پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

تاسیس : 29 نوامبر 1899

 

رئیس فعلی : خوان لاپورتا

 

استادیوم : نیوکمپ

 

لیگ : لالیگا

 

سرمربی : ژاوی هرناندز

 

 درباره :    


باشگاه فوتبال بارسلونا که معمولا با نام بارسلونا و در حالت عامیانه بارسا شناخته میشود یک باشگاه فوتبال حرفه ای مستقر در ایالت کاتالونیا و شهر بارسلونای اسپانیا است و در لالیگا شرکت میکند .

 

این باشگاه که از برترین های تاریخ فوتبال نیز محسوب میشود در سال 1899 توسط گروهی از فوتبالیست های سوئیسی , کاتالانی , آلمانی و انگلیسی به رهبری خوان گمپر تاسیس شد و خیلی زود تبدیل به نمادی از فرهنگ کاتالان و کاتالانیسیم شد و شعار " فراتر از یک باشگاه " نیز از همین جهت انتخاب شده است .

 

برخلاف بسیاری از باشگاه های فوتبال , هواداران مالک باشگاه بارسلونا هستند و آن را اداره میکنند . باشگاه بارسلونا دومین برند باارزش دنیای فوتبال با حدود 5 میلیارد دلار و جزو ثروتمندترین باشگاه ها از لحاظ گردش مالی سالانه است .

 

سرود رسمی باشگاه Cant del Barça نام دارد که توسط جائومه پیکاس و جوزپ ماریا اسپیناس نوشته شده است .

 

از آنجایی که بازیکنان بارسلونا معمولا با پیراهن هایی به رنگ آبی تیره و راه راه های شرابی به میدان میروند به آنها لقب بلوگرانا نیز داده اند .

 

باشگاه بارسلونا افتخارات بسیاری در کارنامه دارد و بیش از 90 جام در تاریخ خود کسب کرده است که میتوان از جام های داخلی به 26 قهرمانی لالیگا و 31 کوپا دل ری اشاره کرد .

 

بارسلونا همچنین دارای 22 جام اروپایی از جمله 5 لیگ قهرمانان اروپا , 5 سوپرجام یوفا , 4 جام برندگان یوفا , 3 جام باشگاه های جهان و .. اشاره نمود .

 

باشگاه بارسلونا همچنین در سال های 1997 , 2009 , 2011 , 2012 و 2015 از نگاه فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال در رده اول باشگاه های جهان قرار گرفتو در جولای سال 2022 رتبه ششم را به خود اختصاص داد .

 

بارسلونا رقابت بزرگی با رئال مادرید در اسپانیا دارد و مسابقات این دو تیم به عنوان الکلاسیکو شناخته میشود .

 

باشگاه بارسلونا یکی از پرطرفدارترین تیم های فوتبال جهان است و این مساله از تعداد فالوورهای آنها در شبکه های اجتماعی کاملا مشخص است .

 

بازیکنان باشگاه بارسلونا 12 جایزه توپ طلا کسب کرده اند و 7 بار نیز بهترین بازیکن سال فیفا انتخاب شده اند . در سال 2010 برای اولین بار 3 نفر برتر توپ طلا همگی از آکادمی فوتبال باشگاه بارسلونا با نام لاماسیا بودند .

 

باشگاه بارسلونا از تیم های ثابت لالیگا محسوب میشود و در کنار اتلتیک بیلبائو و رئال مادرید هرگز به دسته پایین تر سقوط نکرده است .

 

بارسلونا در سال 2009 تبدیل به اولین باشگاه فوتبالی شد که توانست 6 گانه شامل لیگ قهرمانان اروپا , لالیگا , کوپا دل ری , سوپرجام اروپا , سوپرجام اسپانیا و جام باشگاه های جهان را بالای سر ببرد . بارسلونا در سال 2011 که قهرمان اروپا نیز شد 5 گانه کسب کرد .

 

پپ گواردیولا سرمربی کاتالان پرافتخارترین مربی باشگاه محسوب میشود و در 4 سال موفق به کسب 14 عنوان قهرمانی شد .

 

باشگاه بارسلونا در سال 2015 تحت هدایت لوئیس انریکه تبدیل به اولین باشگاهی شد که توانست 3 گانه تاریخی خود را تکرار کند .

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.