پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

تحلیل بازی بارسلونا _ بایرن مونیخ | نیوکمپ دیگر ترسناک نیست + ویس صدای من !

زمان ارسال : چهارشنبه 24 شهریور 1400
دیشب در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان اروپا ، دو تیم بارسلونا و بایرن مونیخ در اولین بازی گروه E به مصاف هم رفتند که بایرن مونیخ با گل های مولر و لواندوفسکی (2گل) پیروز میدان شدند . بارسلونا اما دیگر هیولایی برای حریفان نیست و آن تیمی نیست که همه از آن بترسند . آنها دیشب در نیوکمپ بار دیگر تحقیر شدند . در ادامه به تحلیل بازی میپردازیم .

پ.ن : سعی دارم نکات مثبت و منفی هر تیم را بیان کنم و سپس به سمت تحلیل اجمالی بروم .

نکات مثبت از نمایش شاگردان رونالد کومان : ( لاین آپ 3.5.2)

1) نمایش عالی و مورد قبول 2 بازیکن بارسا :
رونالد آرائخو ، جرارد پیکه . این 2 بازیکن در قلب خط دفاع حضور داشتند که با نمایش خوبشان توانستند اندکی بایرنی ها را متوقف کنند ، هر چند درخشش این 2 کافی نبود و بایرن مونیخ با 17 شوت از تراشتیگن استقبال کرد .
2) سیو های فوق العاده تراشتیگن :
این دروازبان دیشب 3 بار دروازه اش را باز شده دید ، اما به جرعت میتوان گفت نمایش فوق العاده ای در مقابل مهاجم بایرن مونیخ ارائه کرد . این دروازبان آلمانی عملکرد خوبی داشت .
3) حضور چند دقیقه ای کوتینیو موفقیت آمیز بود :
فیلیپ کوتینیو دیشب بعد از ماه ها مصدومیت به عنوان یار تعویضی به زمین آمد و نمایش قابل قبولی داشت . او سعی داشت با دریبل ها و خلاقیتش تیم را به سمت جلو هدایت کند . او بازیکنی تاثیر گذار بود .

3 نکته بالا شاید تنها نکات مثبت تیم رونالد کومان بود که هر 3 به بازیکنان بارسلونا میپرداخت و چیز دیگری برای تعریف از این تیم وجود ندارد .


نکات منفی بلوگرانا در بازی دیشب :

1) اصرار به بازی سازی از عقب میدان :
تاکتیک دفاعی اصلی تیم ناگلزمن گگن پرس ( یا همان پرس سنگین با فشار روی حریف ) بود که بازی سازی را برای بارسلونا در عقب زمین مشکل میکرد . اما به جز چند موقعیت ، در بقیه موارد تیم همچنان به بازی سازی از عقب پافشاری میکرد . گل سوم بایرن مونیخ نیز از روی توپ گیری پشت محوطه جریمه بارسلونا با استفاده از تاکتیک گگن پرس بود که لواندوفسکی را 2 گله کرد . وقتی تیم حریف دارد شما را پرس میکند ، چرا اصرار به بازی سازی از عقب دارید آقای کومان ؟!
2) عدم استفاده از پرس :
چجوری سرمربیان بارسلونا درک نمیکنند ، که یکی از مهم ترین تاکتیک ها برای پس گرفتن توپ ، پرس از بالا هست . در بازی دیشب جز چندی یورش جزیی بعضی بارسایی ها ، چیزی به نام پرس در میانه زمین یا در زمین بایرن مونیخ دیده نمیشد .
3) از دست دادن برتری عددی هنگام حمله :
به حمله های بارسلونا نگاه کنید ، شاید نهایت 2 یا 3 نفر اماده زدن ضربه آخر باشند و بقیه دارند دورتر از مکان حمله قدم میزنند . این چه وضعی است ؟ در حملات بایرن حدود 5 الی 6 نفر حضور دارند اما آن طرف چی ؟ نکند کومان هنوز فکر مسی در سر دارد ؟
4) فرو رفتن در لاک دفاعی :
به اکثر لحظات بازی نگاهی بکنید ، بارسلونا در لاک دفاعی است ، گاهی حتی لوک دیونگ و ممفیس دپای هم به محوطه جریمه خودی میایند تا دفاع کنند . آیا چیزی به نام حمله کردن در سبک بارسلونا نیست ؟ این بازی همش تدافعی بود .
5) عدم توانایی ایجاد موقعیت های گلزنی :
به همان تک حملات بارسا نگاهی بیاندازید ، همه آنها صرفا ارسال از سمت چپ با حضور آلبا بود . خدای من ! هیچ اثری از خلاقیت در این تیم نیست . آیا کومان و بازیکنانش فکر کرده اند که میتوان با سانتر های مکرر قفل دروازه نویر را باز کرد ؟ تنها بعد از حضور فیلیپ کوتینیو و بالده شاید اندکی عملکرد تهاجمی بهتر شد و تا قبل از آن تیم در حمله افتضاح بازی میکرد .
6) دادن فرصت کامل به باوارایی ها برای شوت از راه دور :
بعد از ضربه مولر دیگر شوت از راه دور عادت بایرنی ها شد . آنها هر موقع که دلشان میخواست پای خود را به توپ میکوبیدند و نتیجه اش هم 2 گل شد . ضربه توماس مولر که مستقیم به گل تبدیل شد و ریباند ضربه جمال موسیلا نیز گل را برای آنها به ارمغان آورد . این چه خط دفاعی ای بود ؟
7) دادن آزادی عمل به 2 بازیکن بایرنی ها :
آیا به حرکات جمال موسیلا و لروی سانه دقت کردید ؟ آنها هر آنطور که خودشان و ناگلزمن میخواستند به راحتی دریبل میکردند و خط دفاع بارسلونا را به هم میزدند . انگار کسی قرار نبود یک دفعه توپ را از آنان بگیرد . شاید اگر بایرن مونیخ ، سانه را نداشت نتیجه دیگری رقم میخورد .


این ها نکات منفی تیم بارسا بودند که نشان از ضعف تاکتیکی این تیم میداد .

ادامه در کامنت ها
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.