پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آغاز سلطه بارسا بر رئال / 25 سال قبل در چنین روزی

کد خبر : 51020  |  زمان ارسال : پنجشنبه 23 اردیبهشت 1395

 

اختصاصی / 25 سال قبل آبی اناری ها موفق شدند تا در 12 ماه می سال 1991 به عنوان قهرمانی لالیگا دست یابند اما چرا سلطه؟

 

این عنوان قهرمانی پس از دو فصل ناکامی بابت برعهده گرفتن بارسلونا توسط یوهان کرایوف اتفاق افتاد که در تابستان 1988 به جمع آبی اناری ها پیوسته بود. بارسلونا 6 سال پیاپی را بدون کسب عنوان قهرمانی لیگ اسپانیا سپری می کرد اما سرانجام دوره طلایی جدید و سلطه بر تیم رئال مادرید توسط بارسلونا آغاز گشت، تیمی که تا هم اکنون نیز از آن به عنوان رقم زننده عصری به یاد ماندنی با تیمی رویایی یاد می شود.

 

آن قهرمانی به طرز قاطعانه ای به دست آمد، درحالی که در 4 دیدار انتهایی فصل، یک پیروزی در کادیز برای رقم زدن عنوان قهرمانی بارسلونا کافی بود اما آبی اناری ها با نتیجه سنگین 4-0 مغلوب شدند که شاید علت ان مشغول بودن افکار تیم بارسلونا بابت درپیش بودن فینال جام برندگان اروپا بوده باشد که در نهایت، تیم کرایوف آن دیدار را با نتیجه 2-1 به تیم منچستریونایتد واگذار کرد.

 

درحالی که بارسلونا مقابل کادیز شکست خورده بود اما یک روز پس از آن، تیم رده دومی اتلتیکو مادرید نیز با نتیجه 2-1 مقابل سوسیه داد شکست خورد تا بارسلونا قهرمان لالیگا گردد اما از همین فصل بود که 4 قهرمانی پیاپی یوهان کرایوف با بارسلونا رقم خورد که سه قهرمانی فصل های آینده، همگی در روز پایانی رقم خوردند.

 

در فصل 1990/91، بارسلونا با 57 امتیاز و 10 امتیاز بیشتر از اتلتیکو مادرید اسپانیا در لیگ 20 تیمه و البته تعلق گرفتن 2 امتیاز به تیم پیروز، موفق به کسب عنوان قهرمانی شد که رئالی ها با 46 امتیاز در جایگاه سوم قرار داشتند. پس از این فصل نیز همانطور که گفته شد، سه قهرمانی دیگر برای بارسا در لالیگا رقم خورد که در مابین این سال های پرافتخار، بارسلونا جام قهرمانی اروپا را نیز در استادیوم ویمبلی در سال 1992 یعنی در سال برگزاری المپیک لندن بالای سر برد.

 

Laudrup, Stoichkov & Koeman

 

آن تیم بارسلونا بی شک تیم پرافتخاری بود که در روزهایی که هیچ تیمی حق استفاده بیش از سه بازیکن اسپانیایی را نداشت، با بازیکنان اسپانیایی و همراه با سه بازیکن کلیدی غیراسپانیایی خود به نام های رونالد کومان هلندی، هریستو استویچکوف بلغاری و مایکل لادروپ دانمارکی درخشید و رئالی ها را مقهور اقتدار خود نمود.

 

همچنین در آن تیم، تعداد از بازیکنان اهل ایالت باسک نظیر آندونی زوبی زارتا دروازبان بارسا، خولیو سانیلاس، بگیرستین، باکرو و آندونی به عنوان بازیکنان محبوب باشگاه بارسلونا در آن فصل حضور داشتند که در کنار جوانانی چون گیلرمو آمور، آلبرت فرر و البته پپ گواردیولا درخشیدند، گواردیولایی که سال ها بعد، سلطه و حسرت بزرگ دیگری را برای هواداران رئال مادرید با قهرمانی های پرتعداد و پیاپی خود رقم زد.

 

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.