پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

خرید‌های لاپورتا در دور اول ریاستش؛ او ستاره نقل و انتقالات اروپاست.

زمان ارسال : یکشنبه 15 فروردین 1400
رئیس جدید بارسلونا به خرید های بزرگ مشهور است.

چند روز گذشته بود که خوان لاپورتا با صراحت اعلام کرد که بارسلونا می تواند خواسته های هالند را براورده کند.
حضور در رتبه پنجم برای تیم دورتموند و اختلاف هفت امتیازی با رتبه چهارم و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا ، مهاجم نروژی را به درب خروج باشگاه فعلی اش نزدیک و نزدیک تر میکند. اما همچنان مقصد نهایی وی مشخص نیست و گمانه زنی های فراوانی در مطبوعات رخ میده ، جاییکه امروز گفته شد منچستر سیتی با پیشنهاد150 میلیون یورویی خود ، آماده جذب این مهاجم آینده دار است.

از بارسلونا و رئال مادرید نیز بعنوان مشتریان پروپاقرص هالند نام برده میشود.
عده ای معتقدند که بارسلونا قدرت کافی برای متقاعد کردن هالند را ندارد و او به رئال مادرید یا منچستر سیتی خواهد رفت ، اما وقتیکه به تاریخچه عملکرد لاپورتا در بازار نقل و انتقالاتی در دوره اول ریاستش در بارسلونا نگاهی کوتاه می‌اندازیم ، متوجه میشویم که هیچ چیز برای او غیر ممکن نیست و وقتیکه میگوید جذب هالند شدنی است ، به این معناست که برای او تلاش خواهد کرد و تلاش هایش نیز به سرانجام میرسد.

در اثبات نبوغ و نفوذ وی همین بس که او بین سالهای 2003 تا 2010 بازیکنانی مانند رونالدینیو ، ساموئل اتوئو ، دنی آلوز ، تیری هانری و زلاتان ابراهیموویچ ، داوید ویا را متقاعد کرد که علیرغم علاقه سایر طرفهای برتر به کاتالان ها بپیوندند.

بزرگترین شعار انتخاباتی اش در اولین حضور بعنوان رئیس باشگاه ، جذب دیوید بکهام بود ، اما این ادعا جدا از تأیید خود بازیکن و هماهنگی با وکلایش بود که سرانجام عملی نشد. اما این مانع لاپورتا نشد ، زیرا او به سرعت رونالدینیو را به عنوان رهبر پروژه خود و کاتالیزور بارسلونا برای کسب بهترین و بیشترین افتخارات به خدمت گرفت.

قبل از آمدن ادگار داویدز در زمستان بعدی که به رقابت در لالیگا به بارسلونا کمک کرد ، رافا مارکز ، ریکاردو کوارسما و روستو ربر نیز متقاعد شدند که با باشگاه بارسلونا قرارداد امضا کنند .

سال بعد ، لاپورتا تقریبا 72 میلیون یورو برای نقل و انتقالات هزینه کرد که در راس آنها کسی نبود جز ساموئل اتئو ، پرداخت 24 میلیون یورو برای مهاجم وقت مایورکا ، یک شگفتی بزرگ بود.
دکو ، لودوویچ گیولی ، ماکسی لوپز ، جولیانو بلتی و ادمیلسون نیز قرارداد بستند و همه در به دست آوردن عنوان قهرمانی لیگ کمک کردند.

در فصل 2005/06 بارسلونا ، علی رغم پیوستن سانتی ازکورو و مارک ون بومل بصورت رایگان ، لالیگا ، سوپرکوپا اسپانا و لیگ قهرمانان را فتح کرد.

در تابستان 2006 ، بارسلونا با ادور گودیانسن 12 میلیون یورویی ، لیلیان تورام (5 میلیون یورو) و جیانلوکا زامبروتا (14 میلیون یورو) مجموعا 31 میلیونی یورو هزینه کرد اما در آن فصل ، آنها فقط برنده سوپرکاپ اسپانیا شدند.

این بدان معنا بود که در سال 2007 ، لاپورتا با قدرت زیادی به بازار بازگشت و چهار بازیکن بزرگ را به خدمت گرفت: تیری هانری ، یایا توره ، اریک آبیدال و گابی میلیتو ، اما این رقابت بدون پیروزی پایان یافت و بارسلونا موفق به کسب جامی در آن فصل نشد تا پپ گواردیولا به عنوان مربی جایگزین فرانک رایکارد قرارداده شود.

در تابستان 2008 ، سیدو کیتا ، جرارد پیکه ، مارتین کاسرس ، دنی آلوس ، الکساندر هلب ، هنریکه و پینتو جذب شدند تا فصل را با لالیگا ، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان به پایان برسانند. تیمی که بسیاری از کارشناسان معتقدند بهترین تیم باشگاهی تاریخ بود.

لاپورتا در آخرین سال ریاستش در بارسلونا ، بیشترین سرمایه گذاری خود را انجام داد و موفق به کسب لالیگا ، سوپرکاپ اسپانیا ، سوپرجام اروپا و جام جهانی باشگاه ها شد.
او 108 میلیون یورو پرداخت و آخرین ستاره بزرگ خود ، یعنی زلاتان ابراهیموویچ را به مبلغ 69.5 میلیون یورو به کاتالان آورد و ماكسول ، دمیترو چیگرینسكی و كیریسون نیز را جذب کرد و همچنین قرارداد آوردن داوید ویا را امضا كرد.

با سابقه وی در بازار نقل و انتقالات ، تعجب چندانی نخواهد داشت اگر لاپورتا بتواند ارلینگ هالند را متقاعد کند که به پروژه خود بپیوندد.

منبع : مارکا.


مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.