پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آماری؛پرافتخارترین باشگاه‌ها در دریافت جایزه‌توپ‌طلا وکفش‌طلا(بخش‌اول)

زمان ارسال : چهارشنبه 2 مهر 1399
در این پست نگاهی می‌اندازیم به تیم هایی که بازیکنانشان بیشترین توپ طلا و کفش طلا را برای آنها به ارمغان آورده اند :

10. دینامو بخارست رومانی : 3 کفش طلا

دومین باشگاه پرافتخار لیگ رومانی در تاریخ خود سه برنده ی کفش طلا دارد . دودو جورجسکو دو مرتبه و دورین ماتئوت یک بار کفش طلا را تصاحب کرده و به لیست افتخارات باشگاهشان افزودند وهیچ بازیکنی از این تیم موفق به کسب جایزه توپ طلا نشده.
_____________________________

10. پورتو پرتغال : 3 کفش طلا

باشگاه پورتو نیز در ویترین افتخارات خود سه کفش طلا دادد . فرناندو گومز دو مرتبه و ماریو ژاردل یک مرتبه فاتح کفش طلا شدند و پورتو را در کنار دینامو بخارست به سومین باشگاه پرافتخار تاریخ در زمینه کسب کفش طلا تبدیل کردند ، بازیکنان این تیم نیز موفق به دریافت جایزه توپ طلا نشده اند.
_____________________________

7 . بنفیکا پرتغال :1 توپ طلا ، 2 کفش طلا

بنفیکا که اولین کفش طلای اروپا را بواسطه فوق ستاره ش اوزه بیو بدست آورد در تالار افتخارات ش یک توپ طلا و دو کفش طلا مشاهده می شود . که هر سه جایزه توسط یک بازیکن بدست آمده است ؛ اوزه بیوی افسانه ای .
_____________________________

7 . لیورپول انگلیس : 1 توپ طلا ، 2 کفش طلا

قطب سنتی فوتبال جزیره یکی دیگر از تیم هایی است که یک توپ طلا و دو کفش طلا بدست آورده است . تنها توپ طلای تاریخ باشگاه لیورپول توسط مایکل اوون بدست آمده و دو کفش طلا نیز توسط یان راش و لوئیز سوارز کسب شده است .
_____________________________

7 . آژاکس هلند : 1 توپ طلا ، 2 کفش طلا

باشگاه تاریخساز هلندی نیز یک توپ طلا و دو کفش طلا دارد . تنها توپ طلای تاریخ باشگاه آژاکس توسط ابرستاره آنها یعنی یوهان کرایوف فقید بدست آمده و دو کفش طلا نیز توسط ویم کیفت و مارکو فان باستن به ویترین افتخارات باشگاه افزوده شده است .
_____________________________

6 . منچستر یونایتد : 4 توپ طلا ، 1 کفش طلا

پرافتخارترین باشگاه لیگ انگلستان رکورددار کسب توپ طلا در میان باشگاههای بریتانیایی نیز محسوب می شود . سه فوق ستاره دهه ی شصت میلادی منچستری ها یعنی بابی چارلتون ، دنیس لاو و جرج بست موسوم به تثلیث مقدس و نیز کریستیانو رونالدو هر کدام یک توپ طلا بدست آوردند و تنها کفش طلای تاریخ شیاطین سرخ نیز توسط کریس رونالدو بدست آمده .
_____________________________

5 . بایرن مونیخ : 5 توپ طلا ، 2 کفش طلا

پرافتخارترین و بزرگترین باشگاه آلمانی تاریخ فوتبال یکی از باشگاههای موفق اروپایی در زمینه کسب توپ طلا و کفش طلا به شمار می رود . برای بایرن مونیخ فرانتس بکن باوئر دو مرتبه ، گرد مولر یک مرتبه و کارل هاینس رومنیگه دو مرتبه توپ طلای اروپا را به ارمغان آوردند.
و دو کفش طلای تاریخ باواریایی ها نیز توسط گرد مولر افسانه ای بدست آمد .
_____________________________

3 . یوونتوس : 8 توپ طلا

رکورددار قهرمانی در سری آ از موفق ترین تیم های تاریخ در زمینه کسب توپ طلا به شمار می رود و تا پیش از سال 2007 به تنهایی رکورددار کسب بیشترین توپ طلا در میان باشگاههای اروپایی بود . برای یوونتوس عمر سیووری ، پائولو روسی ،روبرتو باجو، زین الدین زیدان ، پاول ندود هر کدام یک مرتبه و میشل پلاتینی سه مرتبه توپ طلای اروپا را به ارمغان آوردند و هیچ کفش طلایی در تالار افتخارات این تیم دیده نمیشود.
_____________________________

3 . آ.ث میلان : 8 توپ طلا

موفق ترین باشگاه ایتالیایی در مسابقات اروپایی ، یکی دیگر از موفق ترین تیم های اروپا در زمینه فتح توپ طلا محسوب می شود . برای روسونری جیانی ریورا، رود گولیت هر کدام یک مرتبه، مارکو فان باستن سه مرتبه ، ژرژ وه آ ، آندری شوچنکو و کاکا هم هر کدام یک مرتبه توپ طلا را بدست آوردند بدون دریافت حتی ۱ کفش طلا .
_____________________________

2 . رئال مادرید : 11 توپ طلا ، 4 کفش طلا

رکورددار فتح چمپیونزلیگ یکی از رکوردداران کسب توپ طلا و کفش طلا به شمار می رود . برای رئال مادرید آلفردو دی استفانو دو مرتبه ، ریموند کوپا یک مرتبه ، لوئیز فیگو یک مرتبه ، رونالدو نازاریو یک مرتبه ، فابیو کاناوارو یک مرتبه، کریستیانو رونالدو چهار مرتبه و لوکا مودریچ یک مرتبه توپ طلا را به ارمغان آوردند .
همچنین هوگو سانچز یک مرتبه و کریستیانو رونالدو سه مرتبه کفش طلا را تصاحب کرده‌اند .
_____________________________

1 . بارسلونا : ۱۲ توپ طلا ، ۸ کفش طلا

بارسلونا اما آمار عجیبی برجای گذاشته است . آبی واناری ها هم در زمینه کسب توپ طلا و هم در زمینه کسب کفش طلای اروپا در میان باشگاههای اروپا رکورددار هستند .
برای بارسلونا لوئیز سوارز میرامونتس یک مرتبه ، یوهان کرایوف دو مرتبه ، هریستو استویچکوف یک مرتبه ، ریوالدو یک مرتبه ، رونالدینیو یک مرتبه و لیونل مسی شش مرتبه توپ طلا را بدست آوردند .
همچنین رونالدو نازاریو یک مرتبه ، لیونل مسی شش مرتبه و لوئیز سوارز یک مرتبه کفش طلا را برای آبی و اناری ها به ارمغان آوردند .
_____________________________

جدول عملکرد موفق ترین باشگاههای اروپایی در زمینه کسب توپ طلا و کفش طلا :

ردیف___باشگاه___توپ طلا___کفش طلا___مجموع

1______بارسلونا____12________8________20

2______رئال مادرید_11________4________15

3______یوونتوس___8________0_________8

3______آ.ث میلان___8________0________8

5______بایرن‌مونیخ__5________2________7

6____منچستریونایتد_4________1________5

7______آژاکس______1________2________3

7______لیورپول_____1________2________3

7______بنفیکا_______1________2_______3

10_____پورتو_______0________3______3

10___دینامو‌بخارست__0________3______3






 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.