پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

سرمربیان بزرگی که هرگز فوتبالیست حرفه ای نبوده اند یا نتواستند به بازیکنان موفقی تبدیل شوند(پارت اول)

زمان ارسال : چهارشنبه 18 فروردین 1400
سلام و خسته نباشید خدمت همه بارسایی ها و فوتبال دوستان عزیز؛امیدوارم همیشه خوشحال و خندان باشید.
در این پست قصد دارم به بررسی موفق ترین مربی هایی بپردازم که یا هرگز به صورت آماتور هم فوتبالیت نبودند،یا در سنین کم به دلایل مختلف مجبور به کنار گذاشتن فوتبال شدند.
1_آندره ویلاش بواش
سرمربی سابق تیم های مارسی،چلسی،زنیت،تاتنهام،پورتو و شانگهای اس آی پی و همچنین دستیار سابق مورینیو در پورتو هرگز به عنوان آماتور هم فوتبالیست نبوده.ویلاش بواش در 17 سالگی و هنگامی که متوجه میشود سر بابی رابسون فقید(مربی وقت پورتو)همسایه خانه آنها است،با او درباره علاقه اش به مربی گری صحبت میکند و با کمک او به عرصه مربی گری وارد میشود.
او به دلیل تسلط به زبان انگلیسی در کشور انگلستان مشغول به تحصیل و کسب مدارک مربی گری شد.تیم های او به دلیل بازی های هجومی و جذاب همیشه مورد تحسین قرار گرفته اند.
ویلاش بواش با قهرمان کردن پورتو در سال 2010_11 در لیگ اروپا،رکورد گواردیولا را پس از 2 سال شکست و تبدیل به جوان ترین مربی شد که تا به حال قهرمان یک رقابت بین المللی(چمپیونز لیگ و لیگ اروپا) در اوپا شده(با 34 سال سن).
2_مائوریتسیو ساری
مائوریتسیو ساری کسی است که نشان داد انسان در هر سنی میتواند به دنبال رویاهای خود برود و موفق شود.
ساری کارمند بانک بود و سال ها هر روز صبح سر کار میرفت و بعدازظهر به مربی گری تیم های سطح پایین میپرداخت.
فصل 2014_15 او در سن 55 سالگی برای اولین بار به عنوان مربی در سری آ روی نیمکت تیم امپولی نشست.در آن سال امپولی تحت هدایت او رتبه 14 جدول را به خود اختصاص داد اما به دلیل بازی های بسیار جذاب و هجومی،فصل بعد به عنوان مربی ناپولی انتخاب شد.
ساری از آن دسته مربیان عاشقان بازی هجومی است و علاقه مندان بسیار زیادی طی این سال ها پیدا کرده است و دارای سبک خاص خود است که به "ساری بال" معروف است.
3_آریگو ساکی
مربی افسانه ای دهه 90 میلان،سال ها به عنوان کفش فروش مشغول به کار بود و به صورت آماتور هم قوتبالیست نبود؛اما کم کم فعالیت مربیگری خود را شروع کرد و تبدیل به یکی از تاثیر گذار ترین مربی های تاریخ شد؛کسی که فوتبال ایتالیا و دنیا را عوض در زمان خودش عوض کرد.او قهرمانی های بسیار زیادی رو با میلان بدست اورد و با ایتالیا نایب قهرمان جام جهانی 1994 شد.
4_کارلوس آلبرتو پریرا
مربی پر افتخار برزیلی که کارنامه ای پر از افتخارات گوناگون در رده ملی دارد(مهم ترین آن قهرمانی جام جهانی 1994 با تیم ملی برزیل است) هرگز فوتبالیست نبوده.او مربی بدنسازی بوده و پس اینکه در برخی تیم ها به عنوان مربی بدنساز تیم مشغول به فعالیت میشود به مربیگری روی می آورد و به موفقیت های بسیار زیادی هم در این عرصه میرسد.او در تیم ملی کویت،فنرباغچه ترکیه،سائوپائولو،تیم ملی امارات،تیم ملی عربستان،سانتوس،اینترناسیونال برزیل و ... هم به عنوان مربی فعالیت کرد و افتخارت مهمی با برخی از آن ها بدست آورد.
5_ژرارد هولیه
بهترین مربی تاریخ لیورپول تا به امروز،هرگز یک فوتبالیست حرفه ای نبود.او سال ها در مدارس فرانسه به عنوان معلم تدریس میکرد.
او پس از تدریس به مربی گری روی آورد و با موفقیت هایی که در این زمینه بدست آورد،نام خود را در تاریخ فوتبال خصوصا در تاریخ لیورپول برای همیشه ماندگار کرد.لیورپول با او به مدت سال ها در انگلیس و اروپا بی رقیب بود.
6_آورام گرنت
مربی اسرائیلی که بیشتر فوتبال دوستان او را به خاطر فصل 2007_08 در چلسی و صعود به فینال لیگ قهرمانان به یاد می آورند،یکی از مربیانی است که هرگز به صورت آماتور هم فوتبالیست نبوده.
او فعالیت مربی گربی خود را در سن 17 سالگی و به عنوان مربی تیم زیر 19 سال مک آبی تل اویو اسرائیل شروع کرد.در ادامه حرفه خود او مربی تیم ملی اسرائیل،چلسی،پورتموث،وستهام و تیم ملی غنا شد.
7_برندان راجرز
مربی حال حاضر لیسترسیتی انگلستان و مربی سابق لیورپول و سلتیک که به عنوان یکی از بهترین مربیان دنیا شناخته میشود،در سن 20 سالگی و به دلیل مصدومیت شدید مجبور به کنار گذاشتن فوتبال شد.او سپس به مربی گری روی آورد و پس اینکه 4سال در تیم پایه چلسی مشغول فعالیت بود کار خود را در تیم واتفورد برای اولین بار در دسته بزرگسالان آغاز کرد.
او در ادامه به عنوان مربی سوانسی،لیورپول و سلتیک هم مشغول به فعالیت شد و در حال حاضر مربی لسترسیتی است.
8_برونو لاژه
لاژه مربی است که شاید اسمش را خیلی کم شنیده باشید.او مربی سابق بنفیکا است که امسال و پس از نایب قهرمانی در فصل 2019_20 در لیگ پرتغال،جای خود را به ژسوس داد.
او معرف ژائو فیلیکس ستاره اتلتیکو مادرید شناخته میشود.او علاوه بر تیم اصلی بنفیکا به عنوان مربی تیم دوم بنفیکا هم مدتی مشغول به کار بوده و بقیه سال های مربی گری خود را به عنوان دستیار در تیم های مختلف مشغول به کار بوده.
سیستم مورد این مربی جوان و آینده دار پرتغالی 442 است و در بنفیکا بازی های چشم نواز و جذابی را برای فوتبا دوستان به نمایش گذاشت.
ادامه این پست رو در پست بعدی خواهم گذاشت.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.