پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

به مناسبت 53 امین سالگرد زادروز تیتو ویلانووا،قهرمانان هرگز تسلیم نمیشوند!

زمان ارسال : شنبه 27 شهریور 1400
⚜با كنار رفتن پپ گوارديولا از نيمكت مربيگری بارسلونا تيتو ويلانووا جايگزين او شد و نشان داد كه جانشين ايدهآلی هم براي پپ موفق بود. تيتو يك سرمربی بااستعداد بود كه ارتباط خيلی خوبي با بازيكنانش برقرار ميكرد و ديد خيلي خوبي هم به فوتبال داشت كه متأسفانه دست سرنوشت به او فرصت نداد تا بيش از اين مهارتهايش را ثابت كند. تيتو از سال 2007 دستيار پپ گوارديولا بود و بعد از جدايي او از بارسا جانشينش شد.

⭕متأسفانه سرطان به تيتو اجازه نداد كه مدت زيادي روي نيمكت مربيگري بنشيند و در 25 آوريل سال 2014 در سن 45 سالگي از دنيا رفت. به همين بهانه و براي بزرگداشت يادش مروری كوتاه بر عمر حضور او در دنياي فوتبال خواهيم داشت:

✅تيتوی فوتباليست:

 تيتو در روزهاي فوتبالياش فاصله زيادي تا تبديل به يك ستاره داشت و مهارتهايش آنچنان خيرهكننده و خاص نبود. او در سن 13 سالگي وارد تيم پايهاي بارسلونا شد و پله به پله به تيم اصلي نزديكتر شد. او دو فصل در بارسلوناي B بازي كرد و 6 گل زد. در فصل 1991-1990 تيتو قرضي به فيگرس، تيمي دسته دومي منتقل شد و در دو فصل 74 بازي براي اين تيم انجام داد و يكي از تأثيرگذارترين مهرههاي تيمش بود. بازيهاي خوب تيتو، باعث شد تا سلتاويگو او را به خدمت بگيرد و با بازيكناني مثل انگونگا، كانيسارس و اورسائيس همتيمي شد و فرصت بازي در لاليگا را يافت. فصل بعد سلتا فصلي تاريخي را با تيتو تجربه كرد و به فينال جامحذفي رسيد اما او فصل بعد تنها 6 بازي براي تيمش انجام داد. تدريجاً فوتبال تيتو دچار افت شد و در فصل 1996-1995 با پيراهن باداخوس در دسته دوم بازي كرد و پس از آن به مايوركا رفت و سپس پيراهن تيمهاي لئيدا و الچه را پوشيد و در فصل 2002-2001 كفشهايش را در تيم گرامانت در دسته دوم B آويزان كرد.

✅تيتوی مربی

او مثل روزهاي فوتبالی، مربيگری را هم در تيم پايهاي بارسلونا آغاز كرد و مربي تيمی بود كه مسي، فابرگاس و پيكه را در اختيار داشت. در سال 2003 و با روي كار آمدن خوان لاپورتا در باشگاه، تصميم به كنار گذاشتن تيتو گرفته شد و پس از آن تيتو در سمت مدير ورزشي تيم فيگرس و تراسا مشغول به كار شد. در آن روزها پپ گوارديولا در بارسا روي كار آمد؛ پپ تيتو را به عنوان دستيار بارساي B به خدمت گرفت و كمي بعد تيتو تبديل به مربي دوم تيم اصلي بارسا شد.

✔تيتو-پپ؛ از عشق تا نااميدی

اين دو از دوران جواني ارتباط خيلي خوبي داشتند و دوستاني صميمي بودند. سالهای همكاريشان در بارسا هم به ثمر نشست و موفقيتهای فراواني را به همراه داشت تا ارتباطشان صميميتر از قبل شود. همه تيتو و پپ را دو يار جدانشدني و دو رفيق شفيق ميدانستند اما مشكل زمانی از راه رسيد كه پپ تصميم به ترك بارسا گرفت و تيتو به پيشنهاد باشگاه براي جانشينی او پاسخ مثبت داد. اين دو مربي از هم دور شدند و تيتو به ندرت در مورد دوست قديمياش صحبت ميكرد.

✔رؤيای سرمربيگری در بارسا

روز 15ژوئن 2012 تيتو به عنوان سرمربي جديد بارسا معارفه شد و شروعي رؤيايي با تيم داشت: برد در 6 بازي اول لاليگا و رقم زدن بهترين عملكرد بارسا در نيمفصل اول در طول تاريخ. در دسامبر 2012 بيماري سرطان تيتو تشخيص داده شد و او براي مدتي هدايت تيم را به دست دستيارش جوردي رورا سپرد. در آوريل 2013، بارساي تيتو قهرمان لاليگا شد. او در يك بازي 11 بازيكن از لاماسيا را در تركيب بارسا قرار داد تا اتفاق تاريخی ديگری زير نظر او رقم بخورد.

در روز 19 جولاي 2013 بود كه بعد از شدت گرفتن بيمارياش، تيتو بارسا را ترك كرد اما در نهايت نتوانست برنده دوئل مرگ با سرطان شود و روز 25 آوريل سال 2014 از دنيا رفت.

امروز 53 سالگرد زادروز تیتو ویلانووا بود ،قهرمانی که هرگز تسلیم نشد !

روحت شاد تیتو فقید
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.