پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

مدیریت ستاره های بارسلونا، جدی ترین چالش پیش روی انریکه در فصل 2016/17

کد خبر : 55981  |  زمان ارسال : دوشنبه 15 شهریور 1395
بارسلونا با نقل و انتقالات پربار تابستانی 2016/17 قدرتمند تر از گذشته شده است که قاعدتا راضی نگه داشتن چنین تیمی کاری بس دشوار خواهد بود.

اختصاصی بارسانیوز - بارسلونا با 6 خرید تابستانی، با ورود بازیکنانی خوش آتیه نظیر ساموئل اومتیتی، لوکاس دینیه، آندره گومز، سیلسن، دنیس سوارز و پاکو الکاسر که همگی آنان رقیبانی قدرتمند در پست خود دارند، نشان داد که تا چه حد از خستگی مفرط و لغزش تیم در حساس ترین نقطه فصل گذشته به دلیل عدم وجود جایگزین های شایسته درس گرفته است.

 

2 آوریل 2016، لوئیز انریکه پس از شکست 2-1 مقابل رئال مادرید که اولین شکست از 3 شکست پیاپی بارسلونا در لالیگا بود که قبل از دیدار با والنسیا نیز از لیگ قهرمانان اروپا مقابل اتلتیکو مادرید حذف شدند، در کنفرانس پس از بازی در حمایت از مثلث آتشین خود بیان کرد:

 

بازیکنانم ماشین نیستند. آن ها بازیکنانی در کلاس و سطح بالا هستند، بهترین های جهان هستند اما به این معنی نیست که شکست ناپذیر باشند.

 

لوئیز انریکه-Luis Enrique

 

به جملات لوئیز انریکه توجه کنید. این عبارتی بود که انریکه در مورد تمام تیم خود در رویدادهای مختلف بیان می کرد. او عبارت شکست ناپذیر را برای تیمی به کار برد که در 39 بازی پیاپی بدون شکست بود تا اینکه در ال کلاسیکو روی یک غافلگیری مغلوب شد. او همواره پشت بازیکنان خود در ماه نحس آوریل ایستاد تا توانست در رقابتی شانه به شانه فصل را با بازگرداندن روحیه تیم و کاهش فشار از روی انان، با قدرتمندی خاصی با بردهای پر گل به پایان برساند تا دو تیم مادریدی با دست کشیدن از لالیگا، تمرکز خود را بر روی لیگ قهرمانان اروپا قرار دهند.

 

شکست مقابل رئال مادرید آغاز مارپیچی رو به نزول برایتیم بود که در بین شکست های پیاپی لالیگایی بارسلونا مقابل رئال مادرید، سوسیه داد و والنسیا، لیگ قهرمانان اروپا نیز با بدشانسی در دیدار برگشت از دست رفت، حذفی که فاعدتا خستگی تیم اصلی بارزترین علت آن بود چون بدون شک مثلث آتشین بارسلونا شعله ای بسیار کوتاه تر از هر موقع دیگر داشت که دلیل آن سفر هر سه بازیکن برای انجام بازی های ملی به آمریکای جنوبی بود.

 

MSN-BBC

 

میرور در آن روزها طرح جالبی را رونمایی کرد به این صورت که MSN به میزان 62.352 کیلومتر مسافرت هوایی داشتند درحالی که سفر BBC به میزان 882 کیلومتر بود که 71 برابر کوتاه تر بود. بنابراین لوچو با درک کردن بازیکنان خود، توانست از فشار روی آن ها بکاهد و خستگی سفر را با عنوان ماشین توجیه کند. ولی پس از آن دیدیم که آبی اناری ها در انتهای فصل چه غوغایی به پا کردند به صورتی که مسی، سوارز و نیمار بدون دقیقه ای استراحت خوش درخشیدند و حتی مایل به تعویض شدن نیز نبودند.

 

اما با اتمام فصل گذشته، به نظر می رسد که انریکه باید به فکر شادابی و تازگی تیم خود در طول فصل باشد تا بهترین ها همیشه در دسترس باشند که تیم فعلی بارسلونا چنین هدفی را تحقق می بخشد. بارسلونا برای نیمکت نشینی MSN با خروج مونیر الحدادی، پاکو الکاسر را به خدمت گرفت مهاجمی که با فعل و انفعالات زیاد سرانجام به نیوکمپ پیوست.

 

لیونل مسی-Lionel Messi

 

شاید هم اکنون نیز فرصت استفاده از جایگزین باتوجه به مصدومیت مسی از ناحیه کشاله ران فرا رسیده باشد. بدیهی است که آسیب دیدگی جدی کشاله ران، هر بازیکنی را برای مدتی از میادین دور خواهد کرد و شاید وضعیت مسی به گونه ای باشد که انریکه مجبور به دادن استراحت به او گردد کاری که ادگاردو بائوزا با بازی دادن به مسی مقابل اروگوئه انجام نداد تا مسی با خط خوردن از بازی مقابل ونزوئلا به بارسلونا باز گردد. بائوزا دلیل دعوت از مسی را اینگونه در Fox Argentina طبق گزارش اسپورت اعلام کرد:

 

باشگاه بارسلونا به مسی توصیه کرد تا به آرژانتین پرواز نکند ولی مسی شخصا به ان ها گفت که "نه، نه، من پرواز می کنم."

 

بنابراین مسی امروز آزمایشات و تست های لازم را انجام داده است تا وضعیتش کاملا مشخص گردد ولی صرف نظر از نتیجه تست، بدیهی است که او مقابل آلاوز به میدان نرود و این فرصت ایده آلی برای پاکو جهت انجام اولین بازی رسمی خود برای بارسلونا خواهد بود هرچند که ویژگی او برای بازی در پست سوارز، شاید این احتمال را از بین ببرد به ویژه اینکه نیمار نیز به بارسلون باز می گردد هرچند که او نیز بابت سفر طولانی مدت خود نیاز به استراحت خواهد داشت.

 

نیمار-Neymar

 

همچنین انریکه با تصمیم خود بابت استراحت دادن به نیمار، نشانه هایی دیگر از درس گرفتن از فصل گذشته و به ویژه پربار بودن نیمکت خود داد تا حتی توجه بازیکنان ستاره خود را به این نکته با ارزش نیز جمع کند که ستاره ها برای بازی در تیم باید در کیفیت بالایی قرار داشته باشند، اینکه تیم با عدم حضور نیمار نیز می تواند به پیروزی دست یابد و مشکلی را احساس نکند.

 

لوئیز انریکه در فصل گذشته با نیمکت نشاندن آندرس اینیستا نشان داد که نسبت به استراحت دادن به ستاره های خود تمایل دارد و هم اکنون با جذب شدن آندره گومز و دنیس سوارز این امکان علاوه بر اینکه بیشتر از قبل فراهم خواهد شد، بلکه زنگ خطر را برای راکیتیچ نیز به صدا در خواهد آورد.

 

آندرس اینیستا-Iniesta

 

اما چالش اصلی برای انریکه از جایی ایجاد خواهد شد که همه بازیکنان با آمادگی کامل به اردو بازگردند و آن جاست که کار انریکه برای انتخاب ترکیب دشوار خواهد شد. طبق گزارش Diario Sport، اینیستا آماده بازی کردن شده است اما انتظار می رود که او نیز به مانند مسی برای دیدار روز شنبه مقابل آلاوز استراحت کند.

 

اما علی رغم اینکه آبی اناری ها دیگر سفر به ژاپن برای بازی های جام باشگاه های جهان را درپیش ندارند، با این حال بین 10 تا 28 ماه جاری میلادی، 6 دیدار را برگزار خواهند کرد که به ازای هر سه روز، یک بازی خواهند کرد. لیگ قهرمانان اروپا نیز آغاز می شود که آغاز کار بارسلونا قبل از سفر به آلمان برای انجام بازی مقابل گلادباخ، میزبانی از سلتیک در نیوکمپ خواهد بود.

 

بارسلونا پس از آلاوز و سلتیک، با تیم های لگانس، اتلتیکو مادرید و اسچپورتینگ خیخون در لالیگا و گلادباخ دیدار خواهد کرد که دیدار مقابل اتلتیکو مادرید در تاریخ 21 سپتامبر در نیوکمپ خواهد بود و می توان آن دیدار را اولین آزمون جدی فصل انریکه معرفی کرد، آزمونی به منزله انتقام آبی اناری ها بابت حذف از لیگ قهرمانان فصل گذشته خواهد بود.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.