پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

راز های پیامکی مسی در بارسلونا بخش دوم

زمان ارسال : شنبه 11 مرداد 1399
انتخاب بازیکنان برای حضور در زمین، برعهده مربی است. مسی هم فقط می‌خواهد روی دو چیز که در آنها بسیار خوب است متمرکز باشد؛ بازی کردن و گلزنی. او همچنین از افراد دیگر باشگاه می‌خواهد که کارشان را خوب انجام دهند. برای همین است که او از این‌که به عنوان علت اخراج والورده شناخته ‌شود، عصبانی است. هیچ‌کس پیش از این تصمیم، از او سوالی نکرد و آبیدال به عنوان مدیر ورزشی و بارتومئو به عنوان رئیس باشگاه، این اختیارات را داشتند. بنابراین آنها باید به قدری بزرگ باشند که مسئولیت تصمیمی که خودشان گرفتند، قبول کنند نه این‌که پشت سپر “رختکن” و “بازیکنان اصلی” که معمولا هم منظور از آنها مسی است، پنهان شوند.

***

مسی خودش را یک انسان عادی می‌بیند، شاید کمی خجالتی ولی نه کسی که فراتر از اختیاراتش اقدامی انجام دهد. او یک بازیکن است و می‌خواهد بهترین عملکردش را در زمین داشته باشد. نمی‌خواهد درباره موضوعات مهم مثل انتخاب بازیکنان تیم، درباره نقل و انتقالات، درباره جذب یا اخراج مربیان و انتخاب رئیس باشگاه تصمیم‌گیری کند. می‌خواهد سرکارش حاضر شود، چه در تمرینات و چه در بازی‌ها و سپس به خانه برود و زمان مناسبی را با خانواده‌اش سپری کند. بنابراین او از تصور عموم درباره خودش ناراحت است، این‌که این غول منفعل- تهاجمی، تفکراتش در نوکمپ را تنها با یک نگاه سرد به هر مسئولی تحمیل می‌کند، به خصوص درست وقتی که هم تیم و هم باشگاه در چنین شرایط بدی قرار دارند.

او خیلی دوست دارد که این سر و صداها و این آزار و اذیت‌ها را خارج از 90 دقیقه یا حتی تمرینات نگه دارد؛ زمان‌هایی که او سعی می‌کند از آنها لذت ببرد. حالا اوضاع سخت‌تر هم شده زیرا از دو تابستان پیش که او جانشین آندرس اینیستا به عنوان کاپیتان تیم شد، پذیرفته که بیش‌تر باید با هواداران و رسانه‌ها صحبت کند؛ به خصوص مصاحبه‌های بیش‌تری با نشریات کاتالان دارد. به نظر می‌رسد این مصاحبه‌ها به شدت زیر نظر روابط عمومی باشگاه بارسلونا باشد ولی مسی سعی دارد تفکرات و احساساتش را به بهترین شکل توصیف کند.

مسی همچنین می‌داند که بسیاری در باشگاه، هم در رختکن و هم در هیئت مدیره، اخبار را به دوستان‌شان در نشریات منتقل می‌کنند که خیلی وقت‌ها این اخبار تاثیر مثبتی روی او ندارد. او می‌بیند که بسیاری به او انتقاد می‌کنند که او مثل هموطنش، دیه‌گو مارادونا، یک رهبر و کاپیتان واقعی نیست. برخی دیگر نیز معتقدند که مسی قدرت بسیاری می‌خواهد تا درباره همه چیز تصمیم گیری کند. هر دو این شایعات نمی‌تواند درست باشد و فقط به دلخوری او می‌افزاید.

خیلی واضح است که اگر مسی می‌خواست از قدرتش، از دستاوردهایش به عنوان بازیکن و ضعف مدیریت و مربیان باشگاه استفاده کند، هیچ‌کس نمی‌توانست مقابلش بایستد. یک منبع با سابقه که اطلاع زیادی از این شرایط دارد، به اتلتیک گفت:” اگر لئو می‌خواست، خیلی راحت فردا می‌توانست صحبت کند و بگوید که “ما یک مربی و یک مدیر جدید لازم داریم». دکمه قرمز همیشه در دستان اوست ولی هیچ‌وقت آن را فشار نمی‌دهد.

هرگاه احساس نیاز کند، سراغ اینستاگرام می‌رود و یک بیانیه منتشر می‌کند، همانطور که در ماه مارس این کار را انجام داد و گفت که این تصمیم بازیکنان و نه مدیران باشگاه بود که در طول بحران کووید 19، حقوق‌شان کاهش یابد تا افراد رده پایین باشگاه حقوق‌شان را به موقع دریافت کنند. ولی او هیچ‌گاه مستقیما درخواست نکرده کسی اخراج شود و هیچ‌گاه در دفتر مدیر را نزده تا از او خواسته‌ای داشته باشد.”

***

وضعیت فعلی اقتصادی باشگاه در حال حاضر مشکل بزرگی برای آنهاست که می‌خواهند مسی 33 ساله را با قراردادی طولانی مدت حفظ کنند. پول همواره برای مسی مساله مهمی بوده و 9 بار افزایش حقوق در طول 15 سال به خوبی این را نشان می‌دهد. باشگاه‌هایی که با آغوشی باز آماده هستند خواسته‌های اقتصادی او را فراهم کنند، هیچ‌گاه کم نبوده‌اند- چلسی، بایرن مونیخ، پاری سن ژرمن و منچسترسیتی از جمله باشگاه‌هایی هستند که با جدیت به دنبال جدایی او از بارسلونا هستند و این در حالی است که در سال‌های گذشته حتی ملاقات‌هایی بین خورخه مسی و فرستاده‌های فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، انجام شده است.

بزرگ‌ترین بحران مسی در باشگاه بارسلونا در سال 14-2013 اتفاق افتاد و دقیقا مربوط به انتقال نیمار در تابستان قبلش بود. مسی‌ها می‌خواستند مطمئن شوند که حقوق بازیکن جوانی که بارسا به خدمت گرفته، به شکل قابل توجهی کمتر از لئو باشد؛ ولی تمامی مزایا و پاداش‌هایی که به نیمار و پدرش – که او هم ایجنت پسرش بود – پرداخت می‌شد، خیلی سریع مشخص شد. تمدید قرارداد کریستیانو رونالدو با رئال مادرید نیز به مسی این هشدار را می‌داد که جایگاه او به عنوان پردرآمدترین بازیکن جهان در خطر است.

اوضاع به حدی جدی شد که به ادعای سباستین فست، مسی در ملاقات با تیتو ویلانووا، مربی سابقش که در آوریل 2014 به شدت بیمار شده بود، به او گفت:” من می‌روم و موضوع پول نیست”، بدون این‌که نام باشگاهی که قصد پیوستن به آن را دارد، فاش کند. این اتفاقات درست در فصلی افتاد که به عنوان بدترین فصل او در دوران بازی‌اش شناخته می‌شود؛ فصلی که بارسا تحت هدایت مارتینو هیچ جام بزرگی کسب نکرد و مسی به خاطر فرار مالیاتی در دادگاه حاضر شد و دو ماه از فصل را به علت مصدومیت از دست داد. در نهایت او نتوانست برای خروج از باشگاه تصمیم‌گیری کند و در تابستان، قرارداد جدید ثبت شد.

منبع:سایت هفت یک
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.