پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

⭕ پوستِ خربزه؛ چرا مائوریتسیو پوچتینو باید نگران تفکراتش در پاری سن ژرمن باشد؟⭕ (تنبل نباشید)

زمان ارسال : چهارشنبه 12 آبان 1400
________________________
شاید در ظاهر وجود ستاره ها در تیم یک مزیت باشد اما به دلایل مختلفی مشکل است!
که در این پست نگاهی خواهیم داشت بر اینکه چرا پوچتینو باید نگران باشد!
_________________________
خیلی سریع وارد بحث فنی می شویم و کار را با یک داده فنی پیشرفته آغاز می کنیم که می تواند به ما در مطالعه شدت پرسینگ اجرایی توسط تیم های مختلف کمک کند. در این پست به معرفی داده فنی پیشرفته «Challenge intensity» می پردازیم. داده فوق العاده ارزشمند برای تحلیل رویکرد یک تیم در امر پرسینگ. این داده فنی به ما می گوید که یک تیم در زمان مالکیت توپ حریف در هر دقیقه چه تعداد کنش تدافعی در راستای بازپس گیری توپ انجام می دهد. این کنش ها می تواند در تمامی نقاط زمین رخ دهد و مختص به بخشی خاصی از زمین مسابقه نمی شود. به این ترتیب این داده به ما کمک می کند که تحلیل کنیم یک تیم تا چه اندازه تلاش مستمر برای بازپس گیری توپ در زمان مالکیت حریف داشته و در عین حال تا چه اندازه مُصِر بر این مسئله بوده است.
_________________________
وضعیت تیم های مائوریتسیو پوچتینو را طی پنج فصل اخیر از حیث داده فنی پیشرفته «Challenge intensity» را بازگو خواهیم کرد.
به این ترتیب شما می توانید شدت و اهمیت پرسینگ را در تفکرات پوچتینو درک کنید. می بینید که چگونه از فصل 2015/2016، تاتنهام پوچتینو همواره از بهترین تیم های لیگ برتر انگلیس از این حیث بوده. آن هم در لیگ برتری که سرمربیانی همچون یورگن کلوپ و پپ گواردیولا حضور داشته اند. تاتنهامِ پوچتینو از فصل 2015/2016 به ترتیب مقدار 8/6، 7/1، 7 و 6.8 را از خود ثبت کرده و دو بار رتبه نخست و دو بار نیز رتبه دوم را در میان تیم های لیگ برتر انگلیس به خود اختصاص داده است. در هر دو فصلی که تاتنهامِ پوچتینو از این حیث بهترین تیم انگلیس نشده، پس از منچسترسیتیِ گواردیولا در رتبه دوم قرار گرفته و البته دو بار از تیم گواردیولا هم بهتر عمل کرده است. به فصل آخر (2020/2021) نیز دقت می‌کنیم عملکرد پاری سن ژرمنِ او با مقدار 6/3 که از تمامی چهار فصل آخر او در تاتنهام عملکرد ضعیف تری از حیث شدت پرسینگ در تمامی نقاط زمین بوده است. البته به دلایل فنی نباید مقایسه معناداری از این حیث ایجاد کرد. چرا که پوچتینو فصل گذشته به طور کامل هدایت پاریس را عهده دار نبوده و همچنین او در پیش فصل نیز تیم را در اختیار نداشت. پیش فصل بازه زمانی بسیار مهمی برای سرمربیان در جهت پیاده سازی افکارشان است و پوچتینو فصل گذشته هیچ پیش فصلی را با بازیکنان پاریس سپری نکرد. با این حال اما در ادامه خواهیم گفت که چرا این فصل نیز برای اجرای تفکرات پوچتینو در پاریس، جای نگرانی وجود دارد.
________________________
مقایسه ای خواهم کرد میان بازیکنان خط جلو تاتنهام در آخرین فصل حضور پوچتینو به عنوان سرمربی و بازیکنان خط جلو پاریس در فصل گذشته از حیث داده فنی پیشرفته «Pressures». دله آلی، لوکاس مورا، سون هیونگ مین و هری کین از تاتنهام و نیمار، ام باپه، دی ماریا و سارابیا از پاریس. مقایسه بسیار معنادار است. مجموع تعداد «Pressures» که چهار بازیکن خط جلو تاتنهام روی حریفان ایجاد کرده اند 1521 مورد بوده در حالی که چهار بازیکن ا
پاریس مقدار 937 «Pressures» را در تمام نقاط زمین از خود به جای گذاشته اند. تفاوت کاملا معنادار است و رویکرد متفاوت خط جلو تاتنهامِ پوچتینو و پاریسِ فصل گذشته را نشان می دهد. در حالی که پاریس فصل گذشته دو مربی در اختیار داشته که همواره رویکرد غالبشان ارائه «Pressing» و «High-pressing» بوده است.
اما داستان ادامه خواهد داشت و به جای جالبی خواهیم رسید !
________________________
در میان چهار بازیکن مطالعه شده تاتنهام، هری کین با مقدار 298 کمترین «Pressures» را از خود ثبت کرده اما با این حال از سه بازیکن مطالعه شده پاریس، بهتر عمل کرده است. تنها آنخل دی ماریا با مقدار 320 «Pressures» وضعیت بهتری از ضعیف ترین بازیکن تاتنهام از این حیث داشته است. کیلیان ام باپه فصل گذشته 183«Pressures» را از خود ثبت کرده که رقم بسیار نازلی است و نشان می دهد که این بازیکن بدون توپ نتوانسته خودش را در رویکردهای سرمربیانی همچون توماس توخل و مائوریتسیو پوچتینو جای دهد. تحلیل داده ها به ما چه می گوید؟ مائوریتسیو پوچتینو بر خلاف دورانش در ساوتهمپتون و تاتنهام با بازیکنانی در خط جلو رو به رو است که همگی اَبَر ستاره هستند. نیمار و ام باپه بازیکنانی هستند که با توپ جادو می کنند اما بدون توپ قرار دادن آن ها در تفکرات هر سرمربی دشوار است. چه برسد به پوچتینویی که تیم هایش بدون توپ باید سبک مشخصی از فوتبال را ارائه دهند. اوضاع اما در این فصل از این حیث بدتر هم شده است. لیونل مسی، یکی از سه بازیکن برتر تاریخ فوتبال نیز به پاریس پیوسته و ما حالا احتمالا شاهد مثلث نیمار، ام باپه و مسی در خط جلو خواهیم بود. آیا لیونل مسی می تواند در بهبود اوضاع خط جلو پاریس بدون توپ کمک کند؟ پاسخ همچنان غم انگیز است. فوق ستاره آرژانتینی فصل گذشته و زیر نظر رونالد کومان 291 بار اقدام به «Pressure» داشت که باز هم از ضعیف ترین بازیکن خط جلو تاتنهام در فصل 2018/2019 زیر نظر پوچتینو، عدد کمتری است. حالا پوچتینو با سه فوق ستاره رو به رو است که به سختی می تواند روی «Ultra-aggressive» بودن آن ها از بالا و دیگر نقاط زمین حساب باز کند.
_____________________
سپاس از وقتی که گذاشتید
از اونجایی که می‌دونم گشاد زیاد داریم خلاصه کردم..
#تنبل نباشیم
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.