پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

روایت تاسیس دانشگاه استنفورد :)

زمان ارسال : یکشنبه 10 اسفند 1399
پسری که هاروارد به او اعتنایی نکرد.

خانمی با لباس کتان راه راه و شوهرش با کت و شلوار نخ نما شده خانه دوز، در شهر بوستون آمریکا از قطار پیاده شدند و بدون هیچ قرار قبلی، راهی دفتر رئیس دانشگاه هاروارد شدند! منشی دفتر ریاست دانشگاه، با دیدن آنها فورا متوجه شد این زوج روستایی هیچ کاری در هاروارد ندارند و احتمالا شایسته حضور در کمبریج هم نیستند.

مرد به آرامی به منشی گفت: مایل هستیم رئیس را ببینیم. منشی با بی حوصلگی گفت: ایشان تمام روز گرفتارند. خانم جواب داد: ما منتظر ایشان می مانیم. منشی ساعتها آنها را نادیده گرفت. با این امید که بلاخره دلسرد میشوند و پی کارشان بروند... اما اینطور نشد منشی خسته شد و سرانجام تصمیم گرفت مزاحم رئیس شود، هرچن این کار نامطبوعی بود که همواره از انجام آن اکراه داشت. منشی به رئیس گفت: شاید اگر چند دقیقه ای آنان را ببینید، بروند.

رئیس با اوقات تلخی آهی کشید و سرتکان داد. معلوم بود شخصی با اهمیت او وقت بودن با آنها را نداشت. بعلاوه از اینکه افرادی با لباس کتان راه راه و کت شلوار خانه دوز، دفترش را به هم بریزند خوشش نمی آمد. رئیس با قیافه ای عبوس و باوقار سلانه سلانه به سوی آن دو رفت. خانم به او گفت: ما پسری داشتیم که یکسال در هاوارد درس خواند. او از اینجا راضی بود. اما حدود یکسال پیش در حادثه ای کشته شد. شوهرم و من دوست داریم بنایی به یادبود او در این دانشگاه بنا کنیم.

رئیس با شنیدن این حرف تحت تاثیر قرار نگرفت... بلکه یکه خورد! با غیظ گفت: خانم محترم ما نمیتونیم برای هرکسی که به هاروارد می آید و میمیرد بنایی برپا کنیم. اگر این کار را بکنیم اینجا مثل قبرستان میشود.خانم به سرعت توضیح داد: اٌه نه! نمیخواهیم مجسمه بسازیم. فکر کردیم بهتر باشد ساختمانی به هاروارد اهدا کنیم.

رئیس لباس کتان راه راه و کت شلوار خانه دوز آن دو را برانداز کرد و گفت: یک ساختمان؟! میدانید هزینه یک ساختمان چقدر است؟ ارزش ساختمانهای موجود در هاروارد بیش از هفت و نیم میلیون دلار است. خانم یک لحظه سکوت کرد... رئیس خشنود بود. شاید حالا میتوانست از شرشان خلاص شود. زن رو به شوهرش کرد و آرام گفت: آیا هزینه راه اندازی دانشگاه نیز همین قدر است؟ پس چرا خودمان دانشگاه تاسیس نکنیم؟ شوهرش سری تکان داد.

چهره رئیس دستخوش سردرگمی و حیرت بود... آقا و خانم لیلالند استنفورد بلند شدند و راهی ایالت کالیفرنیا شدند. یعنی جایی که آنها دانشگاهی ساختند که نام آنها را بر خود دارد. آری- دانشگاه استنفورد یادبود پسری است که هاروارد به او اهمیت نداد!


اگر تکراری و خسته کننده بود ببخشید :)
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.