پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

182- بارسا در جام جهانی - بخش نهم - زوبیزاراتا

زمان ارسال : دوشنبه 28 خرداد 1397
منبع: سایت رسمی باشگاه

آندونی زوبیزارتا اورتا دروازه‌بان تیم ملی فوتبال اسپانیا، در ۲۳ اکتبر سال ۱۹۶۱ در ویتوریا اسپانبا به دنیا آمد. وی از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۸ دروازه‌بانی تیم ملی فوتبال اسپانیا را بر عهده داشت. و از معدود بازیکنان مدرن است که در 4 جام جهانی متوالی حضور داشته است. و در 3 قهرمانی اروپا حضور داشت و 126 بار برای اسپانیا بازی کرد، و چندین سال رکوددار بیشترین بازی ملی در تیم اسپانیا را دارد.

در جام جهانی 1986 حضور یافت که در آنجا اسپانیا در یک هشتم در ضربات پنالتی مغلوب بلژیک شد.

در سال 1990 وی اسپانیا را در ایتالیا به همگان معرفی کرد، جایی که آنها یکی از تیمهای علاقه مند به پیروزی در مسابقات بودند.

در طول مرحله گروهی، "زوبی" با یک لباس تعجب برانگیز شرکت داشت. اسپانیا بازی اروگوئه ای را انجام داد که 0-0 به پایان رسید. دروازه بان اسپانیا شلواری با یک نام تجاری غیر رسمی را بدون هیچ مدرک یا شماره ای به تن داشت .این کار او موجب شکایت برخی از طرفداران شد که متهم به امتناع از پوشیدن رنگهای اسپانیایی کرده است.

او این نظریه را به سرعت از بین برد و توضیح می دهد که Le Coq Sportif، ارائه کننده کیت رسمی اسپانیا، شورت مناسب اندازه او تهیه نکرده است . در نهایت او یک شلوار را در یدین خرید، جایی که محل اقامت این تیم بود و تنها شلوار برای پوشیدن بود که نشان Diadora داشت. و در بازی بعدی کیت رسمی تیم ملی را به تن کرد.

او در دو جام جهانی دیگر نیز حضور داشت در جام ۱۹۹۴ اسپانیا در یک هشتم توسط ایتالیا حذف شد و همچنین در جام جهانی ۱۹۹۸،که آنها موفق به صعود از گروه خود نشدند.

در سال 1986 به بارسا پیوست او عضو تیم قهرمان بارسلونا در جام اروپای 1992 بود. در دوران حرفه‌ای‌اش 6 قهرمانی در لالیگا، سه قهرمانی در کوپا‌دل‌ری، سه قهرمانی در سوپرجام اسپانیا، یک قهرمانی در اروپا، یک قهرمانی در سوپرجام اروپا و یک قهرمانی هم در جام قهرمانان اروپا به دست آورد.

پس از لیگ قهرمانان اروپا 94-1993 که بارسا با نتیجه چهار بر صفر در فینال مغلوب آث میلان شد، زوبیزارتا که در این تیم کم فروغ شده بود، به دورانش در بارسلونا پایان داد و راهی والنسیا شد تا بار دیگر بدرخشد. وی پس از فصل 98-1997 در حالی کفش‌هایش را آویخت که در بیش از 950 بازی (622 بازی در لیگ . 626 گل خورده) به میدان رفت.

زوبیزارتا هم مانند بسیاری از پیشکسوتان فوتبال به عنوان کارشناس مسابقات فوتبال در رادیو و تلویزیون صحبت می‌کرد.

زوبیزارتا در جولای 2010 به عنوان مدیر فوتبالی باشگاه بارسلونا انتخاب شد. وی در سال‌های قبل در همین سمت در باشگاه اتلتیک بیلبائو فعالیت می‌کرد.

آخرین سمت او در سال 2014 مدیر ورزشی باشگاه بارسلونامی باشد.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.