پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

زادروز عقاب آسیا

زمان ارسال : سه شنبه 4 خرداد 1400
احمدرضا عابدزاده (متولد ۴ خرداد ۱۳۴۵، آبادان) دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال تهران و باشگاه پرسپولیس تهران است. او به همراه تیم ملی فوتبال ایران به قهرمانی در مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ در پکن و دو مقام سومی در جام ملت‌های آسیا در سالهای۱۹۸۸ و ۱۹۹۶ رسیده است و با تیم ملی به جام جهانی ۱۹۹۸ صعود کرده است. او همچنین باشگاه استقلال تهران به قهرمانی جام باشگاه‌های آسیادست پیدا کرده است. او با تیم پرسپولیس چهار بار و با استقلال تهران یک بار به مقام قهرمانی در بالاترین رده لیگ فوتبال ایران دست یافته است

احمدرضا عابدزاده در اوایل دهه ی شصت به عضویت تیم هلال احمر اصفهان درآمد. سپس زیر نظر حسین چرخابی به تیم فوتبال تام اصفهان پیوست و سالها برای این تیم بازي کرد. احمدرضا عابدزاده هنگامی که تنها هجده سال سن داشت به اردوی تیم ملی فوتبال جوانان دعوت گردید و توانست خود را بعنوان دروازه بان اصلی این تیم معرفی کند. او در سال ۱۳۶۶ عازم خدمت مقدس سربازی گردید و در آن جا به تیم ژاندارمری تهران پیوست.


عابدزاده بعد از طی کردن دوران خدمت سربازی در سال ۱۳۶۸ به تیم فوتبال تام اصفهان بازگشت. بعد از آن به تیم فوتبال استقلال تهران پیوست ، سپس در همان سال هم بهمراه این تیم به مقام قهرمانی لیگ ایران دست پیدا کرد.
احمدرضا عابدزاده سال بعد وارد تیم استقلال گردید و پیراهن آبی بر تن کرد. این دروازه بان به همراه استقلال توانست عنوان قهرمانی جام باشگاه های آسیا را بدست آورد. این عنوان بزرگترین افتخار باشگاهی او شمرده می شود.

قهرمانی و درخشش بهمراه استقلال در مسابقه های جام باشگاه های آسیا سبب شد احمدرضا عابدزاده کاندیدای برترین دروازه بان آسیا و آفریقا شود. بعد از سه سال حضور در تیم فوتبال استقلال ، به علت مشکلات مالی در سال ۱۳۷۲ تصمیم گرفت به تیم فوتبال سپاهان اصفهان ملحق شود. احمدرضا عابدزاده یک سال بعد یعنی در سال ۱۳۷۳ به تیم محبوب سرخ پوشان پایتخت یعنی پرسپولیس پیوست و تا پایان دوران فوتبال خود در این تیم باقی ماند.

عابدزاده در طول دوران بازی خویش در ۷۸ بازي ملی حضور داشت و در مجموع تنها ۵۲ گل دریافت کرد که از این جهت در کشور صاحب رکورد می باشد. این دورازه بان در بازي های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بعنوان یکی از تاثیرگذارترین بازیکن های در راه کسب موفقیت به شمار می رفت.

اوج شهرت احمدرضا عابدزاده در بازی های آسیایی 1990 پکن روی داد که با وجود آسیب دیدگی از ناحیهٔ انگشتان دست، با مهار 2 پنالتی در فینال مسابقه ها دربرابر کره شمالی ایران را به قهرمانی آسیا رساند وی در طول این مسابقه ها جمعاً 2 گل دریافت کرد که هر دو گل هم از روی نقطه پنالتی وارد دروازه عابدزاده شد. در آن دوره از مسابقه های علی پروین سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود.88 او بعنوان محبوب ترین بازیکن سه دهه اخیر فوتبال ایران انتخاب شد.

خداحافظی احمدرضا عابدزاده

احمدرضا عابدزاده در تاریخ بیست و سوم دی ماه سال ۱۳۸۴ و در حالیکه فوتبال را کنار گذاشته بود، به صورت افتخاری در دیدار دوستانه بین تیمهای فوتبال پرسپولیس تهران و بایرن مونیخ آلمان مدت کوتاهی را بازي کرد و به صورت رسمی از مستطیل سبز خداحافظی کرد.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.