پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

878- بارسا - اسلاویا یک قرن پیش

زمان ارسال : سه شنبه 30 مهر 1398
منبع: سایت رسمی باشگاه

بارسلونا و اسلاویا چهارشنبه برای اولین بار در یک دیدار رسمی به مصاف هم میروند. آنها بازیهای دوستانه ای (8 بازی ) بین سالهای 1920 تا 1934 انجام داده اند.

تنها دوسال پس از جدایی چکسلواکی از امپراطوری اتریش و مجارستان، این کشور در حال ایجاد تیمهایی قدرتمند که فوتبال تاکنون دیده بود. و آنها وقت زیادی صرف سفر در اروپا کردند تا تیمهایی را پیدا کنند که بتوانند با آنها فوتبال مناسبی بازی کنند.

فوتبال اسپانیا در حال پیشرفت بود اما نسبت به مکانهایی مانند پراگ هنوز پایین تر از حد استاندارد بود.

ورزشگاه قدیمی camp de la industria از نظر هواداران برای بازیهای بزرگ خیلی کوچک بود در واقع دوسال بعد باشگاه به خانه جدید خود در les corts منتقل شد.

در روزهایی که سفر هوایی یک رویا بود اسلاویا با قطار به سمت بارسلونا حرکت کرد و در فرانسه دچار مشکل شد و باعث شد تیم اسلاویا دیر به بازی برسد و بازی لغو شد اما وقتی اسلاویا رسید بارسلونا تصمیم گرفت بازی را برگزار کند. هرچند که یک روز کاری بود و جمعیتی برای تماشا بازی حضور نداشتند.

اسلاویا قبل از این بازی سروته و ژنو سوئیس را با نتایج 5 بر 0 و 4 بر 0 را برده بود آنزمان تیمهای سوئیسی غولهایی برای خود در اروپا بودن و هشداری برای کاتالانها درباره خوب بودن اسلاویا بود و بسیاری از هواداران میترسیدند که بارسا نتواند موفق شود.

اما بازی خوب بارسا همگان را شگفت زده کرد و علی رغم آنچه مطبوعات از آن بعنوان بازی خشن و بی پروا توسط چکیها یاد میکنند به لطف گلهای پائولینو آلکانتارا و ویکنچ ماتینز بارسا نیمه اول را 2 بر 0 به پایان رساند.اسلاویا یک گل به ثمر رساند و یک پنالتی بدست آورد و در پایان بارسا یک پنالتی بدست آورد و اسلاویا آنچنان از تصمیم خشمیگن بود که تهدید کردند که بازی بعد را بازی نخواهند کرد و به خانه باز خواهند گشت. داور هم آنقدر عصبانی و ناراحت بود که سوتش را پرت کرد و زمین بازی را ترک. سرانجام بازی آرام شد و گل سوم بارسا استادیوم را به لرزه انداخت.

بازی دوم بعدظهر 5 شنبه برگزار شد و بازی بدون گل به پایان رسید گویا دو تیم توان خود را برای بازی روزه یکشنبه گذاشته بودند.

کل شهر آماده یک بازی غافلگیر کننده بودند. بزرگترین مسابقه ای که بارسا تاکنون انجام داده بود و هواداران منتظر ماندند چون بازیکنان اسلاویا مشغول دیدن گاو بازی بودند و دیر به مسابقه آمدند. قبل از اینکه اسلاویا فرصت تسویه حساب داشته باشد کاتالانها سریع دو گل توسط آلکانتارا به ثمر رساندند.

اسلاویا فوق العاده بود اما بنظر میرسید نحوه شلیک کردن به سمت دروازه را فراموش کرده اند و آنها به طور فزاینده ای ناامیدتر ظاهر شدند و مطابق مطبوعات محلی به تاکتیکهای پوک و بی اساس متوسل شدن تا جایی که داور مجبور به متوقف کردن بازی شد.

بارسا هیچ توقفی نداشت پس از دو گلی که آلکانتارا به ثمر رساند گلهای بعدی توسط سسماگا(2بار)، مارتینز و وینیالس به ثمر رسید.

اسلاویا احتمالا بزرگترین تیمی بود که بارسا تابحال بر آن پیروز شده بود. پیروزی راحتی بدست آمده بود. یک روز بعد طبق ادعای گزارشگر مسابقه در لاوانگاردیا " تشویق هواداران زیاد بود، بارسا عالی بود اما اسلاویا تیم توانمندی بود و صادقانه بگویم آنها نا امید کننده بودند".

خود گزارشگر هم خوشحال بود. با تماشای یکی از بزرگترین عملکردهای تیمش تاکنون، با پیروزی تیمش مقابل یکی از باشگاههای بزرگ دوران و مدعی شد که او آماده بوسه زدن پای تک تک اعضای تیم است که آنروز بازی کردن.

این بازی باعث ایجاد یک رابطه بین بارسا و فوتبال چک شد. در طول یک دهه و نیم بعد آنها شش بار دیگر با اسلاویا بازی کردند کرد و همچنین میزبان :
Spatt Prague (LWWWDL)
 Union zizkov (W)
Maccabi Brno (WW)
SK Moravska Slavia Brno (WW)
Deutscher Prague (DL)
Viktoria zizkov (WW)
بوده است.

از آن زمان تاکنون بازیهای دوستانه کمتری بوده است و این چهارشنبه بعد از 85 سال به مصاف هم میروند. فوتبال از آن زمان تاکنون تغییر زیادی کرده است. حداقل بازیکنها دیگر نگرانی درباره دیر رسیدن قطار به مقصد ندارند.

آمار مسابقات:

16 March 1920
FC Barcelona 3 (Alcantara, Martinez, Sancho) Slavia Prague 2

19 March 1920
FC Barcelona 0 Slavia Prague 0

21 March 1920
FC Barcelona 6 (Alcantara 2, Sesumaga 2, Martinez, Vinyals) Slavia Prague 0

30 December 1923
FC Barcelona 1 (Marti) Slavia Prague 0

1 January 1924
FC Barcelona 2 (Sagi, Piera) Slavia Prague 3

6 January 1930
FC Barcelona 6 (Arocha, Goiburu, Parera 2, Diego, Garcia) Slavia Prague 3

1 January 1934
FC Barcelona 2 (Arnau, Goiburu) Slavia Prague 3

6 January 1934
FC Barcelona 2 (Quico, Artigas) Slavia Prague 3

#بدون-توهین
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.