پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

گزارش : 5 لحظه کلیدی در مسیر قهرمانی بارسلونا در لالیگا

کد خبر : 89122  |  زمان ارسال : دوشنبه 9 اردیبهشت 1398
گزارشی از آ.اس

اختصاصی بارسا نیوز - بارسلونا برای 26مین بار قهرمان لالیگا شد اما در حالی که این قهرمانی به نظر آسان بود اما اینطور نبوده است .

 

1 ماه پس از جام جهانی بود که بارسلونا به کار بازگشت و این درحالی بود که اکثر بازیکنان در مراحل بالای این رقابت بازی کردند . بارسلونا که فصل گذشته با سیستم 4-4-2 بازی میکرد و قهرمان لیگ و جام حذفی شد در این فصل دوباره به سیستم 4-3-3 برگشت . آرتور ملو , ویدال , آلنا و مالکوم نیز به تیم اضافه شدند و همچنین کوتینیو و دمبله نیز که در فصل گذشته کمتر بازی میکردند ( به دلیل انتقال در ژانویه و مصدومیت ) در این فصل تقریبا به صورت کامل تیم را همراهی کردند .

 

لحظه کلیدی اول : هفته لعنتی !

پس از چند هفته آغازین فصل که با پیروزی همراه بود اولین لحظه کلیدی اتفاق افتاد . بارسلونا برابر ژیرونا و اتلتیک بیلبائو 2 امتیاز را از دست داد و برابر لگانس نیز شکست خورد . در هر 3 بازی اشتباهات پیکه دلیل از دست رفتن امتیازات بود . آنجا بود که اولین تردید ها در مورد تیم بوجود آمد . سپس والورده که به خریدهای جدید خود کم اعتنا بود به صورت غیرمنتظره ای آرتور ملو را در ترکیب بازی با تاتنهام در لیگ قهرمانان قرار داد و در بازی لیگ مقابل والنسیا در مستایا نیز این هافبک برزیلی را بازی داد . والورده همچنین متوجه شد که حضور همزمان کوتینیو , دمبله , سوارز و مسی در زمین خطرناک است زیرا تعادل تیم بهم میریزد .

 

لحظه کلیدی دوم : مصدومیت مسی !

ستاره آرژانتینی برابر سویا مصدوم شد اما با وجود این تیم موفق شد خیلی خوب نتیجه بگیرد . 4-2 مقابل سویا , 5-1 مقابل رئال مادرید با هتریک سوارز , پیروزی 3-2 مقابل رایو وایکانو . اما پس از بازگشت مسی بود که تیم با نتیجه 4-3 برابر بتیس شکست خورد .

 

لحظه کلیدی سوم : رقابت سرعت !

بارسلونا پس از باخت به رئال بتیس دوباره در آستانه شکستی دیگر اینبار در واندا متروپولیتانو بود اما با گل دمبله در دقیقه 90 تیم  امتیاز کسب کرد . سپس بارسلونا 8 بازی متوالی لیگ را بُرد که باعث شد از رئال و اتلتیکومادرید فاصله بگیرد زیرا رئال روندی نزولی داشت و اتلتیکو نیز توان رقابت نداشت . از اینجا بود که بارسلونا خود را به عنوان یک تیم قابل اعتماد نشان داد .

 

لحظه کلیدی چهارم : تصمیم گیری در الکلاسیکو !

قبل از بازی برگشت با رئال مادرید وضعیت بارسلونا در جدول لالیگا خیلی خوب بود اما این الکلاسیکو همچنین فرصتی به بارسلونا میداد تا رئال را کاملا از رقابت قهرمانی خارج کند . بارسلونا پیش از این دیدار با نتیجه 4-2 در سانچز پیزخوان سویا را شکست داد و سپس در کوپا دل ری رئال را 3-0 بُرد . پس از چند روز بارسلونا دوباره به برنابئو بازگشت و دوباره برتری خودش را نشان داد . گل راکیتیچ به رئال مادرید باعث شد تا این تیم مادریدی از رقابت قهرمانی حذف شود و تنها اتلتیکومادرید در رقابت با بارسلونا بود .

 

لحظه کلیدی پنجم : ضربه نهایی سوارز به اوبلاک !

مانند فصل گذشته بازی مستقیم بارسلونا و اتلتیکومادرید برای مسابقات قهرمانی لحظه ای کلیدی بود . بارسلونا در هفته 31 لالیگا درحالی که تنها با اتلتیکومادرید 8 امتیاز فاصله داشت به میدان رفت . اگر اتلتیکو پیروز میشد اختلاف دو تیم به 5 امتیاز کاهش میافت و در این صورت وضعیت لیگ خیلی پیچیده میشد . با این حال تصور میشد با اخراج دیگو کوستا در این بازی کار بارسلونا راحت شود اما اینطور نبود و یان اوبلاک همچنان برابر مهاجمان بارسلونا مقاومت میکرد . در نهایت دقیقه 85 بود که سوارز موفق به بازکردن دروازه اوبلاک شد و چند لحظه بعد مسی گل دوم را به ثمر رساند تا کار اتلتیکو تمام شود . از این لحظه به بعد قهرمانی بارسلونا فقط به زمان بستگی داشت !

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.