پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویژه : آیا خرید لائوتارو مارتینز به معنای پایان دوران لوئیز سوارز است؟

کد خبر : 101390  |  زمان ارسال : دوشنبه 30 تیر 1399
گزارشی از بارسا یونیورسال

اختصاصی بارسا نیوز - یا به عنوان یک قهرمان میمیری یا انقدر زنده میمونی که تبدیل به یک تبهکار شدی . دنیای فوتبال پر از افسانه ها و مردان تک باشگاهی است . این افراد بزرگ معمولا سالها مورد پرستش و احترام طرفداران قرار میگیرند مخصوصا بعد از اینکه سالها در سطح بالایی بازی کنند . استیون جرارد در لیورپول ، کوکه در اتلتیکومادرید ، جورجو کیلینی در یوونتوس و ... مدت زمان قابل توجه و درخشانی را در تیم های خود سپری کردند . جرارد خداحافظی کرد،کوکه پس از دیگو گودین کاپیتان اتلتیکو مادرید هست و جورجو کیلینی هم پس از مصدومیت خود پانزدهمین دوره حضور خود را در جمع بیانکونری ها آغاز خواهد کرد.

 

در بارسلونا اما بازیکنان افسانه ای طولانی مدت می آیند و میروند اما زمانی که آنها به تیم میچسبند (زیاد میمانند) انگار به جای خوب بودن آسیب وارد میکنند . برای مثال رونالدینیو بزرگ فقط 5 سال در بارسلونا ماند و سال 2008 به گروه آسیب رساند و پپ گواردیولا میدانست که باید کار را برای بازیکن برزیلی خالق دورانی خوب برای بلوگرانا بود تمام کند.

 

 

امروز اما یکی از مشکلات ادامه دار و بی وقفه بارسلونا همین است و این به افسانه ها فرصت میدهد که بدون برنامه ای برای آینده در تیم بمانند . این اتفاق برای دنی آلوز،آندرس اینیستا،ژاوی هرناندز و کارلس پویول افتاد . افرادی که از تیم رفتند بدون اینکه مطمئن شوند میراث بزرگ آنها دست نخورده است و به نظر میرسد تاریخ در حال تکرار است.

 

هسته تیم در حال پیر شدن است  . لیونل مسی ، لوئیز سوارز ، جرارد پیکه و سرخیو بوسکتس همگی از مرز 30 سال عبور کردند . با این حال به نظر میرسد وضعیت بوسکتس بهتر از سایرین است زیرا برای او جایگزین خوبی در تیم وجود دارد . مهاجم بارسلونا باید حضور فعال در تیم داشته باشد با این وجود اگر مهاجمی بخواهد در بارسلونا موفق شود باید جوان باشد و تشنه موفقیت . به نظر میرسد نامی که در گردش است(لائوتارو مارتینز) گزینه ای مناسب باشد.بسیاری از شایعات شگفتی ساز آرژانتینی را به نیوکمپ لینک کرده است . به نظر میرسد شرایط شخصی مارتینز تنظیم شده است و او با باشگاه توافق کرده است و اینتر مایل است او را ارزان تر از آنچه انتظار میرود رها کند.

 

جوزپ ماریا بارتومئو :

ما چند هفته پیش با اینتر صحبت کردیم اما مذاکرات متوقف شده است.الان ما صحبت نمیکنیم.ما باید لالیگا و لیگ قهرمانان را به پایان برسانیم و سپس ببینیم اولویت ها کدام هستند.

 

جوزپ ماریا بارتومئو درباره احتمال امضا با لائوتارو مارتینز صحبت کرد و گفت که حتی با اینتر میلان مذاکره کرده است . اما فعلا نمیشود نتیجه مشخصی گرفت . با این حال این انتقال روز به روز نزدیک و نزدیک تر میشود و یک سوال ذهن همه را مشغول میکند . اگر لائوتارو مارتینز به بارسلونا بیاید چه اتفاقی برای لوئیز سوارز خواهد افتاد؟

 

تیم بارسلونا مملو از مهاجمان است . از لیونل مسی گرفته تا آنتوان گریزمان ، مارتین بریت ویت ، عثمان دمبله و لوئیز سوارز مهاجمان تیم اول بارسلونا هستند و تازه این مهاجمین بدون در نظر گرفتن آنسو فاتی جوان است که هنوز با بارسلونا B قرارداد دارد.به هر حال شکل امضای لائوتارو مارتینز در تیم اخلال ایجاد میکند و همینطور حقوق درخواستی و زیاد بازیکن هم جزئی از این ماجرا است.

 

در ابتدا انتظار میرود بریت ویت که تیم را ترک کند - او بازی های زیادی بازی نکرده است و دلیل این امر بازگشت لوئیز سوارز است . دوم جایگاه سوارز در معرض خطر است زیرا او دیگر نمیتواند همان مهاجم زهردار قبل باشد . افت این بازیکن اروگوئه ای برای بارسلونا ناامید کننده بوده است . او مانند لوئیز سوارز چند سال پیش بازی نمیکند  . تنبل ، کند ، مصدوم و ... که باعث میشود لوئیز سوارز سایه لوئیز سوارز قبلی باشد و مثل اوایل شایسته جایگاه خود در تیم نباشد . گرچه لوئیز سوارز هنوز موثر و کارآمد بازی میکند و پر کردن جایگاه او کار هر کسی نیست.

 

لاتارو مارتینز

 

اما لائوتارو سریع ، چابک ، باهوش است و قدرت تمام کنندگی دارد که همه ما آن را دوست داریم . با آرژانتین در کوپا آمریکا 2019 و با اینتر در مقابل بارسلونا تمام کنندگی او عالی بود و حرکات او موثر و هوشمندانه بود.اگر امضای او نهایی باشد او میتواند پست مهاجم نوگ را تضمین کند به خصوص که دوران افت لوئیز سوارز دائمی باشد.

 

مهاجم سابق لیورپول در 33 سالگی از یک مصدومیت چهار ماهه بازگشته است . او به فرم بازنگشته است به خصوص برای بارسلونا که مهاجم باید در فضاهای کم و محوطه جریمه عالی کار کند . با این اوضاف این موضوع واضح است که رختکن و سرمربی از ال پیستولرو محافظت میکنند و او در هر بازی فیکس است حتی اگر به اندازه کافی آماده نباشد.

 

کیکه ستین بعد از بازی اتلتیکو مادرید درباره تعویض دقیقه 91 گریزمان گفت:

چون ما خوب کار میکردیم و ریکی هم خوب کار میکرد.ما همیشه تلاش میکنیم لیونل مسی و لوئیز سوارز را در تیم داشته باشیم.من نخواستم تیم را بی ثبات کنم.

 

کیکه ستین بعد از تساوی 2-2 برابر اتلتیکو مادرید آشکار کرد که او سوارز را در زمین حفظ کرده است زیرا او یک تهدید جدی برای رقبا است . بازیکنان و گاهی سرمربی تیم در بعضی مواقع چشم بر روی عملکرد سوارز میبندند زیرا او پیشینه بسیار خوبی دارد . به گریزمان نگاه کنید او در فصل اول حضورش 15 گل زده که مهمترین آنها گل های صعود تیم در برابر ایبیزا و گل تساوی در برابر ناپولی است اما او هیچوقت به اندازه مهاجم اروگوئه ای مورد تایید نبوده است.

 

اگر لائوتارو به تیم بیاید و چند بازی بد داشته باشد شاید سناریو دوباره تکرار شود و لوئیز سوارز باز هم فیکس شود و تا پایان قراردادش در تیم بماند . اگرچه قرارداد لوئیزیتو در سال 2021 تمام مشود اما در قرارداد او بندی وجود دارد که اگر در 60 درصد بازی ها حضور داشته باشد قراردادش به صورت اتوماتیک تمدید میشود . این یعنی خرید لائوتارو به منزله فروش سوارز نیست  . در واقع لائوتارو انتخاب دوم است چون ممکن است به سرعت در نیوکمپ جا نیفتد . با این حال اگر به سوارز دقایق کمتری برسد او به فکر ترک تیم می افتد و شاید را برای موفقیت لائوتارو باز شود .

 

البته کسی منکر خدمات ارزشمند سوارز در طی این سال ها نیست همینطور که او سومین گلزن برتر تاریخ تیم نیز هست و هنوز هم موثر و بی نظیر است اما بلاخره سن او بالا است و جذب جانشین او نیز لازم است.

 

فصل 2019/20 :
نام بازیکنتعداد بازیتعداد گلتعداد پاس گلشوت در هر بازینمره
لوئیز سوارز341252.97.37
آنتوان گریزمان461541.56.90
لائوتارو مارتینز411863.87.05

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.