پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

چگونه مسی تاریخ لالیگا را عوض کرد؟+نکته آماری؛ بارسلونا، پرافتخارترین تیم یازده سال اخیر فوتبال اروپا

زمان ارسال : دوشنبه 9 اردیبهشت 1398
بارسلونا شنبه شب در هفته سی و پنجم لالیگا با پیروزی یک بر صفر برابر ختافه قهرمان این رقابت‌ها شد. تک گل این دیدار را لیونل مسی به ثمر رساند. ستاره آرژانتینی مانند همیشه درخشید و توانست گل قهرمانی تیمش را به نام خود ثبت کند. مهاجم بارسا در طول این فصل بارها ناجی تیمش شد و اجازه نداد آبی اناری‌ها امتیازهای بیشتری از دست بدهند. با این حال مسی تنها در این فصل در بارسا تأثیر گذار نبوده است. تیم کاتالانی در یازده سال اخیر توانسته هشت قهرمانی در لالیگا به دست آورد و مسی شنبه برای دهمین بار فاتح این بازی‌ها شد.

دوران بارسای بدون مسی شرایط کاملاً متفاوت بود. به گزارش آس، در آن زمان رئال مادرید اغلب قهرمان می‌شد. ۴۰ درصد قهرمانی‌ها به تیم مادریدی اختصاص داشت و سهم آبی اناری‌ها تنها ۲۲ درصد بود. این آمار پس از مسی به ۶۶ درصد برای تیم کاتالانی رسید و مادرید به ۲۶ درصد نزول کرد.
--------------------------------------------------------------------------
نکته آماری؛ بارسلونا، پرافتخارترین تیم یازده سال اخیر فوتبال اروپا
بارسلونا در عصر مسی بیشتر از هر تیم دیگری عنوان قهرمانی کسب کرده است.
بارسلونا در یازده سال اخیر بیشتر از هر تیم دیگری در اروپا جام قهرمانی بالای سر برده است.
به گزارش موندو دپورتیوو، حکمرانی بارسلونا بر لالیگا در یازده سال اخیر با هشتمین قهرمانی بار دیگر ثابت شد. تیم والورده در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ، قهرمانی‌اش را با 9 امتیاز بیشتر از اتلتیکو مادرید و 18 امتیاز بالاتر از رئال مادرید قطعی کرد. با این حال عصر موفقیت آمیز بارسلونا با لیونل مسی در اروپا هم نظیر نداشته است.
اگر مبنا را یازده سال اخیر یعنی از زمانی که پپ گواردیولا هدایت بارسلونا را بر عهده گرفت، قرار بدهیم، هیچ تیمی در این مدت بیشتر از بارسلونا جام‌های قهرمانی را بالای سر نبرده است. در واقع در آماری که می‌آيد، سوپرکاپ‌ها و جام باشگاه‌های جهان محسوب نشده است. در لالیگا بارسلونا 8 بار قهرمان شده و از این منظر با یوونتوس برابری می‌کند. البته بایرن مونیخ هم امسال این شانس را دارد تا با این دو باشگاه برابری کند. در جام‌های حذفی بارسا سلطه عجیبی داشته است. آنها در این یازده سال 8 بار قهرمان کوپا دل ری شده‌اند و می‌توانند آن را به 9 قهرمانی برسانند اگر والنسیا را در فینال امسال شکست بدهند. بارسا خودش را برای پنجمین قهرمانی متوالی در این تورنمنت و سی و یکمین قهرمانی تاریخش آماده می‌کند.
از این لحاظ بارسا اختلاف فاحشی با دیگر بزرگان اروپا دارد. تیم دوم از این لحاظ پاری سن ژرمن با 5 قهرمانی است که البته بایرن مونیخ می‌تواند امسال با شکست لایپزیش در فینال دی اف بی پوکال، با آن برابری کند. یوونتوس و چلسی نیز هر کدام چهار بار در این مقطع قهرمان جام حذفی شده‌اند. تنها در لیگ قهرمانان اروپا است که بارسا پرافتخارترین تیم یازده سال اخیر نیست و رئال مادرید با 4 قهرمانی رکورددار است. بارسا اگر امسال قهرمان اروپا شود با رکورد کهکشانی‌ها برابری می‌کند. دیگر تیم‌ها در این مدت زمان در بهترین حالت فقط یک بار طعم قهرمانی اروپا را چشیده‌اند.
در مجموع در این یازده سال، بارسا 19 جام بالای سر برده که در پایان فصل می‌تواند به 21 برسد. تیم دوم از این لحاظ فعلا یوونتوس با 12 جام است که بایرن مونیخ در صورت دبل در فصل جاری با 13 قهرمانی از آنها عبور می‌کند. پاری سن ژرمن با 11 و چلسی و رئال مادرید با 8 عنوان قهرمانی تیم‌های پرافتخار بعدی اروپا هستند.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.