پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

با موراتا، خرید احتمالی ژاوی بیشتر آشنا شوید.

کد خبر : 117405  |  زمان ارسال : شنبه 11 دی 1400

اختصاصی بارسانیوز - در نقل و انتقالات پنجره زمستانی بارسلونا فراتر از انتظار عمل کرده است و در این مطلب به برسی کلی عملکرد موراتا میپردازیم به دلیل احتمال عدم وقوع این انتقال زیاد وارد جزئیات نمیشویم و در صورت پیوستن مورتا به بارسلونا مطلب جامعی در مورد وی ارسال خواهد شد. تمامی تصاویر مربوط به عملکرد موراتا در لیگ قهرمانان 22/2021 است.

 

از زمان انتقال این مهاجم اسپانیایی از مادرید به تورین همواره سوژه مناسبی برای منتقدین بوده است و  علیه هیچ بازیکنی اندازه او متن انتقادی نوشته نشده باشد. شاید در فصل گذشته با 20 گل و 12 پاس گل در 44 بازی آمار خوبی خلق کرده باشد اما مسئله اصلی این است که در مواقع ضروری به تیم کمک نمیکند.

 

  در شکل پایین، آمار کلی او در لیگ قهرمانان نشان داده شده است. اگرچه از نظر تعداد گل آمار جالبی ندارد. اما داده های Event، آمار تهاجمی وی را به طور کلی مثبت ارزیابی کرده اند. موراتا بازیکن باهوشی است و از نظر بازی بدون توپ نمیتوان به او ایرادی وارد کرد. او در زمان مناسب در مکان مناسب حاضر شده و از نظر جایگیری چشمگیر عملکرده است. امید گل(xG) او در نود دقیقه امضای محکمی بر این ماجرا میزند. یکی دیگر از آمار های خوب وی در این زمینه تعداد بالای لمس توپ در محوطه جریمه حریف است.اما از نظر پارامتر های آمادگی جسمانی نظیر برنده شدن در دوئل های تهاجمی آمار به شدت نامناسبی دارد درحالی که بارسلونا به برنده شدن در دوئل های تهاجمی نیاز دارد. همچنین او از نظر تعداد فعالیت های تهاجمی کم تلاش ظاهر شده است ولی با این حال از نظر موفقیت متوسط عمل کرده است.

از دیگر زمینه هایی که همواره در طول دوران فوتبالی موراتا پای ثابت انتقاد ها علیه او بوده؛ ضعف در ضربات آخر هست. اگر چه او در فصل گذشته پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته است اما این حقیقت که بارسلونا نیاز فوری به یک تمام کننده دارد اوضاع را وخیم تر میکند. نقشه شوت های وی در شکل زیر آمده است. و همانطور که مشخص است اکثر شوت های او در داخل محوطه جریمه زده شده است که مهر تصدیقی دیگری بر هوش جایگیری او است.

در شکل زیر، نقشه دریافت پاس ( توجه شود : دریافت پاس ) موراتا نشان داده شده و به خوبی علاقه او به نفوذ در عمق نیمه خود اشاره شده است . هاف اسپیس چپ بیشترین مکانی است که موراتا در آن صاحب توپ شده است. همانطور که قبلا اشاره شد مورتا در ایجاد فضا برای خود و هم تیمی هایش تبحر دارد. علاوه بر ایجاد فضا، در یافتن و قرارگیری در فضای مناسب هم تواناست. او در دریافت توپ به صورت پشت به سمت دروازه مهارت دارد.

در بازی های اخیر الگری به جای سیستم 442 از 433 یا 4231 استفاده کرده است. در سیستم 442 موراتا در سمت چپ قرار می گرفت و به طور معمول توسط دیبالا در سمت راست، پشتیبانی میشد. اما در بازی های اخیر در قسمت مرکزی به عنوان مهاجم اصلی قرار گرفته است و عملکرد بهتری نسبت به گذشته داشته است. در شکل زیر نقشه حرارتی وی نشان داده شده است. و همانطور که مشخص است؛ موراتا در پوشش بخش هایی از زمین خودی دارای نقش است.

 

 

در هر صورت ژاوی باید قدر فرصت های خود در درون و بیرون زمین را بداند چرا که در بارسلونا نمیتوانید با عملکرد گذشته خود، عملکرد حال حاضر خودتان را توجیه کنید و خرید های ناموفق میتواند جایگاه هر سرمربی ای را ناپایدار بکند.

نظر شما چیست؟

آیا با انتقال موراتا به بارسلونا موافق هستید؟

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.