پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

اسپای بارسا شامل یک برنامه محافظت از پرندگان است

کد خبر : 92851  |  زمان ارسال : سه شنبه 29 مرداد 1398
بارسلونا به حفظ پرندگان کمک میکند

اختصاصی بارسا نیوز - اسپای بارسا پروژه بلند پروازانه بارسلونا در حال انجام است و به مرور جزئیاتی از این پروژه بزرگ مشخص میشود . پروژه اسپای بارسا تنها شامل بازسازی نیوکمپ نمیشود بلکه به موازات آن پروژه های دیگری در اطراف ورزشگاه اجرا خواهند شد .

 

آنطور که باشگاه بارسلونا گزارش داده است , پرندگانی که در استادیوم نیوکمپ لانه کرده اند یا به هر نحوی زندگی میکنند مورد توجه مسئولان باشگاه در هنگام بازسازی استادیوم قرار گرفته اند .

 

بر این اساس اقدامات مختلفی توسط باشگاه برای ادامه زندگی این جانوران انجام خواهد شد . در هنگام بازسازی و پس از تکمیل پروژه , بارسلونا از طریق لانه های مصنوعی یا اقدامات دیگر به حفظ این جانوران کمک میکند .

 

در حال حاضر حدود 30 گونه پرنده در دیواره های ورزشگاه زندگی میکنند . این لیست علاوه بر از گونه های در حال انقراض مانند بادخورک کوهی , بادخورک معمومی , دلیجه معمولی و شاهین کوچک شامل پرندگان دیگری نظیر  چلچله کوهی , فنچ , پرستو , سهره معمولی و نوعی گنجشک نیز میشود .

 

 

همانطور که در این گزارش آمده است , یکی از اولویت های پروژه باشگاه حفظ جانوران ساکن در استادیوم است که بیش از 60 سال است در دیواره های ورزشگاه سکونت دارند . این پرندگان در ترک های دیوار , سوراخ ها و حفره ها زندگی میکنند . در استادیوم جدید اما آنها نمیتوانند لانه بسازند زیرا استادیوم طراحی بیرونی خاصی دارد . بنابراین بارسلونا لانه ها مصنوعی نصب میکند تا این پرندگان بتوانند به زندگی در نیوکمپ ادامه دهند . باشگاه برای طراحی لانه های مصنوعی با یک شرکت توافق کرده است .

 

بنابراین در طول کار بازسازی , لانه های مصنوعی قرارخواهند گرفت تا کارهای ساختمانی در زندگی پرندگان تداخلی ایجاد نکند و پس از پایان پروژه نیز لانه های دائمی نصب میشود . این پروژه به همراه پروژه های دیگر زیست محیطی که قبلا اعلام شده است از  اقدامات بسیار نوآورانه محسوب میشوند و امید است که این ایده مورد استفاده دیگر کشورهای جهان به خصوص در شهرهای بزرگ نیز قرار بگیرند .

 

در این رابطه جوردی مویکس یکی از مدیران بارسلونا و رئیس پروژه اسپای بارسا گفته است :

ما میخواهیم ساختمانهای جدید پروژه اسپای بارسا را محیطی مناسب در نظر بگیریم که در آن تنوع زیستی وجود داشته باشد .

🗿🗿🗿🗿🗿🗿🗿🗿🗿🗿🗿🗿🗿🗿🗿🗿🗿🗿🗿🗿🗿
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.