پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

لئو و رسیدن به هشتمین پیچیچی؟ ؛ رکورد تاریخی دیگر برای بهترین تاریخ

کد خبر : 108827  |  زمان ارسال : یکشنبه 10 اسفند 1399

اختصاصی بارسا نیوز - لئو مسی میتواند به یک پیچیچی دیگر برسد

 

طبق گزارش موندو دیپورتیو لئو مسی در فکر هشتمین پیچیچی لالیگایی خودش است.

 

لئو اکنون مشترکاً با اوزبیو و گرد مولر با هفت عنوان آقای گلی در لیگ های اروپایی ، رکورد دار تاریخ است. و با کسب عنوان پیچیچی این فصل که هشتمین عنوان آقای گلی اش میباشد ، میتواند به تنهایی رکوردار تاریخ شود.

در بازی شب گذشته لئو مسی نوزدهمین گل خود  در لیگ را به ثمر رساند.

 

لئو مسی یک چالش فردی بزرگ و خارق العاداه در پیش دارد : دستیابی به هشتمین پیچیچی خود در لیگ ، که باعث می شود رکورد مطلق لیگ های مهم اروپا را بشکند . در حال حاضر ، او با هفت جایزه ، رتبه برتر سکو را با سایر اسطوره های فوتبال اروپا ، مانند اوزبیو پرتغالی و گردمولر آلمانی به اشتراک گذاشته است .

 

او با احتساب گل دوم در برابر سویا،  در حال حاضر دارای 19 گل در لیگ  میباشد ، درحالیکه هنوز 13 بازی از لیگ باقی مانده است.


 در راه رسیدن به هشتمین پیچیچی ، رقیب بزرگ او دوستش لوئیس سوارز است که با 16 گل در اتلتیکو مادرید دوباره به یک قاتل تبدیل شده است ، ناگفته نماند که در حال حاضر اتلتیکو دو بازی کمتر از بارسلونا در لالیگا انجام داده است. و پس از او جرارد مورنو از ویارئال قرار دارد که 14 گل به ثمر رسانده .

 

در لالیگا اما این لیونل مسی است که با کسب هفت پیچیی رکوردار تاریخ این رقابت هاست و بعد از او تلمو زارا با شش عنوان پیچیی با تیم اتلتیک بیلبائو قرار دارد. ناگفته نماند که بازیکنانی مثل آلفردو دی استفانو با رئال مادرید و انریکه کاسترو کوینی با اسپورتینگ و بارسلونا ، و هوگو سانچز با دوتیم اتلتیکو مادرید و رئال مادرید ، با کسب پنج عنوان پیچیچی در رتبه سوم قرار دارند.

بیش از 40 سال طول کشیده است تا یک گلزن بتواند تاج و تخت دو هیولای تیرانداز ، اوزبیو و گردمولر را به دست آورد . مهاجم سرکش آلمانی برای بایرن مونیخ هفت بار (1967 ، 1969 ، 1970 ، 1972 ، 1973 ، 1974 و 1978) بهترین گلزن بوندس لیگا شد. همچنین اوزبیو بزرگ به نوبه خود با بنفیکا در سال های 1964 ، 1965 ، 1966 ، 1967 ، 1968 ، 1970 و 1973 آقای گل لیگ پرتغال شده است.

در سکوی دوم و سوم جایزه آقای گلی قاره اروپا بازیکنانی همچون جیمی گریوز (شش بار بهترین گلزن انگلیس با تاتنهام و چلسی ) ، گونار نوردال (پنج بار در ایتالیا با میلان ) نیز حضور دارند.

 

تعداد جوایز آقای گلی لیگ های اروپایی لیونل مسی می تواند دو برابر کریستیانو رونالدو شود:

مسی هفت مرتبه و در سال های 2012 ، 2013 ، 2017 ، 2018 ، 2019 و 2020  بهترین گلزن لالیگا شده است که در بیشتر این سالها مجبور به رقابت  با یک دستگاه تمام عیار گلزنی دیگر به نام کریستیانو رونالدو بود ، که اتفاقاً لئو بعد از به پایان یافتن این فصل می تواند تعداد عناوین آقای گلی خودش در لیگ های بزرگ اروپایی را دو برابر رونالدو کند . در حال حاضر ، کریستیانو رونالدو دارای چهار عنوان آقای گلی لیگ است: یکی در لیگ برتر (2008) و 3 مرتبه در لیگ اسپانیا (2011 ، 2014 و 2015). 


در حال حاضر ، CR7 به اولین عنوان آقای گلی اش در سری آ در سومین سال حضورش در این لیگ ، بسیار نزدیک است. در حال حاضر ،  پرتغالی 19 گل به ثمر رسانده ، دقیقا دو گل بیشتر از نزدیک ترین تعقیب کننده اش ، روملو لوکاکو.
در این فصل از رقابت ها اگر لئو عنوان پیچیچی را کسب کند و رونالدو قافیه را به رقبا ببازد ، تعداد عناوین لئو بعنوان آقای گلی در لیگ های اروپایی ، دوبرابر رقیب دیرینه اش خواهد شد.

 

مترجم : سروش

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.