پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آیا بارسا به سبک استوک‌سیتی بازی میکند؟!

زمان ارسال : یکشنبه 25 مهر 1400
طبق تحلیل شیفته بلوگرانا -
✔️نادیده گرفتن هیاهوی بیرون از زمین غیرممکن است چرا که بدهی 1.2 میلیارد یورویی یعنی یکی از معروف‌ترین باشگاه‌های جهان با چشم انداز بسیار محتمل ورشکستگی روبرو است. البته این شرایط سخت مالی به درون زمین هم نفوذ کرد و بارسلونا مجبور شد بعضی از ارزشمندترین دارایی‌هایش را واگذار کند- شامل لیونل مسی، بهترین بازیکن تاریخ این باشگاه (که با توجه به این که یوهان کرویف و دیه‌گو مارادونا نیز این پیراهن را بر تن کرده بودند، معنای بسیاری دارد).

➖مشخص بود که چنین اتفاقاتی باعث افت کیفیت عملکرد بارسلونا در زمین می‌شود اما هواداران همچنان انتظار دارند که نمایشی بهتر از نمایش فعلی ببینند.

⭕تیم رونالد کومان امروز (پنجشنبه) پیش از بازی امشب برابر کادیز در رده هشتم جدول رده‌بندی لالیگا قرار دارد و تساوی 1-1 خانگی روز دوشنبه برابر گرانادا نه صرفا به دلیل نتیجه ضعیف، بلکه به این دلیل قابل توجه بود که آنها 54 سانتر روی محوطه جریمه حریف ارسال کردند- بیشترین تعداد سانتر ارسال شده از سوی تیم بارسلونا پس از نووامبر 2016 (توضیح مترجم: بارسا مقابل کادیز به تساوی 0-0 رسید و پس از آن لوانته را 3-0 شکست داد).

⭕سبک ارسال توپ بلند مورد استفاده آنها به این معنا بود که جرارد پیکه، مدافع میانی تیم، در دقیقه 75 و در حالی که گرانادا با یک گل پیش بود به عنوان مهاجم نوک به زمین رفت. وظیفه این مدافع 1.94 متری این بود ضربات سر اول را به این امید بزند که توپی جلوی پای یکی از هم‌تیمی‌ها بیفتد.

▪️کومان در توضیح این تصمیم گفت:” ما باید بخشی از سبک بازی خودمان را فدا می‌کردیم تا برای کسب نتیجه تلاش کنیم و این کار را با ارسال سانتر به جای بازی از میانه میدان انجام دادیم. اگر به لیست بازیکنان حاضر برای این بازی نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این تنها کاری بود که از دست ما برمی‌آمد. وقتی هیچ فضایی نیست، ما نمی‌توانیم تیکی‌تاکا بازی کنیم. بنابراین این یعنی ما مجبور هستیم تلاش کنیم و راهی دیگر برای بازی بیابیم.”

????سانتیاگو سگورولا، ستون‌نویس روزنامه آ.اس، در شبکه رادیویی اونداسرو مدعی شد:” این سبک بسیار بد است، این یکی از بدترین بارساهایی است که من در طول دهه‌ها به تماشای بازی آن نشسته‌ام. شما می‌توانید بازیکنانی بهتر یا بدتر داشته باشید اما نمی‌توانید مانند استوک سیتی باشید، تیمی بدوی؛ نمی‌توانید میراث خودتان را دور بیندازید. کوتینیو، بوسکتس و سرخی روبرتو در این تیم بودند.”

〽️به نظر می‌رسید که سگورولا به تیم استوک در حدود یک دهه قبل اشاره می‌کرد، زمانی که تونی پالیس هدایت آنها را برعهده داشت و با اهمیت دادن به فیزیک بدنی و قدرت بازیکنان به جای استفاده از بازیکنان بااستعداد تکنیکی و ریزنقش، آنها را به یکی از تیم‌های همیشگی لیگ برتر و فینالیست جام حذفی تبدیل کرد.

➕برحسب اتفاق، پپ گواردیولا نیز در همان بازه زمانی هدایت یکی از بهترین نسل‌های بارسلونا در تاریخ این باشگاه را برعهده داشت. آنها همان فصل را با قهرمانی در لالیگا و پیروزی 1-3 بر منچستریونایتد در ومبلی و فتح لیگ قهرمانان به پایان رساندند؛ در حالی که تیم پالیس نیز دو هفته قبل در فینال جام حذفی با یک گل برابر منچسترسیتی شکست خورده بود.

♦دلیل اشاره سگورولا به استوک آن سال‌های باید این باشد که فوتبال آنها در این فصل نشان داده که این تیم مانند چند سال گذشته فوتبالی روستایی ارائه نمی‌دهد. آنها در رده پنجم چمپیونشیپ قرار گرفته‌اند، دو امتیاز کمتر از امتیاز لازم برای صعود مستقیم دارند و بعضی از بازی‌های‌شان تحت هدایت مایکل اونیل شبیه بارسلونا بوده است.

⁉️بنابراین تمام این مسائل به این سوال منتهی می‌شود- آیا سبک‌های بارسلونا و استوک در این فصل واقعا شبیه به یکدیگر شده است؟

✅اگر هر تردیدی برای انکار این شباهت وجود داشته باشد، آن را در اینجا مطرح می‌کنیم.

➖این اقدامی جدی نیست- ما اساسا قهرمان 26 دوره لالیگا را با قهرمان دو دوره چمپیونشیپ مقایسه نمی‌کنیم. اما برای جذابیت این ماجرا با ما همراه باشید. می‌دانید جذابیت و سرگرمی چیست؟

❌اولا که اصرار بارسلونا روی بردن بازی به کناره‌ها و ارسال سانتر برابر گرانادا بسیار زیاد بود. در حالی که تیم برای رسیدن به گل تمام تلاش خود را می‌کرد، انتخاب سانتر در اولین فرصت ممکن بسیار نسنجیده بود. اینجا ما اریک گارسیا را می‌بینیم که توپ را به کناره‌ها برای اسکار مینگِسا می‌فرستد. بازیکنی که بلافاصله آن را روی محوطه جریمه سانتر می‌کند. پیکه سعی می‌کند به توپ برسد اما گرانادا چهار بازیکن دارد که بر سه بازیکن بارسلونا برتری عددی دارند. احتمالات نشان می‌دهد که در چنین شرایطی امکان این که توپ به بازیکن خودی برسد، نیست. توپ دفع می‌شود اما بارسلونا بار دیگر تصاحب توپ را در جلوی زمین در اختیار می‌گیرد. فرانکی دی‌یونگ بار دیگر آن را به مینگسا می‌رساند که توپ دیگری را در فاصله چند ثانیه پس از آن سانتر ناموفق باز هم روی محوطه جریمه ارسال می‌کند. و این بار پنج بازیکن گرانادا در برابر سه بازیکن بارسلونا قرار دارند. برحسب اتفاقات این سانترهای امیدوارانه- یا از سر ناامیدی- از سوی بارسلونا در نهایت گل مساوی را به همراه دارد.دی‌یونگ در آخرین دقیقه وقت‌ قانونی بازی سانتری را از مناطق دفاعی‌تر به سمت محوطه جریمه ارسال می‌کند که از نشانه‌های سبک بازی “موقعیت بیشترین فرصت گلزنی” متعلق به چارلز هیوز، مدیر سابق کمیته مربیان اتحادیه فوتبال انگلیس، است و بازیکن هلندی امید دارد که سانترش منجر به باز شدن دروازه حریف شود. این توپ به رونالد آرائوخو، مدافع میانی بارسلونا، می‌رسد که آن را با سر به محوطه جریمه می‌فرستد، پیکه مالکیت توپ را در اختیار گرفته و گابی را پیدا می‌کند. آرائوخو وارد محوطه جریمه شده و بین دو مدافع حریف به هوا می‌پرد تا با ضربه سر توپ را وارد دروازه کرده و حساب بازی را 1-1 کند.

ادامه در کامنت ها:/
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.