پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

مخترعی که با اختراعش اعدام شد!

زمان ارسال : یکشنبه 23 آبان 1400
سلام به همه

✅ گیوتین که شنیدن نام آن از آغاز انقلاب کبیر فرانسه تا پایان رعشه بر اندام فرانسویان می‌انداخت در ۱۷۸۹ توسط دکتر ژوزف گیوتین اختراع شده بود.

✅ برای کسانی که با تاریخ اروپا و به‎ ویژه فرانسه آشنا هستند یا فیلم‌های سینمایی تاریخی مربوط به قرن نوزدهم را دنبال می‌کنند، واژه «گیوتین»، واژه‌ای آشناست؛ وسیله‌ای که با آن سر افراد را از بدنشان جدا می‌کردند. این وسیله دارای دو ستون عمودی است که در وسط آن، تیغه‌ای تیز و سنگین تعبیه شده و با سرعت بسیار زیاد، کار اعدام افراد را از طریق قطع سر آن‎ها، انجام می‌دهد.

✅ با این حال، شاید خیلی از شما ندانید که مخترع این وسیله اعدام، پزشکی فرانسوی به‎نام ژوزف گیوتین بوده‌است. ماجرای اختراع گیوتین از این قرار بود که در سال‌های منتهی به انقلاب کبیر فرانسه، فشار دربار این کشور بر آزادی‎ خواهان افزایش یافت و بسیاری از انقلابیون به جوخه اعدام سپرده می‌شدند. شارل هانری سانسون، جلاد رسمی شهر پاریس که مشهور بود در دوران مسئولیتش سه‎ هزار نفر را اعدام کرده‌است، روزی نزد دوستش ژوزف گیوتین درددل می‌کرد و از کثرت موارد اعدام شاکی بود.

✅ گیوتین به او گفت که طرحی برای سریع‌ترکردن کار او دارد. بلافاصله طرحی را که در ذهنش بود، به سانسون ارائه کرد و با حمایت او، اولین گیوتین تاریخ را با نام «لوُیسون» در سال ۱۷۸۹ م ساخت.

✅ اما قصه ژوزف گیوتین و اختراعش به همین‌جا ختم نشد؛ با پیروزی انقلابیون، سرِ او هم به زیر اختراع خودش رفت و با لویسون ساخته دستش اعدام شد! سانسون هم عاقبتی بهتر از ژوزف گیوتین نداشت! با این حال، استفاده از این وسیله تا سال ۱۹۸۱ ادامه داشت؛ هرچند که موارد استفاده از آن طی قرن بیستم به‎شدت کاهش یافت.

خلاصه بازی هلند و مونته نگرو و گلهای زیبای دیپای در منبع اضافه شد

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.