پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویژه : نظر گروهی از متخصصان ورزش و تجارت درباره آینده مسی و تاثیرات آن

کد خبر : 113055  |  زمان ارسال : جمعه 8 مرداد 1400
مارکا با تعدادی از متخصصان ورزش و تجارت درباره آینده مسی گفتگو کرد

اختصاصی بارسا نیوز - در حالی که پنجره نقل و انتقالات تابستانی آرام آرام به پایان خود نزدیک میشود بحث درباره آینده مسی داغ تر از همیشه است و اینکه ایا او فصل آینده هم برای بارسلونا بازی میکند یا نه . اگرچه مسی و بارسلونا در مورد قرارداد جدید به توافق رسیده اند اما قوانین مالی جدید لالیگا امکان اعلام بازگشت لئو را تاکنون به تاخیر انداخته است .

 

 تاثیر خروج مسی چیست ؟ 


اگر ستاره آرژانتینی در این تابستان به نیوکمپ بازنگردد این یک زمین لرزه در تورنمنت لالیگا خواهد بود و بسیاری معتقدند که تاثیر بسیار مخربی خواهد داشت .

 

آنخل تورس رئیس ختافه روز سه شنبه گفت :

من این موضوع را با لاپورتا و تباس در میان گذاشته ام . لالیگا نمیتواند اجازه خروج به مسی دهد . آنها اشتباه میکنند و همه ی ما پشیمان میشویم . بهترین فوتبالیست جهان باید در اسپانیا بازنشسته شود  . بدون تردید باید مطابق با قوانین اقتصادی باشد اما گاهی اوقات شما باید کمی انعطاف نشان دهید . امیدوارم لالیگا به این فکر کند . اگر او برود همه ی ما آسیب میبینیم .

 

آنخل تورس از لالیگا خواست که نسبت به دستمزد پرداختی بارسلونا در این فصل انعطاف پذیر باشد .

 

فوتبال اسپانیا 1000 میلیون یورو به دلیل شیوع کرونا ضرر کرده است و این ضرر فقط برای بارسلوان 250 الی 300 میلیون یورو تخمین زده میشود . این باعث شده تا وضعیت بلوگرانا قرمز باشد .

 

بر اساس قوانین جدید لالیگا دستمزد پرداختی به بازیکنان باشگاه ها نباید از 70 درصد درآمد فراتر برود که این در مورد بارسلونا 110 درصد از درآمد است .

 

# نتایج نظرسنجی مارکا : آیا لالیگا باید در مورد میزان دستمزد پرداختی تیم ها در این فصل انعطاف داشته باشد . بیش از 50 درصد موافق هستند

 

البته لئو با کاهش 50 درصدی دستمزد خود موافقت کرده اما بازهم این مشکل باشگاه را حل نمیکند و نیاز به انعطاف پذیری بیشتری از سوی لالیگا وجود دارد . خروج او نه تنها به بارسلونا بلکه به تمام تیم های لالیگا آسیب میزند .

 

در همین حال مارک سیریا مدیر شرکت diagonal investments limited به مارکا گفت که اجازه دادن به مسی برای خروج باعث جذابیت کمتر لالیگا خواهد شد .

 

سریبا گفت :

مسی آخرین نماد و بازیکن فرانشیز ( یعنی کسی که خیلی از چیزها بر پایه آن است ) در لالیگا محسوب میشود , بنابراین اگر او را از دست بدهیم و او به لیگ دیگری برود , جذابیت فوتبال اسپانیا بسیار کم خواهد شد و رقابت نیز کمتر خواهد شد . ما دیدیم که چگونه عملکرد او در سال های اخیر افت کرده که مخصوصا در لیگ قهرمانان اینطور بود ( اشاره به افت لالیگا با خروج ستاره ها ) . بسیاری از فوتبالیست ها به دلیل اینکه در سایر کشورها مالیات کمتر و قدرت خرید بیشتر است اینجا را ترک کرده اند . خروج او روی همه ی باشگاه ها و نه تنها بارسا اثر میگذارد . گل ها و فیلم های او در تمام شبکه های دنیا پخش میشوند و اینها برای کشور دیگری خواهد بود .

 

 آیا میتوان برای مسی در قوانین استثنا قائل شد ؟ 


درحالی که خوان لاپورتا رئیس بارسلونا و خاویر تباس رئیس لالیگا درحال بررسی راه هایی برای انعطاف پذیری بیشتر در جهت کمک به امضای قرارداد توسط مسی هستند اما برخی چهره ها به انتقاد از این شیوه پرداختند .

 

مارک منچن بنیانگذار 2Playbook در انتقاد گفت :

خوب نیست که فقط بارسلونا اجازه چنین کاری را داشته باشد . قوانین نباید منفرد باشند . اگر انعطاف پذیر هستید پس در مورد تمام تیم ها باشید .

 

 ایوان کابزا اقتصاددان و یکی از مدیران Laudem Partners نیز معتقد است که در نظر گرفتن شرایط عادلانه و قابل درک خواهد بود :

یوفا به دلیل پاندمی کرونا با باشگاه ها بهتر رفتار کرد و فکر میکنم لالیگا هم باید اینطور باشد . ما در شرایط بسیار خارق العاده ای قرار دادیم که اقدامات فوق العاده ای را نیز مطلبد اما نباید فقط برای بارسلونا باشد بلکه باید برای همه باشد . از آنجایی که قراردادها 2 یا 3 ساله بوده و کسی هم چنین شرایطی را پیشبینی نمیکرد تعدیل کردن فقط برای یک باشگاه ناعادلانه است .

 

 تاثیر مسی روی درآمد بارسا 


تاثیر مسی در بارسلونا همواره فراتر از نقش او در زمین است زیرا او به تنهایی ارزش یک سوم درآمد باشگاه را دارد که این به خاطر قراردادهای اسپانسری بهتر , بازاریابی و فروش بیشتر بلیط مسابقات است . سیریا این تاثیر را 20 الی 30 درصد درآمد بارسلونا میداند .

 

یک اقتصاددان به نام جوزپ فابرا نیز در این رابطه گفت :

مارکت لالیگا با مسی و بدون مسی مثل هم نیست . مسی بهترین سرمایه فوتبال لالیگا است . او نه تنها بارسلونا را بهتر میکند بلکه همه ی تیم ها را بهبود میبخشد . با مسی توانایی های لالیگا بالاتر خواهد بود و به طور مثال آنها میتوانند حق پخش تلویزیون و تصویر را بهتر بفروشند . درآمد همه به حضور او بستگی دارد .

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.