پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

نظریه های جالب علمی و غیر علمی(قسمت اخر)

زمان ارسال : چهارشنبه 20 اسفند 1399
سلام به همگی؛ با توجه به استقبال خوبی که شد تصمیم گرفتم تا اخر ادامه بدم ، طبق روال همیشه میگم : بعضیاشون فوق العاده احمقانه و بعضیاشون اثبات شده هستن : ((( خنثی نباشید و نظرات و پیشنهادات و انتقادات خودتون رو بگید )) در ضمن من نظرات و پیشنهادات قبلی رو فراموش نکردم و به زودی خواسته هاتون رو توی یک پست دیگه انجام میدم شاد باشید :)

۱-نظریه‌ی پان اسپرمیا


یکی از قدیمی‌ترین نظریه‌ های علمی این فهرست، نظریه‌ی پان اسپرمیا است که نخستین بار در قرن پنجم پیش از میلاد، در یونان باستان مطرح شد، و از آن زمان به بعد، توسط دانشمندان بسیاری پذیرفته شد و توسعه داده شد. طبق این فرضیه، زندگی در سراسر کیهان وجود دارد و توسط شهاب‌واره‌ها، سیارک‌ها، دنباله‌دارها، و سایر اجسام فضایی، به شکل ورود ناخواسته‌ی میکروارگانیسم‌ها، منتشر می‌شود.

۲- جمجمه شناسی یا جمجمه خوانی


فرنولوژی یا جمجمه شناسی، که زمانی “‌تنها علم واقعی در زمینه‌ی ذهن‌”‌ نامیده می‌شد، از نظریه‌های منحصر به فرد فیزیکدان اهل وین، فرانتس یوزف گال، در ۱۷۹۶ سرچشمه گرفت. جمجمه شناسی، بر اساس این تصور که مغز ساختار بیولوژیک ذهن است، ادعا کرد می‌توان با اندازه‌گیری و معاینه‌ی جمجمه، خصوصیات فکری و شخصیتی آدم‌ها را تعیین کرد.

۳-بره‌ی گیاهی


یکی از مسخره‌ترین نظریه‌های متعلق به دانشمندان دوران قرون وسطی در اروپا، بره‌ی گیاهی بود که بر اساس آن، عده‌ای معتقد بودند موجودی متشکل از بخشی حیوان و بخشی گیاه وجود دارد، و می‌توان رشته‌های نرم و سفیدی از آن به‌دست آورد که مانند نوعی پشم باکیفیت است. شاید این نظریه بر اساس مشاهدات‌شان از یک گیاه واقعی ایجاد شده بود، که روزگاری فقط به صورت بومی در مناطق افریقا و آسیا رشد می‌کرد؛ یعنی همان گیاه پنبه!

۴-دوقلوهای کیهانی


نظریه (تئوری) دوقلوهای کیهانی بر اساس این ایده شکل گرفت که تنها شمار معینی از ترکیبات ممکن برای ذرات وجود دارد و چنان‌چه جهان به اندازه‌ی کافی بزرگ باشد (آن‌چنان که به نظر لایتناهی می‌رسد)، به احتمال بسیار زیاد، نسخه‌های مشابهی از هر کدام از ما، در نقطه‌ای از کیهان وجود دارند.

۵- نظریه‌ی ریسمان


حدود چند دهه پیش، نظریه‌ی ریسمان به عنوان امیدوار کننده‌ترین چشم‌انداز برای نظریه‌ی میکروسکوپی گرانش پا به عرصه گذاشت. این نظریه (تئوری)، که نخستین بار در اواخر دهه‌ی ۱۹۶۰ بر روی آن مطالعه شد، تلاش می‌کند توصیف کامل، یکپارچه، و استواری از ساختار بنیادین کیهان فراهم کند. ایده‌ی اصلی پشت این نظریه این است که همه چیز از ریسمان‌های ریز و تک بعدی تشکیل شده است.

۶-. اثر ماندلا


اثر ماندلا که بر اساس وجود جهان‌های موازی شکل گرفته است، نظریه‌ای شبه علمی است که تفاوت‌های میان خاطرات آدم‌ها را با جهان واقعی، از طریق تغییرات ایجاد شده بر رویدادهای گذشته در خط زمانی، توضیح می‌دهد. به این دلیل نام نلسون ماندلا را بر روی این نظریه گذاشته‌اند که بسیاری از آدم‌ها هنوز، به اشتباه، فکر می‌کنند وی در دهه‌ی ۱۹۸۰ در زندان مرده است، در حالی‌که در ۲۰۱۳ و در خانه‌اش دیده از جهان فرو بست

۷-آهسته بودن حرکت کیهان


طبق نظریه‌ی بیگ بنگ، کیهان توسط نیروی اسرارآمیزی به نام انرژی تاریک با سرعت روزافزونی در حال از هم گسستن است. با وجود این، مطالعات جدید بر روی ابر نو اخترها (سوپرنوا) و موقعیت‌شان در فضا نشان می‌دهند، شتاب گسترش کیهان ممکن است در واقع آن‌چنان سریع نباشد.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.