پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

پیکه و کوتینیو؛کورسوی امید یا تغییری نامحسوس؟ 2

زمان ارسال : شنبه 25 بهمن 1399
دوباره سلام.این پست ادامه ی پست قبلی هست.توی پست قبلی پیکه رو بررسی کردم و توی این پست کوتینیو.

لطفا اگر لایک و دیس لایک میدین به کیفیت پست بدین نه راضی بودن یا نبودن از کوتینیو

فیلیپه کوتینیو:گرانترین خرید بارسلونا که بعد از درخشش در لیورپول خریداری شد که در بارسا هم بدرخشد اما شاید آن طور که انتظار میرفت نتوانست بدرخشد.او که در تیم ملی برزیل هم جزو بازیکن های اصلی است منتظر است زودتر از مصدومیت خلاص شود.

مزایا و مهارت های کوتینیو:کوتینیو که میتواند در پست های مختلفی همچون وینگر چپ،هافبک تهاجمی،پشت مهاجم و.. بازی کند و در ترکیب های مختلف مثل ۴۳۳،و۴۲۳۱ هم مهره ای کلیدی باشد.
کوتینیو بازیکنی شوت زن و دقیق:دقت شوت ها و پاس های کوتینو یکی از ویژگی هایی است که اورا بازیکنی خطرناک در فاز هجومی میکند.بارسلونا که اخیرا از نداشتن هافبکی شوت زن رنج میبرد نمیتواند جلوی تیم هایی که دفاع مستحکمی دارن کار زیادی از پیش ببرد که نمونه اخر ان در بازی مقابل سویا مشهود بود.شاید بارسلونا به پیانیچ امید داشت که با امدن به تیم بتوانند از شوت های او سود ببرند اما پیانیچ هم همانند پدری،پویگ،دیانگ و بوسکتس نتوانسته است در شوت از راه دور خطرناک ظاهر شود.پس برگشت کوتینیو میتواند این مشکل بارسا حل کند زیرا کوتینیو بارها نشان داده که شوت های او میتوانند راه ورود به دروازه را پیدا کنند.

کوتینیو بازی سازی و خلق موقعیت:بعد از رفتن ژاویستا بارسلونا نتوانسته است از هافبک بازیساز و خلاق بهره ببرد و مسی با عقب امدن این عدم را جبران میکند.اما کوتینیو بازی سازی خوبی دارد که حضور او در هافبک میتواند ازادی عمل بیشتری به مسی در فاز هجومی بدهد و مسی جلوتر بازی کند.

هماهنگی با مسی:بعد از رفتن سوارز مسی کمتر با بازیکنی یکی به دو انجام میدهد و استارت های ناگهانی او و پاس هایش بیشتر بلاکه میشوند.گریزمان و پدری تا حدودی در بعضی صحنه ها میتوانند این کار را انجام دهند اما مسی مانند قبل نمیتواند روی این حرکت مانند قبل حساب زیادی باز کند.اما کوتینیو که در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ با مسی و سوارز هم بازی بوده با این حرکت اشنایی بالای دارد.او میتواند پاس های تک ضرب سریع بدهد چیزی که مسی از ان ها گل های طلای میسازد.اگه میخواین بهتر این حرکت رو بفهمید به بازی اسبق بارسا و اتلیتکو مراجعه کنید.توی اون بازی پاس سریع و تک ضرب سوارز در صحنه ی گل مسی نمونه ی این حرکت است که با بازگشت کوتینیو مسی میتواند روی او حساب ویژه ای بازکند.رابطه ی خوب مسی و کوتینیو قطعا میتواند مفید باشد.

کوتینیو در فاز دفاعی:کوتینیو در فاز دفاعی همانند یک هافبک دفاعی دفاع نمیکند و در دفاع همسطح دیانگ،بوسکتس و پدری نیست اما کوتینیو نشان داده که در موارد نیاز میتواند کار پرسینگ و توپگیری رو انجام دهد و هنگامی که تیم حریف دفاع میکند عقب برگشته و به تیم در دفاع کمک کند.

معایب حضور کوتینیو:بزرگترین مشکل کوتینیو هزینه بر بودن او است به طوری که ۷ بازی دیگر که انجام دهد بارسا باید ۵ میلیون یورو بابت او لیورپول بپردازد و در اینده با بازی های بیشتر این رقم تا ۲۰ میلیون هم میرود.و در این شرایط کم پولی این اوضاعی خوبی برای بارسا نیست،زیرا علاوه بر کوتینیو، برای دمبله و پدری و دیانگ هم به خاطر قراردادهای فاجعه بارتمیو باید پول بدهد.امید است با کاهش دستمزد بازیکنان و ورود ریس جدید و برنامه های او و فروش بازیکنان مازاد بارسا پول مورد نیاز را فراهم کند.
از اشتباهات او میتوان به توپ لو دادن اشاره کرد.البته به خاطر سبک بازی کوتینیو(مسی،دمبله و ریکی از جمله بازیکنان دیگری هستند که به خاطر سبک بازی رو به جلو و سریع همانند کوتینیو نسبت به دیگر بازیکنان بیشتر توپ لو میدهند) این اتفاقی نگران کننده نیست زیرا او خیلی کم توپ لو میدهد و توپ های لو رفته به تیم حریف چون در زمان ها و مکان های بدی نیست کمتر باعث ایجاد موقعیت توسط حریف میشود.


ایا حضور کوتینیو باعث کاهش عملکرد پدری و پویگ میشود؟نمیتونیم بگیم لزوما درسته چون پدری و ریکی هنوز جوان هستند و قطعا سال های پیشرو به بازیکن های بهتری خواهند شد پس حضور کوتینیو میتواند برای ان ها مفید واقع شود چون میتوانند چیز های زیادی از او یاد بگیرند و حضور کوتینیو باعث میشود این دو برای کسب دقایق بیشتر بیشتر تلاش کنند و کیفتشان بالاتر رود.قطعا این دو نسل اینده هافبک خواهند بود و جای پیشرفت زیادی دارند پس باید از این زمان استفاده کرد و تا میتوانند که از تجربه کوتینیو استفاده کنند.

ادامه ی مطلب در کامنت

توی منبع هم لینک یه اهنگ گذاشتم،اهنگش قشنگه و تازه به ولنتاین هم یکم مرتبطه.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.