پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

در ستایش سرخیو بوسکتس (تولدت مبارک)

زمان ارسال : جمعه 27 تیر 1399
شاید در این سال ها هیچ همکاری ای در سینما به اندازه همکاری های رابرت دنیرو و مارتین اسکورسیزی جذاب و ثمربخش نبوده است.مارتین اسکورسیزی پس از سال ها دوباره امسال از دنیرو استفاده کرد.بازیگری که در عین سادگی و به بهترین شکل نقش خود را ایفا میکند و اسکورسیزی دوباره به او نیاز داشت.شاید حالا و پس از سال ها سرخیو بوسکتس هافبک دفاعی بارسلونا در عین سادگی کار خود را انجام داده است و بارسلونا فقدان وجود او را احساس نکرده است زیرا همیشه بوسکتس را در اختیار داشت.
سرخیو بوسکتس که محصول آکادمی لاماسیا است و در سال ۲۰۰۵ به عضویت باشگاه جوانان بارسلونا درآمد و طی ۲۶ بازی که انجام داد ۷ گل به ثمر رساند. دو سال بعد او وارد تیم بارسلونای ب شد و زیر نظر پپ گواردیولا شروع به کار کرد. او در این تیم در ۳۲ بازی که انجام داد ۱ گل به ثمر رساند، در همین فصل در شروع به کارش به عنوان بازیکن تعویضی در جام کاتالونیا به میدان آمد.او هم اکنون کاپیتان دوم تیم و یکی از مهمترین ارکان موفقیت تیم ما به شمار میرود.
بوسکتس در بارسلونا به موفقیت‌های بسیاری مانند هشت قهرمانی در لالیگا و سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رسیده‌ است. بوسکتس با اسپانیا نیز قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۰ و جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲ را به دست آورد.علاوه بر موارد بالا او همیشه انتخاب ویسنته دل بوسکه و لوئیز انریکه برای تیم ملی بوده است.
سال 2008 پپ گواردیولا بوسکتس را از تیم دوم بارسلونا به تیم اصلی آورد ، در همان سال اول حضورش در تیم اصلی چنان درخششی داشت که باعث شد اعتماد پپ را بدست آورد و به رقیب اصلی یحیی توره در پست هافبک دفاعی تبدیل شود ، به طوری که در آخر فصل گواردیولا به سادگی یحیی توره را کنار زد و از آن زمان به بعد بوسکتس به انتخاب اول مربیان بارسا برای پست هافبک دفاعی تبدیل شد به طوری که با وجود ورود بازیکنانی چون خاویر ماسکرانو ، الکس سانگ و سسک فابرگاس به تیم باز هم بوسکتس انتخاب اول بود و وی از حیث از دست دادن جایگاهش در آن پست اصلا احساس خطر نکرد.بوسکتس همچنین گاهی در پست دفاع وسط هم بازی کرد و با توجه به مصدومیت های طولانی مدت پویول مربیان از او به عنوان دفاع استفاده میکردند.
شاید برای مردم عادی بوسکتس یک هافبک دفاعی ساده به نظر بیاید که قدرت بدنی زیادی ندارد اما به خوبی جلوی حمله های حریف را میگیرد.اما کافی است به اهالی فوتبال بگویید سرخیو بوسکتس تا متوجه شوید سرخیو بوسکتس چه ارزش والایی نزد آنها دارد و به شما بگویند که بوسکتس هوش مثال زدنی و بی نظیری دارند.
بچه ها همیشه در سنین پایین از پدرانشان میپرسند شیر قوی تر است یا ببر؟ و پدر به ناچار یکی از آن دو را انتخاب میکند.اما پدر هیچوقت نمیگوید کسی قوی تر است که فکر بهتری داشته باشد و از مغزش به بهترین شکل استفاده کند.بوسکتس شاید قدرت تخریبی بسیاری از هافبک دفاعی های دنیا را دارا نباشد اما همیشه از مغز خود کمک میگیرد.یکی از مهمترین ویژگی های هافبک نشان دادن برتری نسبت به حریف در میانه میدان است و علاوه بر آن چگونه توپ را در زمین به گردش دربیاورند و به چه کسی در چه زمانی پاس بدهند.خب اینجا استاد بوسکتس به کمک تیم میاید.کسی که کمتر کار اضافی در زمین انجام میدهد و همیشه با وقار و متانت خود بهترین انتخاب را در زمین دارد و هیچگاه وارد حاشیه نمیشود.
ژاوی هرناندز در مورد او می گوید: هیچکس به اندازه ی سرخیو فوتبال را نمی فهمد. شاید در وحله اول فکر کنیم ژاوی با چه اندیشه ای اینطور سخن گفته اما با نگاهی دقیق به سرخیو بوسکتس متوجه درست بودن حرف ژاوی میشویم.چرا که او در کار تیمی بی نظیر است زمانی که بارسلونا نیاز به حفظ نتیجه دارد او نزدیک به مدافعان بازی میکند و زمانی که نیاز به گل دارد او با پاس های بین خطوط خود بازی را باز میکند.
یکی از خصوصیاتی که هر هافبک دفاعی باید داشته باشد این است که توانایی تخریب بازی حریف را داشته باشد ، با تکل های صحیح توپ را از آنها بگیرد و با قطع کردن توپ های ارسالی آنها مانع از رسیدن توپ به محوطه ی جریمه شود و با درگیری و فشار وارد کردن به بازیکن حریف تمرکز آنها را به هم بریزد و باعث برهم زدن معادلات آنها شود ، این خصوصیات همگی در بوسکتس یافت می شود.
حمیدرضا صدر میگوید: شاید هافبک دفاعی ها در تیم ها جز آخرین بازیکنانی باشند که با توپ مواجه میشوند اما بوسکتس همیشه برای بارسلونا آغاز کننده ای بی بدیل است هافبکی که در طی این سال ها در قلب خط دفاعی بارسلونا خوش درخشیده همچون مرواریدی درخشان .سرخیو یکی از نمادهای نسل طلایی بارسلونا و موفقیت لاماسیا در عرضه بازیکنان باکیفیت به تمام دنیا است.
در طی این سال ها بوسکتس بیش از پیش بازی کرده و خسته تر از همیشه هست و آثار این خستگی در بازی وی نمایان است.والورده با بازی گرفتن فرسایشی از او در طی دو سال باعث شد بوسکتس افت محسوسی داشته باشد و سخت ترین انتقادها مواجه شود اما سرخیو تو باید بدانی طرفداران واقعی بارسلونا همواره حامی تو خواهند بود و تو یکی از کسانی هستی که در عین وقار و شخصیت خون آبی اناری را در رگ های خود داری.تو برای بارسلونا بیش از یک هافبک دفاعی هستی .تو همواره در قلب هوادران این باشگاه خواهی ماند.همیشه همان بوسکتس بی نظیر و باهوش بمان.تولد 32 سالگیت مبارک نابغه.

نویسنده:پارسا
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.