بسیار ضربه خورده است. کمبود یک سنگربان با ثبات همیشه در بارسلونا احساس میشود. فردی که دفاع های تیم را دل گرم کند و رحیه آن را در زمان های لازم مستحکم سازد.
این سه عنصر اصلی در بارسلونا از دید هواداران با مدیریت فعلی قابل حل شدن نیست و تا کنون بیش از 100 هزار امضا برای استعفای جوزپ ماریو بارتومئو جمع شده است. بیشتر هواداران برای مدیریت اتفاق نظر دارند و نامی آشنا را پیشنهاد میکنند.خوان لاپورتا که در زمان اون 6 گانه فتح شد و لامسیا جانی دوباره گرفت. هواداران امیدوارند روزهایی که توپ به پای حریف حتی لمس نمیشد، شش گانه ها، شادی ها و همه آن اعتبارات روزی به بارسلونا برگردد.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.