پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

پوگبا بازیکنی ایده آل ⁦✔️⁩⁦❤️( تنبل نباشید)

زمان ارسال : جمعه 7 آبان 1400
پوگبا شاید اولین چیزی که به فکر ما برسد قدرت شوت زنی و فیزیک بالا باشد
در این پست نگاهی خواهیم داشت بر پوگبا بازیکنی با پتانسیل بالا
----------------------------------------
در همان فصل نخست حضورش در یوونتوس، مطالعه تاکتیک نویسان روی سبک بازی پوگبا آغاز شد. جایی که بسیاری دست به قلم شدند تا یکی از هیجان انگیزترین استعدادهای اروپا را مورد بررسی قرار دهند. در ابتدا تاکتیک نویسان متفق القول معتقد بودند که پل پوگبا پتالنسیل تبدیل شدن به یک هافبک «تک خطی» را دارد. منظور از هافبک «تک خطی» بازیکنانی هستند که می توانند خط میانی را بر خلاف آنچه رایج شده، نه به 2 خط، بلکه به 1 خط تبدیل کنند. توانایی های چنین هافبک هایی به قدری بالا است که می توانند با پیوند تمامی کانال های خط میانی به یکدیگر، تمام آنچه سرمربی از یک بازیکن در میانه میدان انتظار دارد، ارائه کنند. مسئله ای که البته در فوتبال مدرن با توجه به علاقه مربیان به تقسیم مرکز زمین به 2 خط، کمتر و کمتر شده و اکنون به سختی می توان به تعداد انگشتان یک دست چنین بازیکنانی را پیدا کرد.
----------------------------------------
با این حال هر چه جلوتر می رفتیم پوگبا ابعادی جدید از استعداد خالص خود را نشان می داد. به طوری که پس از 1 فصل، حجم انبوهی از نوشته های تاکتیک نویسان را به خود اختصاص داد. او در یووه نقش های متفاوتی را عهده دار شد و هر چه به جلوتر می رفتیم، تکامل بیش تری پیدا می کرد. سم تای، تاکتیک نویس مشهور دنیای فوتبال، در مطلبی برای بلیچرریپورت نوشت:" پوگبا می تواند به کامل ترین هافبک جهان تبدیل شود. او در یووه نقش های زیادی را عهده دار شده و توانایی های زیادی دارد." حق با سم تای بود. پوگبا در یووه زیر نظر کونته و آلگری، تقریبا در همه نقش های خط میانی بازی کرده است. از «رجیستای» معروف ایتالیایی ها گرفته تا بازی در نقش «shuttler» و بازی به عنوان همان هافبک تک خطی مدرن شده: box-to-box.
----------------------------------------
با این حال این تمامی ماجرا نبود. توانایی های خاص فیزیکی پوگبا و قدرت شوت زنی مثال زدنی که او را به «پوگبوم» مشهور کرده بود، باعث می شد تا ناخودآگاه انسان از خودش بپرسد چرا پوگبا نباید روز به روز به دروازه حریفان نزدیک تر شود؟ این سوال به قدری جدی بود که که ناخودآگاه پوگبا را نیز تحت تاثیر قرار می داد. علی الخصوص در سال آخر حضور در یوونتوس، به وضوح می شد این مسئله را در نوع بازی او دید.
----------------------------------------
آمیتای واین هوس، ورزشی نویس بریتانیایی، در مطلبی تحلیلی - فنی برای دیلی میل، پس از ارائه انبوهی از آمار و مستندات، تاکید کرده بود که پول پوگبا زمانی می تواند بهترین بازی های خود را ارائه کند که به دروازه نزدیک باشد. تماشای یورو 2016 بار دیگر این مسئله را اثبات کرد. پوگبا به هیچ عنوان دور از دروازه نیز بازیکن بدی نیست اما با این حجم از توانایی، کنترل، استعداد و قدرت فیزیکی، دور بودن او از دروازه بسیار حیف است. برای همین این روزها در تمامی ترکیب ها و سیستم هایی که تاکتیک نویسان از یونایتدِ ژوزه ارائه میشد ، پل پوگبا در نقش «advanced midfield» قرار گرفته است. منظور از «advanced midfield» در شرایط کلی به نقش یک هافبک میانیِ نزدیک به دروازه گفته می شود، همان پست شماره 10 البته با تفاوت های جزئی. به عنوان مثال سایمون تادانی، مربی سابق ایپسوویچ تاون و یکی از تاکتیک نویسان مشهور بریتانیا، معتقد است که یک «advanced midfield» باید توانایی های فیزیکی تر و قدرتی تر نسبت به یک بازیکن فانتزی شماره 10 داشته باشد. مانند آن چیزی که گاهی فرانکی لمپارد یا استیوی جرارد ارائه می دادند. به طور کلی یک «advanced midfield» بازیکن پست شماره 10 است اما کمتر فانتزی و بیشتر فیزیکی. این لغت «فیزیکی»، لزوما به معنای فیزیک بدنی نیست، بلکه منظور سبک بازی است. دقیقا همان چیزی که پوگبا می تواند ارائه کند، خودِ خودِ جنس.
----------------------------------------
با این تفاسیر تصور اینکه پوگبا در ذهن مربی ها چه جایگاهی دارد بسیار دشوار است.
----------------------------------------
امیدوارم لذت برده باشید⁦❤️⁩⁦✔️⁩
بخاطر یک مشکلاتی نمیتونم زیاد بیام سایت و فقط می‌نویسم پست میکنم
کسانی که پستشون رفت پایین متاسفم
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.