پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ستین مربی بعدی بارسلونا + رکودداران حضور در تیم منتخب سال یوفا + ...

زمان ارسال : جمعه 21 دی 1397
گلزن‌ترین تیم‌های ۵ لیگ معتبر اروپایی/ سیتی رکورددار

رکودداران حضور در تیم منتخب سال یوفا

بارسلونا با 47 حضور
رئال مادرید 48 حضور

در ماه‌های اخیر نام کیکه ستین به خاطر نتایج خوبی که با رئال بتیس کسب کرده بیش از پیش برسرزبانها افتاده است. تیم او با سبک خاص خود برپایه دراختیار گرفتن مالکیت توپ و ارائه بازیهای تماشایی، بازی می کند و همین باعث شده تا این تیم بتواند خودش را به رده های بالایی جدول لالیگا برساند و بردهای ارزشمندی مثل پیروزی در نوکمپ را کسب کند. در این میان رسانه های ورزشی اروپایی، بارها به تمجید از این سرمربی اسپانیایی روی نیمکت مربیگری بتیس پرداخته اند و حالا وب سایت بی بی سی، از ستین به عنوان پدیده جدید اسپانیایی‌ها در دنیای سرمربیگری گزارشی را منتشر کرده.

دراین مقاله که به قلم اندی وست نوشته شده، از سرمربیان اسپانیایی ولاتینی که در سالهای اخیر در لیگ برتر انگلیس به موفقیت رسیده اند، نام برده شده (پپ گواردیولا، رافا بنیتس،اونای امری و..) و در ادامه به آنالیز عملکرد کیکه ستین پرداخته شده. در ماه های اخیر بارها نام ستین با نام باشگاه بارسلونا مرتبط شده و از او به عنوان یکی از گزینه های هدایت تیم کاتالان یاد شده. بی بی سی در گزارش خود، به کارنامه مربیگری این سرمربی 60 ساله پرداخته و به پیشرفت آرام ولی مداوم و باثبات او دردنیای مربیگری اشاره کرده. اولین تجربه مربیگری او با تیم گمنام لوگوبود که با ستین توانست در رقابتهای لیگ دسته دوم اسپانیا به ثبات خوبی برسد.

پس از آن عملکرد موفق ستین در لاس پالماس مورد ارزیابی قرار گرفته: «لاس پالماس در چند فصل حضور ستین دراین تیم با او پرواز کرد.» و همین موفقیت باعث شد تادرهای باشگاه بتیس به روی او باز شوند: «ستین بالافاصله روند موفقیت در بتیس را شروع کرد.» و با این تیم سهمیه حضور در لیگ اروپا را کسب نمود:« ستین می تواند بتیس را به لیگ قهرمانان اروپا برساند و به سمت موفقیت سوق دهد تا آنها یک بار دیگر اولین جام قهرمانی شان از سال 2005 به بعد را فتح کنند.» آخرین جام قهرمانی بتیس در سال 2005 و در ورزشگاه بیسنته کالدرون در فینال جام حذفی مقابل اوساسونا به دست آمده بود.

بخش اصلی این گزارش، مقایسه ستین با گواردیولاست که در آن صحبتهایی از یوهان کرویف و تاثیر عمیقی که برروی ستیئن داشته، صحبت به میان می آید: «فلسفه فوتبالی ستین کاملا از تیمهای یوهان کرویف گرفته شده؛ او در دورانی که فوتبال بازی می کرد، بارها رو درروی بارسایی که کرویف هدایتش را برعهده داشت قرار گرفته بود؛ شجاعت، تکنیک و مالکیت توپ از جمله اصول فوتبالی تیمهای ستین هستند. او و تیمهایش برای گرفتن توپ، ریسک زیادی می کنند و بازی را از خط دفاع مدیریت می کند. مارک بارترا و مندی هم از جمله اولین بازیکنانی هستند که حرکات تیم را استارت می زنند.» در ادامه این گزارش از خواکین سانچس کاپیتان بتیس نیز به عنوان یکی از ارکان اساسی تیم ستین یاد شده:« او با بازی کردن زیر پرچم بتیس توانسته سالهای عمر ورزشی اش را افزایش دهد.»

گزینه ای ایده آل برای بارسا

اندی وست در ادامه گزارشش، این سوال را مطرح کرده که آیا نیمکت مربیگری بارسلونا، ایستگاه بعدی در کارنامه مربیگری ستین خواهد بود؟ و یادآوری کرده:« اگر ستین به نوکمپ برود، یک انتخاب دقیق، زیبا و منطقی انجام شده است.» و این را با درنظر داشتن سبک بازی بارسلونا در دهه های اخیر و نحوه درک ستین از فوتبال مطرح کرده است.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.