پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ونسان کمپانی. نجات دهنده سیتی. پارت پایانی

زمان ارسال : پنجشنبه 26 فروردین 1400
این گل با شکوه بسیار به ثمر رسید، گلی برای تمام دوران زندگی و این احساس غیرقابل تصور در آن لحظات خاص وجود داشت که در حال تماشای قهرمان بالقوه مسابقات هستیم. یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، با ناراحتی در خانه شاهد این صحنه بود و نمی‌توانست چیزی که دیده بود را باور کند. جوردن هندرسون، کاپیتان او، بعدها گفت که چطور نزدیک بود تلویزیونش از روی دیوار بیفتد. واکنش غریزی گری نویل در کنار تلویزیونش به خوبی هرچه تمام‌تر این گل را خلاصه می‌کند:”دوست داری مجسمه‌ات کجا باشد، ونسان کمپانی؟”

چیزی که ما در آن زمان نمی‌دانستیم این بود که این آخرین باری است که کمپانی تیمش را در لیگ در ورزشگاه خانگی رهبری می‌کند. هرچند شاید نشانه‌های واضحی در پایان بازی دیده می‌شد، زمانی که هم‌تیمی‌های او به سمتش دویدند و اشک‌های این بازیکن جاری شد. او به سکوها و تمامی صورت‌های خوشحال نگاه می‌کرد و می‌دانست که اواخر همان ماه از باشگاه جدا می‌شود.

کمپانی در طور 11 سال حضورش در این باشگاه مجموعا 360 بازی برای سیتی انجام داد که از این بین، 265 بازی در لیگ برتر بود. او چهار مدال قهرمانی به گردن آویخت و بسیاری از مردم فراموش کردند که او چه خرید ارزان‌قیمتی بود که تنها با 6 میلیون پوند در فاصله یک هفته پیش از حضور مالکان اهل ابوظبی در سیتی از هامبورگ خریده شد.

در اولین هفته حضور کمپانی در منچستر که مالکیت سیتی هنوز در اختیار تاکسین شیناواترا بود، او به یاد دارد که از دیگران پرسید چرا هیچ قهوه‌سازی در زمین تمرین نیست. پاسخ این بود:” ما می‌توانیم یک فنجان چای برایت آماده کنیم.” اما قهوه؟ نه رفیق، در این باشگاه اینطور نیست.

چیزهای بسیاری از آن زمان تغییر کرده و این هم درست است که همیشه همه‌چیز برای کمپانی آسان نبود و مدت طولانی اینطور به نظر می‌رسید که زندگی حرفه‌ای او چرخه بی‌پایانی از توانبخشی، بازگشت‌ها، شکست‌ها و ناامیدی‌های ویران کننده است. او مصدومیت‌هایی بسیار بیشتر از آنچه امیدوار بود که به خاطر بیاورد را تجربه کرد و در بدترین لحظات خصوصا در سال 2016 بسیاری این حق را داشتند که بپرسند آیا سیتی باید احساسات را کنار گذاشته و او را به عنوان بازیکن آزاد اعلام کند یا خیر.

کمپانی به مقطعی از زندگی حرفه‌ای خود رسید که به قول پل گاسکویین، مصدومیت‌ها دیگر سه‌تایی نمی‌آمدند بلکه 33تایی می‌آمدند. تعداد بازی‌هایی که او از دست داد، از تعداد بازی‌های انجام شده بیشتر بود و با این که بی‌رحمانه به نظر می‌رسید اما بسیاری فکر می‌کردند روبرتو مانچینی زمانی که با انتقاداتش، نارضایتی‌اش از میزان مصدومیت‌های میکا ریچاردز را ابراز کرد، در واقع بازیکن اشتباهی را انتخاب کرده است. او از اصطلاح « سوارسکی » استفاده کرد که به معنای بازیکنانی است که از کریستال ساخته شده‌اند.

با این حال آنها متوجه شدند که ارزش کمپانی بسیار بیشتر از این است که از دستش بدهند و در نهایت او راهی برای حضور در میادین بدون درهم شکستن بدنش پیدا کرد. داوید سیلوا شاید استعداد تکنیکی بیشتری داشت. آگوئرو شاید تمامی تیترها را به خود اختصاص می‌داد. یحیی توره پویاتر بود و دی‌بروین به عنوان یکی از درخشان‌ترین فوتبالیست‌ها در انگلیس شناخته می‌شود. با این حال هیچکس در سیتی جسارتِ رقابتیِ بیشتری از ونسان ژان امپوا کمپانی، پسر یک سیاستمدار از بروکسل، از خود نشان نداد.

مجسمه او به زودی رونمایی خواهد شد. این مجسمه پیش از این سفارش داده شده و در مقطعی در سال آینده یا همان حدود، کمپانی برای پرده‌برداری از آن به منچستر دعوت خواهد شد. این اولین مجسمه در بیرون از ورزشگاه سیتی خواهد بود. طراحی آن بسیار محرمانه نگه داشته و تنها چند فرد معدود منتخب، اجازه تماشای آن را پیدا کردند. اما چه کسی غافلگیر می‌شود اگر این مجسمه کمپانی را در حال به ثمر رساندن گلی که سیتی را در کسب آخرین جام قهرمانی‌اش پیش انداخت، نشان دهد؟ یا شاید خوشحالی پس از آن در حالی که مارتین تایلر، مفسر اسکای اسپورت، این مدافع میانی را “کاپیتان مارول” توصیف کرد؟

برناردو درباره هم تیمی‌اش گفت:” ما در آن لحظه فقط می‌خواستیم او را در آغوش بگیریم و ببوسیم و تشکر کنیم.” زینچنکو به سختی توانست چیزی که دیده بود را باور کند:” جدا نمی‌توانم توصیفش کنم. او یک اسطوره واقعی است. تنها کاری که می‌توانم خطاب به ونسان انجام دهم، همین است.” زینچنکو از صندلی‌اش برخاست، سرش را خم کرد، دستانش را به هوا برد و شروع به تعظیم کردن کرد.

گواردیولا تا این حد پیش نرفت اما از او هم پرسیده شد که در لحظات خاصی که کمپانی نشان داد چرا جایگاهش در بین بازیکنان بزرگ لیگ برتر حفظ شده به چه فکر کرده است. سرمربی تیم با برقی در چشمانش پاسخ داد:” شوت نزن، توپ را پاس بده. اما او تصمیم خوبی گرفت.
منبع: هفت یک
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.