پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

رقابت دو حلزون، چانگان CS35 و MVM X33

کد خبر : 101902  |  زمان ارسال : دوشنبه 20 مرداد 1399

کراس‌اورهای کامپکت از آن دسته از خودروها هستند که رضایت طیف گسترده‌ای از خریداران را جلب کرده‌اند. این خودروها تجربه سواری یک شاسی‌بلند را به شما می‌دهند اما آن‌قدر بزرگ نیستند که به‌سختی جای پارک برای آن‌ها پیدا کنید و یا در ترافیک شهرهای شلوغ برایتان دردسر ساز شوند. در این مقاله به سراغ مقایسه دو خودروی ام‌وی‌ام x33 و چانگان cs35 می‌رویم که بازار رقابت میان مدیران خودرو و سایپا را داغ کرده‌اند. چانگان cs35 یک کراس‌اوور چینی مونتاژ سایپاست و ام‌وی‌ام x33 توسط مدیران خودرو وارد می‌شود. برای شناخت تفاوت‌های دو خودرو تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

مقایسه طراحی CS35 با X33

سادگی در طراحی ام‌وی‌ام x33 اولین نکته‌ای است که به چشم می‌خورد. هرچند که طراحان آن تلاش کرده‌اند با افزودن خطوط و چراغ‌های جدیدتر این عامل را بپوشانند. بااین‌حال ظاهر ام‌وی‌ام x33 تقریبا جوان‌پسند بوده و خانواده‌های جوان معمولا آن را بیشتر می‌پسندند. چانگان cs35 دارای ظاهری اسپرت تر و حجیم‌تر است. استفاده از خطوط برجسته در سرتاسر بدنه آن را به خودرویی خشن تبدیل کرده است. در کل می‌توان گفت که چانگان cs35 ظاهر مدرن‌تر و جذاب‌تری را دارد هرچند که طرفداران ام‌وی‌ام x33 چندان موافق این حرف نیستند.

 

در طراحی داخلی جای دو رقیب عوض می‌شود. در این مورد ام‌وی‌ام برنده مسلم میدان بوده و با استفاده از امکانات مدرن‌تر کابینی ساده اما جوان‌پسند را ارائه کرده است. در چانگان cs35 نبود مانیتور و اکتفا به کامپیوتر سفری خریداران را ناراضی می‌کند. هردو خودرو از فضای بزرگ و جادارای در داخل کابین بهره می‌برند و همراه مناسبی برای خانواده‌های پرجمعیت در مسافرت‌های طولانی هستند. بااین‌حال خریداران ام‌وی‌ام x33 بیشتر قشر جوان هستند.
 

 

آیا امکانات رفاهی و ایمنی چانگان CS35 بهتر است؟

ازنظر امکانات و آپشن‌های رفاهی و ایمنی هیچ‌یک از دو خودرو برای خریداران راضی‌کننده نیستند. کمبود این امکانات به دلیل پایین‌تر آمدن قیمت آن‌ها و افزایش توانایی خرید مشتری است. در هردو خودرو استفاده از چراغ‌های هالوژنی در جلو، مه‌شکن‌های جلو و عقب، سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 با ورودی USB، صندلی 6 حالته راننده، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، قفل مرکزی، سانروف، ترمزهای مجهز به ABS و EBD و کیسه‌های هوای راننده و سرنشین برای رفاه و ایمنی سرنشینان در نظر گرفته شده است.
ام‌وی‌ام x33 با دارا بودن صفحه‌نمایش لمسی 8 اینچی، 4 بلندگو با قابلیت پخش استریو، تهویه اتوماتیک، گرم‌کن صندلی‌های جلو و صندلی 4 حالته سرنشین سعی در جلو زدن دارد. اما چانگان cs35 با امکاناتی نظیر دی‌لایت، 6 بلندگو، کامپیوتر سفری، آینه‌های جانبی برقی، تهویه دستی، سنسور پارک عقب، هشدار کمربند ایمنی، برف‌پاک‌کن عقب، ترمز دیسکی خنک شونده در جلو و مجهز به BAS به جنگ آن شتافته است... ازنظر امکانات این بخش شاید نتوان پیروز میدان را برگزید اما با توجه به ثبت 4 ستاره ایمنی در تست موسسه C-Ncap برای چانگان cs-35 در مقابل دو ستاره ام‌وی‌ام x33، چانگان قطعا برنده میدان ایمنی است.

 

مشخصات فنی چانگان CS35 و ام وی ام X33 چیست؟

در بخش فنی نمی‌توان هیچ از دو خودرو را برنده از میدان خارج کرد. وجود برتری در برخی بخش‌ها باعث می‌شود که نتیجه نهایی مسابقه در این بخش مساوی باشد. ام‌وی‌ام x33 و چانگان cs35 هردو از موتور 4 سیلندر خطی با 16 سوپاپ برای تامین قدرت استفاده می‌کنند. موتور ام‌وی‌ام x33 با حجم 2 لیتر قدرت 140 اسب بخار را تولید می‌کند. چانگان cs35 نیز حداکثر قدرت 113 اسب بخاری خود را مرهون استفاده از یک موتور 1.6 لیتری است. این موتور به کمک گیربکس 6 سرعته دستی گشتاور 182 نیوتن متری را به چرخ‌های جلوی ام‌وی‌ام x33 منتقل می‌کند. در چانگان cs35 نیز گشتاور موتور 160 نیوتن متر است که از طریق جعبه‌دنده 6 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

 

ثبت شتاب صفر تا صد 13 ثانیه‌ای، ام‌وی‌ام x33 را دو ثانیه از چانگان cs35 جلو می‌اندازد. اما چانگان cs35 با حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت تجربه بهتری از سرعت را به شما می‌بخشد. حداکثر سرعت ام‌وی‌ام x33 170 کیلومتر بر ساعت بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن 5.9 لیتر است. چانگان cs35 با مصرف 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر، در این بخش نیز بازنده میدان است.
 

 

جمع‌بندی

هردو خودرو ازجمله کراس‌اوورهای کامپکت خانوادگی هستند که به دلیل جادار بودن فضای کابین و صندوق‌عقب و امکانات رفاهی مشابه برای مسافرت‌های خانوادگی طولانی‌مدت مناسب هستند. ام‌وی‌ام x33 ازنظر قدرت و گشتاور موتور، شتاب‌گیری، ویژگی‌های موردپسند جوانان، مصرف سوخت و جذابیت فضای داخلی دارای برتری است. برای چانگان CS35 باید برتری را در خشن‌تر بودن طراحی خارجی، حداکثر سرعت بیشتر، ایمنی بیشتر، قیمت پایین‌تر و خدمات پس از فروش گسترده‌تر جست‌وجو کرد. وجود برخی بدقولی‌ها از سوی شرکت سایپا و افزایش بی‌منطق قیمت خودروها، خریداران را به‌سوی شرکت‌های واردکننده خودرو و خودروهای وارداتی رقیب کشانده است. به همین دلیل صف مشتریان ام‌وی‌ام x33 در حال طولانی‌تر شدن است. هرچند که در بازار بی‌دروپیکر امروز خودرو نمی‌توان به‌طورقطع حرف زد، بااین‌حال هزینه خرید و نگهداری چانگان برای شما ارزان‌تر تمام‌شده و بازار دست‌دوم آن بهتر است.

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.